/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
dr. big skiver?
Fra : Zwekja
Vist : 710 gange
100 point
Dato : 05-08-06 16:51

jeg ville pille skiven på min dr. big her den anden dag, og stødte på et problem.
jeg skilte variatoren ad, men der sad ingen skive i, hvad gør jeg så?

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 05-08-06 17:46

hej mener at skiven sidder bag ved varion..

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 05-08-06 17:50

nej, der er slet ikke nogen, har skilt den helt ad i atomer...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-08-06 18:39

Hvis din knallert kører mere end 30 så er skiven jo nok fjernet.
Men den sidder på krumtapakselen imellem remhjul og vario og er ca 1 cm bred.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 05-08-06 18:57

den køre kun 30.. og der sider ignen skive i

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 05-08-06 19:41

Du skal tune den! Hvis den kun kører 30 er der noget galt med den.

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 05-08-06 19:42

flash77, ja jeg vil fjerne min skive, men der er ingen. den er købt fra ny

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 05-08-06 21:26

Hvis den er helt ny, så er det vist noget med at varioen er lavet med "en fast ring", ikke en der kan fjernes, undtagen man drejer det af i en drejebænk. Og så er det smartere at købe en anden vario uden begrænsning.
Det skal nemlig være sådan at remmen kan gå næsten ned på selve krumtapakselen, og det kan den ikke hvis varioen har en bøsning.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 06-08-06 18:19

Prøv at presse den bagerste remskive helt sammen, og se så efter om remmen kan komme helt ned.
Hvis den ikke kan det, så sidder der en skive inde bag koblingen.

Hvis du kan presse den helt sammen, så køb en anden variomatik.

KØB ALDRIG VARIOMATIK HOS THANSEN!!!!!!

Det måtte ikke være usagt!

Køb en Malossi, det er mit råd. Det er kvalitet som trækker godt og holder længe.

Godkendelse af svar
Fra : Zwekja

Dato : 06-08-06 21:58

Tak for svaret pallebhansen.