/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Slankepiller?
Fra : Shadowflip
Vist : 8421 gange
150 point
Dato : 03-08-06 00:51

Nogen der kender til nogen slankepiller?..

(Therma er ikke helt slankepiller.. og har haft dem.. andre??)

- Tak :)

p.s. gider ikke alle dem der siger det er pisseusundt.. bare bring on your knowledge i stedet.. :)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-08-06 01:11

Hej Shadowflip !

Hvad med http://www.densundelinie.dk

Har selv kikket og tænkt lidt på Quick-plastret
http://www.densundelinie.dk/default.asp?action=details&item=1417

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-08-06 01:24

Citat
bare bring on your knowledge i stedet

Jamen, knowledge ER, at det er skideusundt

Sådan er det bare

Men hvis du virkelig har et reelt vægtptoblem, vil jeg da råde dig til at tale med din læge i stedet, så han kan fortælle dig lidt om, hvordan man kommer af med sin overvægt på en sund og hensigtsmæssig måde.

mvh dova

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 03-08-06 01:50

Aaarh Dova - det kan du sq ikke være bekendt! Flæske Tarzan vil tabe sig - og så ødelægger du det med at sige det er usundt.

Hvem vil dog ikke hellere have en blodprop, hjerneblødning, hjertestop, psykose eller lignende fremforat være en stor bunke flæsk?

Nææh - snup du dig en masse slankepiller. Der er ABSOLUT ingen grund til at lytte til at alle eksperter, læger o.s.v. fraråder folk at tage dem fordi de er farlige. Det ved de INTET om!

Spis rigtigt mange, så taber du dig for vildt. Du skal ikke tænke på din familie eller lignende - for der sker dig jo ikke noget ved at du tager dem - så intet at være nervøs for der.

God slanke-pille-kur

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-08-06 02:58

Ehh gælder det også slanke-the ?
Findes det der dødbringende, generelt bare i alt der hedder slanke. ??
eksperter,, har du selv prøvet at misbruge dem Flash77 ????
Jeg undre mig bare !

Kommentar
Fra : jojjjo

Dato : 03-08-06 07:18

prøv :dobesin..........det er det bedste!!! 100%

prøvde det selv for 8år siden, og er helt kvitt problemet

lykke til

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 03-08-06 07:25

Hejsa

Jeg kender til mange slankespiller, ud fra et rent professionelt synspunkt og erfaring.

Bare sig til hvor hurtigt du vil tage på og ødelægge dit helbred, så kan jeg anbefale den helt rigtige pille til dig.

Det lyder barsk, men det er virkeligheden.

mvh

Henning

Kommentar
Fra : kandaikke

Dato : 03-08-06 08:52

Jep, bring it on!!!

Jeg prøvede for mange år siden en slankepille som hed letigen..
Sikken en fest det var, jeg tabte mig overhoved ikke, men havde en føelse af at være på speed hele formiddagen...

Det hele kørte for mig i 2-3 timer, mit hjerte slog så hårdt at jeg troede jeg ville falde om.. Det var det mest sindsyge jeg har prøvet, og jeg kan absolut ikke anbefale slankepiller, der er kun en vej.

Letigen pillen kan ikke købes i DK mere og der kendes desværre flere tilfælde af folk som idag sidder tilbage med sygdomme og handikap af bivirkningerne fra denne "slankepille"

Såå spring ud i det, bliv hurtig slank med piller eller plaster, det lyder jo som det vil virke for dig...

Kandaikke

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 03-08-06 09:02

Glem alt DET LORT OM SLANKEPILLER. De findes ikke endnu. Det er salgs gas og mange folk hopper på det. Der er ingen pille der kan få folk til at slanke sig, heller ikke den såkaldte "SLANKE OST". Jo mere du spiser jo mere slnker du dig. Sikke noget fis. Der er og bliver den naturlige vej.
Omlægge dine kostvaner, mere motion. FÆRDIG SLUT.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 03-08-06 10:52

Hej Shadowflip

Jeg har selv været på Letigen og kan absolut ikke anbefale dem - men de er jo så heller ikke på det lovlige marked længere.

