/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
søger digital kamera.
Fra : solgaard
Vist : 716 gange
200 point
Dato : 01-08-06 20:03

Hej Alle

Da mit digitalkamera er begyndt at opføre sig underligt Dvs. det rykker halvdelen af billedet forskudt fra den anden halvdel plus farverne nogle gange er alt andet end hvad de skal være. søger jeg derfor et nyt.

Så håbede at nogen herfra kunne komme med nogle gode eksempler på hvilke kunne være et godt kamera for mig.

krav:

Det skal kunne tage gode billeder i en fornuftig opløsning. kommer til at bruge det til ferier - fester osv. dvs. er ikke professionel

Så lille og tyndt som overhovedet muligt

Hvis ikk optisk zoom så hellere undvære den funktion. (har meget dårlige oplevelser med digizoom)

Har som sådan ikke noget krav til mærke, andet end det helst ikke skal være alt for bambus-agtigt

Og selvfølgelig må det også gerne se godt ud. men det er jo individuelt.

Jeg har regnet med at ville ofre omkring 2000,- kr.

håber på nogle gode forslag. og meget gerne med links.

Mvh

Solgaard

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 01-08-06 20:23

jeg formoder du er helt sikker på, at det er kameraet der er noget galt med, og ikke kortet eller under overførsel tilcomputeren.

Prøv med et andet kort og Hvis du kan se billederne fejlfrit på kameraets display, fejler det ikke noget.

Kig efter noget Canon Ixus, evt. ixus 50, 55 eller 60...du får ikke noget bedre end Canon.

http://www.digitalfotoonline.dk/showcamlist.asp?Producent=15

mvh dova

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 01-08-06 20:36

du siger noget..

billederne fejler intet på kameraets display..

hvad kan gå galt i overførelsen..? for det er vel heller ikke kortet når billederne nu ser fine ud på kameraet.?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-08-06 20:39

Jeg siger også Canon IXUS
Til alm. foto uden de store forstørrelser...............4 Mpix er godt nok
Her er lidt natlæsning:
http://www.digit.no
http://www.dpreview.com
http://www.megapixel.net/
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/qvr40.html
http://www.digitalmagasinet.dk/

Jeg har et canon S50 hvor jeg afprøvede et hurtig kort på 2GB.
Desværre kom der striber i forskellige farver.........retur med kortet.

Et kort bør altid formateres i camera.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-08-06 22:20

Nej, det er hverken kort eller kamera der er noget galt med når du kan se billederne på displayet, men et eller andet der kikser i overførslen til computeren.

prøv at bruge et andet program til indlæsning, eller en kortlæser eller lign.

Nu ved jeg ikke hvordan du gør, og hvilket kamera du har.

Der var for kort tid siden et andet spørgsmål herinde, hvor der var samme problem.
Vedkommende fandt ud af, at det var hans Canon Zoombrowser der var galt med.

Jeg plejer at bruge enten en kortlæser eller også et USBkabel tilsluttet kameraet og computer, og så bruge windowsprogrammet til at kopiere billederne ind i computeren.

Det er bedst at kopiere billederne ind, og så efterfølgende bruge kameraets egen menu til at slette eller formatere kortet.

mvh dova

Kommentar
Fra : pims

Dato : 01-08-06 22:53

Jeg har et Baze 3,3 mp som opfører sig nøjagtigt ligesådan.
Når jeg så formaterer kortet, så virker det hele igen. Det starter med at billedet kan ses på displayet, men når det overføres til pc'en, så går det galt.
Ved andre tilfælde, når kortet er ved at være fyldt, så opstår fejlen med det samme, enten i kortet eller kameraet, jeg ved det ikke. Men jeg ved at det er sk... irriterende. Hilsen Pims

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 02-08-06 16:16

det er et samsung digimax 401 et jeg købte for nogle år siden.. og det tager fine billeder.. men ikke noget fancy kamera..

jeg plejer at overføre via usb-kabel fra kamera til pc. men jeg sætter bare kameraet til og så virker den som en ekstern harddisk, hvor jeg så bare flytter dem over på pc'en..

ganske simpelt.. bruger ikke noget program som sådan til det.. men måske jeg skulle prøve den medfølgende software igen.. har nemlig brugt det engang..

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 02-08-06 16:21

ok det er ikke kameraet 100% sikkert for prøvede lige at overføre et billede som der var problemer med før.. men nu fejler det ingenting..

super.. så slipper jeg for at købe nyt.!

tusind tak for hjælpen alle sammen.!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-08-06 16:44

Det var da godt kameraet ikke fejler noget alligevel

mvh dova

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-08-06 16:45

Godkendelse af svar
Fra : solgaard

Dato : 02-08-06 20:10

Tak for svaret dova.

5 stjerner pga du fik mig til at teste kameraet i stedet for bare at kassere det..

Også tak til i andre som har vist interesse for mit spørgsmål

Mvh

Solgaard