/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
LaCie Big Disk hdd. problem?
Fra : cobran
Vist : 358 gange
20 point
Dato : 28-07-06 01:59

Jeg har købt en - LaCie Big Disk Harddisk 500 GB i den her uge -

"http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=167320"

med USB 2.0 osv som i kan se.

Så lagrede jeg ca 80 GB filer på den og det gik fiint og alt virkede, så slukkede jeg den, og tænkte det ville være dumt at lade den køre hver dag når filerne ikke skulle bruges, så den blev så.. slukket.

Men nu når jeg så starter den så blinker "loader" den konstant i over 30 min, og den lille strømforsygning den har, bliver ret varm lige på kanten til at man brænder sig "dog ik" men jeg bliver lidt "bange" for at hvis jeg lader den loade i længere tid vil den kortslutte...

jeg kan ik se harddisken i "denne computer" så længe den loader den op..men

Er det meget normalt at den skal loade i så lang tid? og blive så varm?

ps: spørgsmålet bliver flere point hver når jeg får nogen!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-07-06 02:39

30 min? nej det er ikke normalt

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-07-06 09:25

Reklamer over den, der er et eller andet rivende galt.
Hvis du en gang har haft kontakt med disken, så skulle du gerne få det igen med den samme maskine.
Normalt bliver strømforsyningen varm, men så varm som du beskriver, er noget mistænkligt!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-07-06 11:21

Dette er slet ikke normalt. Jeg har en 160GB Usb disk som jeg aldrig selv slukker. Den slukker sig selv når den står inaktiv i et stykke tid. Den bliver på ingen tidspunkt så varm som du her beskriver. Der må være tale om en defekt disk. Reklamer endelig til firmaet hvor du købte den.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 28-07-06 11:22

Har du prøvet at søge efter ny hardware
Se i kontrolpanelet.
Lad den scanne din pc
ellers kommer der en boks frem, hvor du
selv kan vælge din nye hardware.

Bagefter, søg efter opdateringer til dine drivere.
Hvis der fulgte software med, så sæt det i drevet.

Annuller spørgsmålet
Fra : cobran

Dato : 29-07-06 02:11

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål ja jeg vil sende den tilbage men kan desværre ik give point :-/