I stedet for slankepiller, vil jeg istedet anbefale dig et omlægning af kosten hvor der ikke er tale om en kedelig slankekur. Den omlægning jeg har haft gode erfaringer med, gik ud på at man ikke måtte spise kød (inkl. kødpålæg) og ting med bindemiddel samtidigt (samtidig = til samme måltid) - det er en man lige skal tænke over, da der er bindemiddel i mange fødevarer. Du skal således ikke spise brød, kartofler, pasta, majs mv. samtidig med at du spiser dit kød - kan evt. spise eksempelvis salat til i stedet. Spis godt med grønt og frugt i løbet af dagen og endelig skal du huske at have en "spisedag" om ugen hvor du spiser lige hvad du har lyst til - formålet hermed er at holde forbrændingen oppe - jeg valgte lørdag som spisedag, da det ofte var en naturlig "spisedag". Endelig skal du ikke spise efter kl. 20.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 03-08-06 10:56

Hvis du virkelig vil tabe dig, så kig på denne side www.tabdiglet.dk

mvh

Henning

Kommentar
Fra : Mayeen

Dato : 03-08-06 11:31

Hejsa!

Jep, pludseligt hjertestop er den risiko man løber... Min folkeskoleveninde døde som 24 årig på grund af de piller.

Min veninde (en anden én, som overlevede, men også fik den der følelse af at være på speed med ubehagelig hjertebanken) fik slankepiller på recept hos sin læge, så jeg vil under alle omstændigheder anbefale dig at gå dén vej.

Meeeen, HVIS der virkelig fandtes en så nem løsning, som slankepiller, der ikke tog livet af én, tror du så der fandtes overvægtige mennesker i Danmark????? Læg mærke til at mange produkter KUN lover vægttab I KOMBINATION med sund kost og motion! F.eks. tv-reklamen for Quick-plastret, hvor hun sidder på en kondicykel og hjuler løs, mens hun taler om sund kost (men alligevel råder dig til at smide en masse penge ud af vinduet til et plaster...) Mit gæt er at vægttabet hverken skyldes piller eller plaster!!

Er selv lige startet på vægtvogterkuren efter en måneds pause og har tabt 1,7 kg på de første 2 dage!! Det går stærkt i starten, men ellers taber jeg ca 200 g om dagen. Tror det er en bedre løsning...

Mayeen.

Accepteret svar
Fra : jeb3

Modtaget 75 point
Dato : 03-08-06 17:53

Der findes et slankeplaster, der er godkendt at sundhedsstyrelsen, fordi de er testet med blindgruppe, og har vist en vis effekt, i modsætning til Quickplastret, der IKKE er testet med en blindgruppe.

Det hedder Body Reducer, og fåes i matas, apoteket mm. Fra firmaet Comodyne/scancare.
Det koster ca det samme som quickplastret.
Jeg prøver det i næste uge, når jeg får løn.

Ja det er ikke den rigtige måde at tabe sig på, men jeg spiser ingen fedt, spiser masser af grønt, cykler på arbejde (fra åbenrå til Rødekro - op ad bakken - hver dag) MEN JEG TABER MIG IKKE.

Måske fordi jeg gerne vil nyde lidt ekstra godt i weekenden
Men livet skal nu ikke bare være surt sjov med slankekure, hvis der er andet der dur.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 04-08-06 01:02

Advarsel mod slankeplaster også Body Reducer som kan give bivirkninger og som der ikke er nogen dokumenteret viden om virker.
http://www.farmaceutforeningen.dk/%7BEDE63803-0474-4ABC-AD7B-37231939F9C2%7D

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 04-08-06 01:11

Jeg har selv haft held med en kur der bestod af kromtilskud til alle måltider og meget proteinrig kost, fx æg, kalkun, lidt ost, rugbrød plus salat, juice og the.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 04-08-06 01:14
Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 04-08-06 02:04

Citat
har du selv prøvet at misbruge dem Flash77

JA! Rigtigt rigtigt rigtigt meget!!!! Og vil under ingen omstændigheder anbefale nogen at gøre det efter.

Man får totalt den omtalte fornemmelse af at være på speed, vildt højt blodtryk, hedeture, afsindigt høj puls, og en masse psykiske op/nedture... Totalt optur når man havde fået pillerne og en træthedsfornemmelse/nedtur når de holdt op med at virke. i løbet af noget tid begynder man meget nemt at blive agressiv og hvis nogen kommer i vejen for en på et forkert tidspunkt reagerer man helt anderledes end man normalt ville gøre. Man kan klare alt når man er på dem. Dem jeg tog hed therma power/cutting force/ripped fuel etc. som alle primært består af koffein og ephedrin. Det er yderst virksomt som slankemiddel - tabte 14 kg. på de første måned. Dette var dog ikke tilsigtet da jeg tog dem for at holde mig selv i gang p.g.a. alt for stort arbejdspress som krævede at jeg arbejdede stort set i døgndrift. Og efter jeg holdt op med at tage dem tog jeg i øvrigt det hele på igen - så der er ikke noge langtsigtet virkning ved dem.

