/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
hvilket abonnement
Fra : aasenissum
Vist : 1436 gange
200 point
Dato : 07-08-06 09:01

hjælp, jeg føler en uigennemskuelig jungle af "tilbud" af abonnementer og telefoner.
alle vil have profit af deres anstrengelser, men det er ikke altid nemt at finde "detmedsmåt".

jeg overvejer ny telefon (som f.eks. samsung x200, da det er en telefon uden camera osv.)

har pt. tdc som udbyder. 15 min "gratis" om måneden, som jeg har svært ved at få brugt, da en overskridelse vil koste 3.50 pr. overskridende minut. ren forræring til tdc hver måned for ubrugte minutter.

har overvejet sonofon selvtank. kender I til det system?

kan man f.eks. ved køb af anden telefon binde sig til selvtankeren?

vi har været uden fastnettelefonforbindelse siden tirsdag (torden)!! kan forvente yderligere en uges ventetid.

ikke links, men erfaringer please. links-junglen er afprøvet - fuld forvirring hos en ikke-tekniker.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-08-06 09:31

Hej aasenissum

Jeg bruger UnoTel. Det du betaler i oprettelse kan du ringe for. Der er ikke en tidsbegrænset periode for hvornår du igen skal tanke op. Du får en sms/mail når kontoen er ved at udløbe.

Jeg ved at du ikke ville have links, men du får et alligevel

http://www.clickpoint.dk/pristjekket/mobil.htm

Det er en overskuelig oversigt over minutpriserne hos de forskellige udbydere.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-06 09:32

Aasenissum..... Jeg har købt en Nokia 6101, da jeg er Nokia fan min første Nokia "lever" stadig i bedste velgående, meeen jeg valgte at skifte, da denne model har så store bogstaver og tal, at jeg
i strakt arm kan læse sms og skrive tlf. nr uden at bruge briller, hvilket jeg syntes er en stor fodel, når jeg kun bruger læsebriller, og ikke altid har husket at tage dem med. Der er godt nok kamera i, men det skulle jeg jo ikke bruge!!!, men efter jeg et par gange havde stået i en situation, hvor jeg ærgrede mig over at jeg have glemt mit kamera, gav det helt sig selv, at jeg liiiige ville afprøve det i tlf, og jeg må sige, det er ganske udemærkede billeder, og meget nemt at bruge, jeg er bestemt heller ikke et teknisk geni, men dette kan jeg finde ud af.

Vi havde tidligere Sonofon, men de ændrede abbonement, så det steg i pris, og hvis vi beholdt det
vi havde kunne vi ikke bruge mobilen i udlandet, hvorfor vi skiftede til Mixit hos tdc, du skrev godt nok at du ikke ville have link, men du får nu et alligevel http://www.mixit.dk/ vi valgte både pga pris, men også fordi der er en rigtig god dækning, både her i landet og udlandet

Kommentar
Fra : annemenette

Dato : 07-08-06 09:39

Har læst en undersøgelse om vores mobil-jungel. Telmore skulle vist være det billigst. Bruger selv tdc, med gratis mms og sms

Accepteret svar
Fra : 1133

Modtaget 200 point
Dato : 07-08-06 10:10

http://www.teleprisguide.dk/
prøv dette link

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-08-06 11:36

Hvilket abonnement afhænger fuldstændig af hvad du bruger telefonen til, jeg føler mit behov bliver dækket billigt hos Sonofon, abonnemetet er Debillos til 0 kr. abonnement 20øre/sms. Tillægsabonnement Fri zone til 49 kr./måned, med Fri zone ringer jeg gratis til alle fastnet telefoner i Danmark, hver samtale må ikke vare mere end 1 time og max 48 timer om måneden, 80 øre/til mobiltelefon, er jeg uden for min zone koster opkald 80 øre/minut uanset om det er til mobil eller fastnet.
Telefon valg, ja det må da være den der tiltaler dig mest, men skulle jeg give bud på hvilken jeg ville vælge, så se den her: https://butik.sonofon.dk/privat/Product.do/ProductGUID=103308/CatalogProductGUID=5954

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 07-08-06 11:44

Telmore - ubetinget Telmore.

Når du opretter kan du søge efter et nummer der fx "ligner" dit fastnetnummer
75 øre / min. Du betaler pr. sekund (Ikke det nyt påfund med pr. påbegyndt minut)
20 øre /sms
0 kr i abonnement
Køber taletid over nettet - meget let.
De stjæler ikke minutterne fra dig. Dog skal du tale for 50 kr. i 3 sammenhængende kalendermåneder (ellers et gebyr på 7,50 kr, MEN de stjæler ikke det du ikke har brugt.

Du får en sms når du er ved at være under 50 kr.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 07-08-06 12:13

Der er Telmore, CBB og M1 som jeg lige kender til. Har selv været Telmore kunde, men skiftede til M1, da de er billigere hvis du taler over ca. 3 min pr. gang og de har GRATIS WebSMS. Og er det bare køb og tal er M1 blandt de billigste.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 07-08-06 13:19

Her kan du sammenligne de forskellige selskabers priser: http://www.telepriser.dk/
Siden er senest opdateret for kun 4 dage siden.

Klik på selskabets navn for at komme til dets hjemmeside.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 07-08-06 14:52

Jeg sværmer for m1 og smartkontant

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 07-08-06 18:12

jeg benytter selv Sonofon abonnement. Jeg gider ikke at skulle huske at tanke penge på telefonen. Vil bare vide at det altid er forbindelse og penge nok!

Den slags abonnementer er måske ikke de billigste, men hos Sonofon er der dog flere muligheder at vælge imellem: http://www.sonofon.dk/privat/produkter/index.shtml

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 07-08-06 18:19

Hos Telmore kan du tilmelde dig automatisk optankning, så den aldrig går i minus.
I øvrigt afbryder de ikke bare fordi den går i minus - et vist overtræk er tilladt.

Men alle er vel glade for deres leverandør, så det her udvikler sig bare til at alle roser det abonnement, de selv har. Det er jol lidt surt at opdage at andre (måske) er bedre eller hva'

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-08-06 20:05

aasenissum er du faldet i søvn , du har sikkert drukket for meget vand

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 09-08-06 20:23

hej anse, nej nul vand, nul fastnettelefon på 9. døgn, men har nu købt en lille fiks sag nokia, som ikke kan noget udover at ringe og smsse

tak for alle jeres svar med og uden links.

Godkendelse af svar
Fra : aasenissum

Dato : 09-08-06 20:25

Tak for svaret 1133. et brugbart link på trods af, at jeg ikke ville det.
godt at du trodsede "moders vilje"