/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Samsung E700
Fra : keven
Vist : 517 gange
100 point
Dato : 24-07-06 16:17

Hey Folkens

Har lige købt en ikke-simlåst Samsung E700 af min kammerat. Men den vil ikke godkende mit CBB sim kort. Kan sagtens tænde tlf, men har intet net! Men hvis jeg ligger min søsters Telia-simkort i, er der ikke noget i vejen!? Er det fordi mit simkort er "for gammelt" ?

Mvh Keven

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 24-07-06 16:29

Din SIM-kort burde ikke blive for gammelt...
Men er du nu helt sikker på telefonen ikke er sim-låst?
Prøv med en anden CBB-kort, og prøv evt. med et TDC kort også. Hvis den ikke vil godtage dem, tyder det på telefonen er simlåst.

Kommentar
Fra : keven

Dato : 24-07-06 16:34

har lige fået den låst på idag i en TDC butik - så den skulle ikke gerne være låst. Men tlf'nen er måske 2-3 år gammel - kunne det være dens software der ikke passer sammen med mit nyere simkort?

Accepteret svar
Fra : MacMadsen

Modtaget 110 point
Dato : 24-07-06 16:51

Det vil jeg heller ikke mene skulle betyde noget.
Men du kan prøve at få dens software opdateret. Det gør TDC, men de tager nok noget for det. Jeg ved ikke hvad det koster, men prøv at hør dem ad.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 24-07-06 17:20

Hvis et kort ikke har været benytte et længere stykke tid (= der er ikke ringet eller flydt penge på kortet), så ender det med at nummeret udgår!

Send en mail eller ring til support og få at vide om det stadig er gyldigt ...

Godkendelse af svar
Fra : keven

Dato : 05-10-06 12:04

Tak for svaret MacMadsen.