/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
hvad betyder "sælges engros"
Fra : weblife
Vist : 2587 gange
50 point
Dato : 31-07-06 16:16

Hej

jeg har fundet en bil som jeg synes er fed, man for neden står der
"AFHENTNINGSTILBUD. sælges engros, uden reklamationsret."

Hvad betyder det helt præcis og er det tegn på at man skal holde sig væk fra sådan nogen biler?

Kommentar
Fra : weblife

Dato : 31-07-06 16:17

2. jeg er eller på udkig efter en bil til30-40.000 nogen der har nogen forslag til en lille hurtig en i århus område?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-07-06 16:19

engros er til momsregistrerede og forhandlere

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 31-07-06 16:21

Engros betyder at sælge noget til andre virksomheder.
Jeg vil anbefale dig at holde dig væk fra den bil. Ingen reklamationsret kan en virksomhed ikke give dig hvis du handler som forbruger.

Kig på www.bilbasen.dk
De plejer at have mange tilbud.
Husk at selv om du køber brugt bil hos en forhandler så gælder købeloven stadig og du har ½ års udvidet reklamationsret (hvor forhandleren bærer bevisbyrden) og efterfølgende 1½ år reklamationsret hvor du bærer bevisbyrden.

Kommentar
Fra : weblife

Dato : 31-07-06 16:30

MacMadsen det er da ligesom at købe privat er det ikke?

og jeg har været inde på bilbasen der ser squ tomt ud eller så er jeg sent ude lol

Accepteret svar
Fra : MacMadsen

Modtaget 60 point
Dato : 31-07-06 16:36

Hvis du køber mellem 2 private, så har du ikke samme stilling som hvis du køber af en der handler inden for sit erhverv (altså hvis du handler hos en bilforhandler).
Forskellen er, at det ene betegnes som forbrugerkøb (hvor du handler hos forhandler) og det andet er et "alm. køb".
Jeg søgte på bilbasen, på alle biler (ved ikke hvilket mærke du foretrækker) og en max pris på 50.000, og der fik jeg næsten 10.000 biler frem. Så der er mange vil jeg da mene.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-07-06 16:38

Jeg har også lige søgt på biler op til 50000,- og der er rigtig mange. Alle mærker er lige ved at være der.

Kommentar
Fra : goldbeckholst

Dato : 31-07-06 16:38

Hej hej
Engros betyder at bilen er "købt som beset". Det vil derfor betyde at du får svært ved at reklamere over fejl eller mangler. Du har dog ALTID reklamationsret, men "købt engros" gør det svært at komme bagefter. Hold dig væk fra denne bil....!

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 31-07-06 16:44

Jeg burde måske nok være lidt mere specifik i mit indlæg
Du har altid 2 års reklamationsret.
Forskellen ved forbrugerkøb ligger i det ½ års udvidede reklamationsret.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-07-06 16:51

At engros skulle betyde - Købt som beset - er noget værre vrøvl

det betyder salg til forhandler, fabrikant eller importør iflg. Nudansk ordbog

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 31-07-06 17:05

Engroshandel.

Handel med store varepartier i modsætning til detailhandelens små.
Varetager detailhandelens forsyning med varer fra fabrikanter samt en betydelig del af Danmarks import og eksport.

Kommentar
Fra : weblife

Dato : 31-07-06 17:06

Alfa 146 er det en god bil?

Kommentar
Fra : weblife

Dato : 31-07-06 17:07

fra 1996

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 31-07-06 17:08

(Blot for at slå fast hvad engroshandel er. Ved godt det ikke besvare spørgsmålet præcist)

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 31-07-06 17:09

Engros betyder som fijala siger, men ofte ser man dette ord misbrugt. Køb til engospriser, spar et mellemled o.s.v.
Denne sælger bruger det for at få det til at lyde billigt og siger samtidig ingen reklamatoionsret. Køb ikke den bil. Forøvrigt er afhentningstilbud oftest ikke synede biler, men også afhentningstilbud misbruges i betydningen du henter og betaler og slut.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-07-06 17:12

Nu er udtrykket Engrosbil noget der lidt fejlagtigt benyttes af bilhandlere.

