/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
ombygning
Fra : mingg
Vist : 3189 gange
100 point
Dato : 06-08-06 19:53

jeg skal ha sænket gulvet i stuen og flyttet en skillervæg til et værelse
jeg vil godt vide om priserne vil holde og om jeg har glæmt noget stuen er 42 m2
det hele er gør det selv

beton 8000
flamingo 5000
gulvvarmeslange 2000
rivnet 2000
gulv 300kr pr m2 15000
el 2000
rustik loft 5000
terresse dør 3000
maling 2000
lister søm skruer 2000

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 06-08-06 20:28

Maling/tapet lyder alt for billigt og det samme gør døren. De øvrige kan jeg ikke vurdere.
Du mangler radonspærre i gulvet og evt dampspærre i loftet.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 06-08-06 20:36

nu kommer det an på hvilket gulv du har valgt
er det på strøer , skal der bruges strøer

er det svømmende gulv skal du bruge en foum med dampspære , samt der nok kommer en del spartel til , alt efter hvor god du er til at pudse gulvet , kan det løbe op i flere tusinde kr

skal loftet rettes op ryger der lidt forskalling der

hvordan er væggene , evt puds eller lægter og gips

radonspære som tidligere nævnt er IKKE et krav ved renovering , den ville jeg fravælge

Kommentar
Fra : mingg

Dato : 06-08-06 21:13

radonspære hvad er det
det er vandskuret vægge så det er ikke det der koster

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 06-08-06 21:16

Såvidt jeg kan se mangler du materialepris til skillevæg og evt tapet..............Det ser også ud til at du ikke har medregnet isolation til loftet (som skal være rockwool el lign) ligeledes kommer der i tillæg tapet til resten af rummet.
Mit kolde bud er at dine priser er nok lidt i underkanten -så du kan gøre som jeg ofte gør før jeg starter på et sådant projekt at jeg tager de gældende priser og ganger med 1,5 .
Der kommer altid et eller andet uforudset til en ombygning..

Håber dette var til lidt hjælp

Mvh sverola

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 06-08-06 21:31

At radonspærre ikke er et krav er jo ikke helt det samme som at man bare kan udelukke det.

Radonspærre er et lag tæt plastik over flamingo men under beton. Radon er en giftig luftart, som man på den måde udelukker fra sit hus - det er alle steder i undergrunden, nogle mere end andre, men under alle omstændigheder opsamles den i huset, hvis der ikke er en spærre.

Mvh Maria

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 06-08-06 23:29

Gerichter+ lysninger til døren, fodpaneler loftlister for du ikke for 2000

Kommentar
Fra : bjarkemarkelarke

Dato : 21-09-06 00:12

Forklaring på Radon

kort fortalt - en RADIOAKTIV GASART der årligt forsager 300 dødsfald alene i Danmark

Vi har i mit firma valgt at sætte fokus på dette på vores hjemmeside. Her kan du iøvrigt finde masser af andre gode tips og råd.

http://stark.dk/templates/DT_InfoPage_Wide.aspx?id=4223

Kommentar
Fra : bjarkemarkelarke

Dato : 21-09-06 00:15

Det klogeste du kan gøre at tage kontakt til et lokalt byggemarked og bede dem om hjælp til beregning af de rigtige mænger.

Ud over min selskab STARK ved jeg at jeg har masser af andre kompetente kollegaer rundt omkring i diverse proff byggemarkeder. Vi er skarpt uddannede i mængdeberegning af alt. Hvis du vælger at købe det hele samlet et sted vil du også som hovedregel få en god rabat.