/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
i stedet for hjotetaksalt
Fra : pus1982
Vist : 1830 gange
20 point
Dato : 29-07-06 16:06

Hej

Jeg står og skal til at bage et brød, hvor der skal, hjortetaksalt i. Men da jeg ikke har noget hjortetaksaltet i huset, og jeg har lidt vej ind til byen. vil jeg hører om der var nogen der viste, hvad man kunne bruge i stedet for hjortetaksalt. I opskriften står der ½ tsk. hjortetaksalt, så ville også gerne vide, hvor meget jeg skal bruge, af det andet. Hvis der er noget, jeg kan bruge i stedet for.

Mange hilsner

Pus1982

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 20 point
Dato : 29-07-06 16:11

Jeg ville bruge samme mængde bagepulver

Kommentar
Fra : pus1982

Dato : 29-07-06 16:15

Hej
Mange tak for dit gode svar. vil gå igang med at bage med det samme.

Hilsen
Pus1982

Godkendelse af svar
Fra : pus1982

Dato : 29-07-06 16:17

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 29-07-06 16:20

Du kan bruge natron i stedet. Dog bedst, hvis der indgår syrnede ting i opskriften, som eks. kærnemælk.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : pus1982

Dato : 30-07-06 00:27

Tak for svaret qfha. det kunne være at jeg skulle prøve det istedet for. skal sådan set først i imorgen. da noget af dejen skal stå på køl til imorgen. hvor resten så skal i.

Hilsen
pus1982