Det betyder at bilen er komplet uklargjort, de har ikke gjort noget ved den, kender ikke bilens stand, o.s.v.

Ofte sælges de uden syn eller holder måske syn i kort tid.

det drejer sig som regel om ibyttetagne biler, hvor forhandleren ikke mener at kunne tjene noget på at lave bilen og sælge den som nysynet.

Noget man kun bør købe som "garagemakanikergørdetselvmand", der måske er ligeglad med at skulle pynte på en bunke lort mod at få en billig bil.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-07-06 17:14

Og nej, en Alfa er en skodbil

mvh dova

Kommentar
Fra : weblife

Dato : 31-07-06 17:17

rolig venner

jeg vil gerne høre iht omkostninger på en bil når man køre den fra en forhandler (ikke engros)
Atså

Pris :
Levering :
Vægtafgift :
Forsikring :

Jeg har ikke købt en bil før er der noget jeg har overset?

Kommentar
Fra : weblife

Dato : 31-07-06 17:18

dova hvorfor det?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-07-06 17:27

Alfa er dyre i reservedele og har måske for vane at gå i stykker fra tid til anden. Men den er smart og hurtig og passer til en sporty type.

En Toyota Carina eller lign er en, holdbar, slidstærk og næsten aldrig problemer med, bil der vil tjene dig i flere år, måske en smule konservativ. Der er helt op til dig selv.

Jeg ved godt hvad jeg ville vælge, men jeg er jo også ved at være oppe i alderen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-07-06 17:44

Alfa ruster, de er dyre i dele og der er altid noget galt med dem.....og så kører de ikke engang særlig godt.

En bil man kun bør købe hvis man er Alfafanatiker og villig til at tage det bøvl og de omkostninger der er ved sådan en.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-07-06 17:48

Vægtafgift og forsikring er ikke noget forhandleren har noget med at gøre.

Vægtafgiften afhænger af hvilken bil det drejer sig om og hvor gammel den er, men fra et par tusinde om året og opefter.

Og forsikring kommer an på din alder, hvilken bil det er, om du har noget anciennitet optjent fra tidligere forsikringer, hvor du bor og så hvilket selskab du vælger.

Men hvis du er nystartet bilist, kan du alt efter hvilken bil du vælger, risikere at skulle betale 10-12000 i ansvarsforsikring/år, og igen efter hvilken bil, op til 40000/år hvis det skal være med kaskoforsikring (skal det altid hvis ikke bilen betales kontant)

mvh dova

Kommentar
Fra : weblife

Dato : 31-07-06 17:49

Fijala hvad med en renault megane 1,6 samme årgang?

Kommentar
Fra : weblife

Dato : 31-07-06 17:58

man dova er det kun dette jeg skal tage udgangspunkt i Pris : Levering : Vægtafgift : Forsikring :
for at regne ud hvad det kommer mig til at koste? for jeg har hørt om et eller andet xxxx kr beløb som man skal betale hos politiet hvad er det for noget?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-07-06 18:14

Min svoger har en Renault Megane fra 99 og den er super fin. Jeg havde selv lidt skrupler over den da han købte den, men det var mest fordi jeg ikke kendte den. Disse skrupler er så sandelig gjort til skamme. Super fin vogn.

Pt kører jeg selv Peugeot 307 2.0XS en rigtig dejlig og hurtig vogn

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 31-07-06 19:11

Engros kommer vel af en gros.
En gros = tolv dusin = 144 stk.
Gambrinus
(Alfa Romeo - Alfasud Sprint Veloce 1983)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-07-06 19:14

Citat
for jeg har hørt om et eller andet xxxx kr beløb som man skal betale hos politiet hvad er det for noget?

Når du skal indregistrere en bil i dit navn, skal du betale ca 1200 på motorkontoret hvis der ikke er plader på.

Hvis bilen har plader på, skal den omregistreres og det koster knap 400,-

mvh dova

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 01-08-06 17:56

HVis du køber bilen ved en forhandler og han tager penge for levering, vil omregistreringen oftest være inkluderet i prisen.
Du skal også tænke på benzinøkonomien. Hvor mange kilometer du regner med at køre og hvor langt kører bilen på literen. Endvidere om du måske vil betale lidt ekstra for at få dieselmotor da diesel er billigere. Dieselmotorer er kun en fordel hvis du kører forholdsvis langt om året og det kører lange ture så motoren når at blive ordentlig varm.
Og eller så er det:
Forsikring
Vægtafgift (eller grøn afgift afghængig af hvornår bilen er fra)
Leveringsomkostninger
Pris
For at se om prisen er nogenlunde, så kan du evt. hvis du har fundet en bil hos en forhandler, så sammenligne med andre biler på nettet hos forhandlere for at se om prisniveauet er nogenlunde fornuftigt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-08-06 20:35

Du kunne også kigge lidt på den her side, og prøve at danne dig et lille overblik over hvilke fejl der er på forskellige biler.

http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt.asp

Nu taler du om Alfa, lige den model du omtaler er der ikke, men der er en anden, rystende læsning

http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt_modeller.asp?BilmodelId=7

mvh dova

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-08-06 02:46

Angående " engros bil ",.... i dit tilfælde, ( manglende kendskab til biler..! ) glem alt om at bilen kaldes engros, nysynet, osv. ..... det vigtigste er at du "finder" en der har forstand på biler..!
jeg siger dette fordi en "helt frisk nysynet bil" .. kan....!! være betydelig ringere end en engros bil..!
da der er ca. 98 % chance for at der er XXX antal fejl på bilen, ( helt ny..! brugt nys..! engros..! )
er den ENESTE GARANTI DU HAR, FOR BILENS STAND, den du får ved at undersøge bilen grundig,
INDEN KØB, ( om nødvendig FDM ) .... ud fra undersøgelsen vurderer du om du vil ofre det nødvendige, for at få bilen sat i "fornuftig stand"
2, stol ALDRIG...ALDRIG på forhandlerens historier om bilens fine stand.... !
og garanti.... er som regel, kun til at blive uvenner over + du skal undvære bilen ( ret tit ).......
( har selv købt og rep. masser af meget fine engros biler, gennem snart 40 år... ! )
det drejer sig som sagt om at undersøge bilen grundig,... INDEN køb..

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-08-06 03:13

ang. køb af brugt bil,... så vil jeg mene, det pt. bedste sted ( med et pænt udvalg ) er
www.autocom.dk her er bilerne meget udførlig beskrevet, som regel med fotos...
bilerne er egentlig kun beregnet til forhandlere... så du får bilerne til "forhandlerpris"
+ et mindre salær ( ca 1000 - 2000 kr. )
du sparer altså forhandleravancen, som meget let er30-40.000 kr. ved en bil til omkring 100.000 kr.
til gengæld er der ingen garanti....... men den er som regel heller ikke en sk.. værd.. !
hovedsagen er at købe en bil der ER... i orden. hr

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-08-06 03:54

forstår ikke al' den kritik af alfa..........!
alfa er en vidunderlig bil, med mange "dyder" fantastiske køreegenskaber, og vejbeliggenhed..
lækker motorlyd, kort sagt,... en bil der henvender sig til den der ønsker sig en lækker
køremaskine...
her taler vi om en der er i orden... selvfølgelig ruster den... det gør ALLE biler

man kan vel sige der er en bil til ethver behov...
er du ligeglad med køreegenskaber...... så er en gl amerikaner måske sagen...
den vækker i hver tilfælde opsigt

tænker du KUN på økonomien..... så er en lille polo/lupo 3l måske sagen

men jeg er fulstændig enig i at en gl. udpint, ikke vedligeholdt, ikke rustbeskyttet alfa
som ejeren er totalt ligeglad med, og som ikke har set et værksted i årevis,.....
det vil sansynligvis være en trist oplevelse..... det gælder iøvrigt for alle bilmærker.

Godkendelse af svar
Fra : weblife

Dato : 14-10-06 21:46

Tak for svaret MacMadsen.