/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Liste over telefonbokse
Fra : Jimmy17
Vist : 4506 gange
100 point
Dato : 25-07-06 10:08

Hey folkens :)

Findes der en liste et sted over telefonnumre til telefonbokse rundt om i landet???
Skal så være med link.

På forhånd tak

Jimmy

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-06 10:22

Det må TDC vide noget om.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 25-07-06 10:26

Nej, er netop det de ikke gør

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-07-06 10:28

Telefonboxe har status som "hemmeligt nummer" - så du er nødt til at kigge ind i alle boxe, for at se nummeret.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 25-07-06 10:37

Skal jeg så ikke kunne sige.
Men de numre er i kraft af at de er skrevet på telefonen off. tilgængelig.
Så kunne da forestille mig der var et arkiv et sted på nettet med de numre.???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-06 10:56

Hvem skulle have dettte arkiv om ikke TDC?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-07-06 11:15

Normalt kan man ikke søge disse numre nogen steder, og dog, jeg har ved en tilfældighed søgt på numre som så fortæller at det er en telefonboks.
Her i blandt en boks på hovedbanegården og en i en instidution i Maribo.
Men der findes ikke så mange af dem. - Efterhånden som alle har en mobilos, bliver der også færre og færre af de offentlige bokse; og de er da også lige så dyre at ringe fra, som fra mobilen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-07-06 11:29

TDC - har da det arkiv, men vil ikke publicere det, og slet ikke nu hvor det kan bruges til terror.
Men er det vigtigt for dig at komme i kontakt med en bestemt telefonbox, så kan politiet hjælpe dig.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 25-07-06 11:32

Men der er jo så meget på nettet, så kunne jo sagtens have været.
Men lader spørgsmålet stå åbent fortsat.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-07-06 11:35

Ok - hopper af her....................Teil har jo svaret.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-07-06 12:45

nummerene bliver betraktet som hemmelige telefon nummer og er der for ikke tilgenlige for andre end tdc-112-politiet

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-06 13:04

Det kunne måske interessere PET hvorfor du vil have en liste.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 25-07-06 16:58

men rotw, numrene står jo inde på selve telefonen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-07-06 17:19

Jimmy17

Hvorfor vil du ha' den liste, skal du ringe til alle telefonbokse eller?????

Som tidligere nævnt, så er den liste ikke offentligt tilgængeligt. Du må en tur Danmark rundt og notere numrene ned. Husk nu alle "institutioner" de har også bokse.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-07-06 12:02

Dette har ikke meget med liste over telefonbokse at gøre, men hvad der er i tanke om hvad de kan bruges til:
http://www.e-pressen.dk/shownews.php?id=65846&n_id=epressen

Telefonboksen. Et symbol på forhistorisk telekommunikation. I dag har næsten alle danskere nemlig en mobiltelefon, så derfor falder antallet af telefonbokse. Men nu skal de gamle telefonbokse genoplives som hotspot.

»I øjeblikket tester vi, om telefonbokse kan bruges som trådløse hotspots, hvor man kan tjekke sin email,« siger Jesper Bjerre, markedsdirektør i TDC Privat, til Berlingske Tidende og fortsætter:

»Jeg tror, mange kunder efterspørger at være på, hvor som helst og når som helst. Som udbyder vil vi meget gerne tilbyde kunderne den mulighed, så at bruge vores lidt over 4.000 telefonbokse er en mulighed vi tester for at give folk lynhurtig adgang til internet mange flere steder, end de kan i dag,« siger han til avisen.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 26-07-06 13:00

Skal ikke bruge den til noget, er bare almen nysgerrighed, der får mig til at spørge.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-06 13:21

Listen findes, men den er ikke offentlig tilgængeligt.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-07-06 18:57

jeg nummeret står i telefonen og det er pga. 112 det gamle 000 da man skal oplyse hvor og hvilken nummer man ringer fra da nummerviseren var opfundet

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 26-07-06 19:20

Det skulle virkelig undre mig at de numre som er offentlig tilgængelige på de enkelte telefoner ikke er samlet et eller andet sted på nettet.
Der findes jo så mange andre skøre ting her, så hvorfor ikke også det...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-06 19:28

Citat
Jimmy17

Dato : 26-07-06 13:00

--------------------------------------------------------------------------------
Skal ikke bruge den til noget, er bare almen nysgerrighed, der får mig til at spørge.

Når du nu alligevel ikke skal bruge den liste til noget, så slå dig til tåls med at den ikke findes på nettet.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 26-07-06 19:40

ans, jamen kunne jo være der pludselig kom en, der vidste noget.
Men nej, ser ikke rigtig sådan ud.

Annuller spørgsmålet
Fra : Jimmy17

Dato : 27-07-06 09:30

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål