/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ny Cylinder, med ridser i :S
Fra : Martin_Svenningsen
Vist : 558 gange
20 point
Dato : 30-07-06 14:46

Ja, jeg købte et komplet Athena Alm. sæt fra Scooter-Shoppen, og ikke nok men, jeg fik ikke det topstykke der hører dertil, men i stedet et af deres billige 47,6 topstykker. Jeg kigger så ned i cylinderen og der ser jeg så to ridser som kan ses her, billederne er meget dårlige men man kan da lige se ridserne.
http://martinslab.users.whitehat.dk/IMAG0143.JPG
http://martinslab.users.whitehat.dk/IMAG0140.JPG
Man kan lige ane dem med neglen.
Når jeg kigger på stemplet er der ridser det tilsvarende sted ?..
Spørgsmålet er så:
Hvordan kan der være ridser i en helt ny cylle.
Og har de nogen betydning, eller vil de blive slidt væk..
HVAD SKAL JEG GØRE

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-07-06 15:11

Den skal straks byttes. Du har jo vel ikke brugt den. Kontakt dem og sær dem ind i situationen.
Du skal ikke finde dig i at de måske vil give dig skylden.

Kommentar
Fra : jacla

Dato : 30-07-06 15:24

Somregle er det stempelringene der gør det, hvis cylindren ikke er smurt. Men du kan måske få en til at "Bore cylindren ud" og sætte et lidt større stempel i.

Skulle også give bedre ydelse (er lovligt mener jeg)

Mvh

Jan

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 30-07-06 19:25

Hvis både cylinder og stempel har ridser samme steder, kan det være at stemplet har kørt i cylinderen (ikke kørt til fra fabrikken men med en hånd?) Ring ind til dem som jacla siger, og får det byttet.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 31-07-06 21:41

Send hele pakken retur med en lang skriftlig klage, og forlang at de refunderer de omkostninger som du har haft ved at returnere det.

Ellers så sender du pakken retur og gør brug af de 14 dages fuld returret, som du ved dansk lov har når du handler ved postordre.

Og så har du vel lært ikke at handle hos det firma.

Det er jo helt klart at de har haft en kunde som har købt cylinderen, givet den gas så den har sat sig og returneret den inden de 14 dage og de har så sikkert ikke set ordenligt efter inden de har solgt den igen, eller bare været ligeglade.

Mit råd:
Køb dine ting hos www.west-import.dk eller www.protuna.dk
De 2 firmaer har jeg god erfaring med og hos west-import kan du altid ringe og få et godt råd til noget du har købt hos dem, eller få et godt råd til hvad du skal købe.

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 01-08-06 11:54

Jeg har haft kittet med op til en makaniker, som sagde at de to var så små at det INTET havde at sige, de ville blive slidt væk med det samme, det kunne lige så nemt have været noget pap fra fabrikken der havde ridset i.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 01-08-06 16:42

Du skrev at du kunne mærke dem med neglen.
Hvis de er meget utydelige, og stort set ikke kan mærkes, så forsvinder de og har ikke nogen betydning.

Bare smør kittet godt ind i 2takts olie inden du monterer det.