I dag synes jeg selv at det var en totalt vanvittig beslutning jeg traf dengang - det synes jeg også dengang, men stod i en situation hvor jeg egentligt ikke rigtigt kunne se andre udveje end at gøre som jeg gjorde - og så tage en dag ad gangen. Jeg kendte risikoen og bivirkningerne ved pillerne og jeg overdosserede rimeligt kraftigt. Heldigvist skete der ikke noget ved det - men jeg havde flere perioder hvor jeg bare tænkte at det her trip overlever jeg ikke. Men bivirkningerne er stort de samme uanset om man tager meget eller den "almindelige" dosis - og man skal bare lade helt være med at røre dem. Man får en psykisk afhængighed af det "kick" de giver - der er ikke egentligt fysiske abstinenser eller noget, men men synes ligesom at hele ens liv bliver lidt lettere fordi man får et kæmpe ekstra overskud - men det er kortvarrigt....

Find en anden måde at tabe dig på. Spis et æble!

Citat
p.s. gider ikke alle dem der siger det er pisseusundt.. bare bring on your knowledge i stedet.. :)

Nu fik du så både et svar der sagde at det ikke er pissesundt - og nogle navne på produkterne, så du fik også min knowledge. Brug det som du selv vil - men jeg synes godt nok du skal overveje grundigt hvad du har gang i. Og hav med i dine overvejelser at kiloene kommer tilbage - og effekten af pillerne aftager næsten fuldstændigt når du har brugt dem et stykke tid - så løsningen er heller ikke at blive ved med at tage dem...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-08-06 02:50

Tak for din uddybning Flash77
og mulberry, tak for linket
http://www.farmaceutforeningen.dk/%7BEDE63803-0474-4ABC-AD7B-37231939F9C2%7D

Så/hørte et sted om noget nyt , og godkendt,
som dog ikke slanker, men skal tages før/sammen med et måltid,
Dette vist nok kunstige stof , omdanner fedtmolokylerne, så kroppen ikke optager dem.

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 04-08-06 07:29

Hej Jeb3

Du er desværre det klassiske eksempel på hvorfor dansk kostpolitik har spillet fallit. Allerede for 140 år siden fandt englændering William Banting ud af, at man ikke kunne tabe sig ved at motionere og spise fedtfattigt. Der måtte være en anden grund.

Du kan læse historien om William Banting på www.tabdiglet.dk hvor du også kan få lidt inspiration i øvrigt. Der ligger blandt andet en kosttabel, som du kan indrette din kost efter. Alle varer der er markeret grønt kan du spise ubegrænset af. De gule i rimeligt omfang, men undgå de røde. Hvis du gør det, så vil du garanteret kunne tabe dig med det aktivitetsniveau du har, også selv om du gerne vil have lidt ekstra i weekenderne.

NB Jeg har selv tabt 77 kg.

mvh

Henning

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-08-06 15:47

Indsat torsdag 03.08.2006 kl. 22:00 på
http://ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=2006108040058&NL=1&Category=BIO
Af Jakob Martini

Da Ingenøren lukker deres atikler efter et par dage,
tillader jeg mig at kopiere artiklen ind her.

Citat
Danmark jagter milliard-gevinst på fedmepiller

Fem danske biotekselskaber kæmper for at udvikle den pille eller indsprøjtning,
der kan være med til at bekæmpe den globale fedmeepidemi.
Det viser Ingeniørens kortlægning.
Et effektivt og sikkert produkt mod fedme anslås til at være et flercifret milliardbeløb værd.

»Jeg synes Danmark står ret stærkt.
De programmer, jeg har kendskab til er virkelig gode,
og der er også allerede international bevågenhed,«
siger Søren K. Carlsen,
der er formand for brancheforeningen Dansk Biotek og direktør i Novo.

Han peger på, at de danske styrker ligger inden for to medicinske retninger,
der hver især kan føre til vægttab.
Dels er der udviklingen i peptider og hormoner,
som ligger i forlængelse af diabetes-forskning,
og dels er der udvikling af såkaldt CNS-medicin,
som nedsætter appetitten ved at påvirke centralnervesystemet.

Den danske satsning kommer fra biotekselskaberne Neurosearch,
7TM Pharma, Zealand Pharma og Rheoscience samt medicinalgiganten Novo Nordisk.
De fem virksomheder befinder sig på forskellige steder i udviklingsfasen.
Længst fremme og mest målrettede er Neurosearch og 7TM Pharma,
der er i gang med at afprøve henholdsvis en pille og en indsprøjtning på mennesker.
Begge produkter kan potentielt være på markedet inden for fire-fem år.

Kampen står mod de mange internationale medicinalfirmaer,
der ligeledes satser stort på fedmemedicin.
Allerede nu er franske Sanofi-Aventis klar med den første rigtig lovende fedmepille Acomplia,
der dog stadig kritiseres for bivirkninger.
På trods af konkurrencen tror Søren K. Carlsen på de danske selskaber.

