/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
3½" extern ikke usb
Fra : lham
Vist : 471 gange
200 point
Dato : 27-07-06 17:02

Til gammel 16 bits maskine ( Toshiba Tecra 5100 CDT med win 98 ) søges externt 3½" diskettedrev (ikke USB stik ) evt en "stikconverterdims" fra en 3½" extern med USB ( sådan en har jeg nemlig ) til Toshibaen-er det et noget der kan fås eller henvender man sig til elmuseet?
Har været i et par "dimseforretninger" de kunne ikke hjælpe.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-06 18:16

Det der med en ekstern diskettedrev uden usb, tror jeg ikke findes, men du kan købe et kabel med usb i den ene ende og parallel i den anden, den kan købes her: http://www.pcblaa.dk/catalog/index.php?cPath=40 samme sted kan du købe et usb diskettederev, er det noget i den retning du søger

Kommentar
Fra : lham

Dato : 28-07-06 06:15

o.v.n
jeg prøver pcblå .men kan yderligere oplyse at det parallelstik der sidder i PC en er han 9 pin.Altså skal "kablet " have 9 pin hun til USB hun ( jeg ved slet ikke om det kan lade sig gøre det skal jo også indeholde power til den externe 3½" og ? signalkonvertering )

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-06 11:02

Kablet der foreslås er til paralel port også kaldet printer port, det er et bredt stik, med 25 pin eller mere så det dur nok ikke falder jeg over andre muligheder, hører du fra mig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-06 11:28

Hvis dit bundkort understøtter usb, kan du indbygge usb, det kan bruges til meget andet end et diskettedrev: http://www.sandberg.dk/img/prod/lg/502-44_lg.jpg

Kommentar
Fra : lham

Dato : 30-07-06 05:52

til o.v.n

Det er jo en bærbar og sådan en sag har jeg ikke mod på at skille ad-bore huller i til kabeludføring osv men tak for ideen

lham

Kommentar
Fra : lham

Dato : 30-07-06 05:55

Til o.v.n Du kunne jo ikke vide det er en bærbar -det har jeg glemt at skrive i mit oprindelige spørgsmål-ved du om man kan rette i spørgsmålet ?

lham

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-06 11:16

Du kan ikke rette i selve spørgsmålet, men du har mulighed for at hæve point i dette spørgsmål, så kommer spørgsmålet op blandt de nye igen, er det 300 der står som mulighed ? det kan du rette til for eksempel 100 + de 200 spørgsmålet allerede er sat til, ellers bliver du nødt til at stille et nyt spørgsmål, de gamle bærbare ved jeg ingenting om, men der er sikkert nogen, der helt nøjagtig kan fortælle dig om mulighederne, du skal bare have dem til at læse spørgsmålet

Annuller spørgsmålet
Fra : lham

Dato : 22-01-07 07:27

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål