/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Rengøring af Tromleblander
Fra : Kris
Vist : 2039 gange
200 point
Dato : 27-07-06 20:09

Hej

Jeg har idag været igang med at pudse mit hus op med mørtel, sand ,cement og naturligvis vand. Det hele er blevet blandet sammen i tromleblander. Nu er mit problem så at den er lånt og der er noget på indeni af blandingen jeg ikke kan få af. Det er simpelthen størknet mens jeg har blandet. Hvordan kan jeg få det af? Det er knald hårdt nu.
Håber i kan hjælpe mig. På forhånd tak.
Mvh.
Kris

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-07-06 20:11

Masser af vand og lad den køre.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 27-07-06 20:17

Også selv om det er blevet meget stift?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-07-06 20:25

Smid nogle skærver og stabilgrus i.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 27-07-06 20:29

Tager det det hele?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-07-06 20:36

Hvis den ikke har stået for længe, skulle det hjælpe.
Men varmen kan snyde, det brænder hurtigt sammen.
Derfor burde du skylle med vand efter hver blanding.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-07-06 20:37

Jeg kan kun anbefale at du prøver og håber andre har en bedre løsning.

Accepteret svar
Fra : solgaard

Modtaget 200 point
Dato : 27-07-06 21:23

ja som nævnt. fyld sten i og lad den køre.

men den bliver næppe helt ren. hvordan er standen på den..? kan du ikk slå udvendig på den..? du kan med det samme se hvis det er gjort før.. det virker godt.. den bliver bare bulet med tiden..

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-07-06 23:31

Tag et stor hammer og bank det i stykker...
En blandemaskine skal vaskes af imens den er våd og det du har blandet ikke er hærdet af.
Når det er gået galt - er der kun en vej bank det af med en hammer. Der er ikke så svært og det tager ikke så lang tid.
mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 31-01-07 17:35

Tak for svaret solgaard.