»Det er altid en fordel at være først, men markedet er kæmpestort,
så hvis et af de danske selskaber har et godt produkt klar omkring 2010,
bliver det rigtig stort,« siger han.

Milliarder på højkant
Medicinalanalytiker i Jyske Bank,
Frank Hørning Andersen ser også et kæmpe potentiale for de danske virksomheder.

»Det er jo et gigantisk uopdyrket marked.
Man skønner, at fedme koster 100 mia. amerikanske dollar (600 mia. kr., red.) om året.
Alene i USA. Det er helt sikkert det rigtige område at satse på,«
siger Frank Hørning Andersen.

Han vil ikke sætte milliardbeløb på,
hvor meget de danske produkter kan indbringe,
da der stadig er lang vej endnu.
Men han vurderer,
at alene Acomplia trods tvivl om bivirkningerne vil nå et totalsalg på 15-20 mia. kr.

»Og det vil langt fra udtømme markedet,« siger Frank Hørning Andersen.

Nødvendig medicin
Blandt forskere er der overvej­ende enighed om,
at medicin bliver nødvendigt for at bekæmpe fedme.

»Vi ville meget gerne have,
at det kunne lade sig gøre ved hjælp af bedre kost og motion,
men noget tyder på, at vi har skabt et samfund,
som gør det svært.
Derfor kan det blive nødvendigt at bruge medicin,«
siger ph.d. Thomas Meinert Larsen, fra Institut for Human Ernæring på Landbohøjskolen,
der er i den internationale elite inden for fedmeforskning.
Thomas Meinert Larsen er samtidig sekretær i Dansk Selskab for Adipositas Forskning (fedmeforskning).

Han er ikke i tvivl om, at sundhedsmyndigheder vil være klar til at ordinere fedmemedicin.

»Fedme er årsag til en række følgesygdomme som diabetes, kræft, hjerte-kar-sygdomme og skader på bevægelsessystemet.
Hvis du har en type medicin, som virker effektivt mod fedme,
virker det samtidig mod alle de andre sygdomme. Det, der afgør,
om fedmemedicin slår igennem, er, hvor effektivt medicinen virker,
hvor mange bivirkninger den har, og hvad den koster,« siger Thomas Meinert Larsen.

Verdenssundhedsorganisationen WHO skønner, at mere end 1 mia. mennesker er overvægtige i dag.
Hvis den foruroligende trend fortsætter, vil tallet stige til 1,5 mia. i 2015.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : Shadowflip

Dato : 05-08-06 14:55

Flash77 - Jeg har prøvet Therma.. en gang.. uden at overdosere.. og jeg ved godt man taber sig.. men at det ikke er varigt vægttab.. fordi det uddriver også vandet fra kroppen og det består en stor del af kroppen jo af.. så jeg ved godt alt det med therma.. men man skal jo heller ikke overdosere.. så er man jo bare idiot.. så dum er jeg ikke..

Til alle jer andre der ikke fatter det jeg skrev med at jeg ikke gad at høre om at det var pisseusundt osv osv.. tak for jeres ubrugelige svar..

og til alle jer som har prøvet at give jeres bedste svar, både mht. slankekure, slankepiller osv.. mange tak.. :)

- Shadow

p.s jeg skal nok lige finde en at give points.. :)

Godkendelse af svar
Fra : Shadowflip

Dato : 07-08-06 00:55

Tak for svaret jeb3.

Kommentar
Fra : Heidi-kbh

Dato : 27-10-06 13:53

Du kan også prøve:

Æblecidereddike

Kan bestilles gennem:

http://www.naturpost.dk/default.asp?id=1876&Landskod=dk&AbId=NA0144

Det er kapsler, der skal indtages sammen med eller efter et måltid

Kommentar
Fra : perfectbaby

Dato : 21-05-07 10:50

har prøvet slankepiller igennem et år, i naturmedicin, pharma, og de piller man kan få over nettet for 1 krone plus porto.
har ikke hjulpet en dyt. bruger slankeplastre nu, quick. hvor jeg bruger det igennem 2 uger og holder en pause på 2 uger og så bruger dem igen.
det har på sin vis hjulpet. men tror kan det er produktet der hjælper mig lidt til at huske at spise lidt sundere. har tabt mig i alt 11 kg på 2 måneder siden jeg startede dem, uden sult. vejede 80 kg, og nu vejer jeg 69 kg.

Så det hjælper lidt.

men lad for guds skyld være med at købe naturmedicin, og slankepiller over nettet. det eneste sted man taber noget der, er i pengepungen.