/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
co2 svejseanlæg
Fra : jej123
Vist : 4373 gange
500 point
Dato : 23-07-06 10:50

Hej

Er der nogen som har erfaringer med de små co2 svejseanlæg som kan bruges uden flaske, men svejser med en speciel tråd.Kan de anbefales evtl. hvilket mærke.

Mvh

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 23-07-06 10:57

kommer jo meget an på hvad det skal bruges til
er det kun små opgaver i tynd plade er de fine nok , lidt svære at styre , men svejser fint
er det større emner eller skal der svejses i længere tid er de for små

og så er der prisen , svejser du kun lidt kan det godt betale sig , men skal du bruge det tit , bliver det alt for dyrt med den tråd

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 23-07-06 11:01

har selv et af de billigste , og det har kørt en hel del uden problemer , fik kun et større fordi min tolmodighed ikke rækker til den ekstra tid det tager , da det kun kan svejse mindre stykker og så skal køle lidt ned

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-07-06 11:02

Nu kommer det an på hvad du skal bruge det til.

Små hobbyopgaver kan det måske være godt nok til, men ikke noget der dur til f.eks. at lave rustarbejder i en bil.

Det vil også være alt for dyrt at bruge.

Jeg ved, at en rulle med 3 kg tråd til dem koster næsten 500,-

Hvor almindeligt svejsetråd i samme tykkelse kun koster 129,- for 5 kg.

Der bør du investere i en rigtig CO2-svejser, evt. et brugt.

jeg har f.eks. i den blå avis set brugte Megatronic svejsere ned til 1000,- og det er et godt svejseværk.

Eller også et af de små CO2-svejseværk der bruger de små flasker lige som til en sodastreammaskine.

mvh dova

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 26-07-06 11:30

Du kan på Københavns Auktioner være heldig og få en god svejser til rimelige penge.

http://www.kbhauktioner.dk/

Jes

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-07-06 11:51

Jem og Fix har for tiden en på tilbud, som køre med den omtalte gasløse tråd, turbotråd. Den koster 998 kr.
Jeg har selv købt en til det tynde arbejde, da min elektrodesvejer er bedst til tykke materialer.
Den bruger kun små ruller af tråd, så kiloprisen er noget højere end ved de store ruller, som ikke kan være i kabinettet.
Men man kan selv omrulle den store rulle til mindre ruller, som så giver en væsentlig lavere kilopris.
Den svejser iøvrigt udemærket.
(Har lige svejset et knækket hængsel og en tremme i min havelåge)
http://www.jemogfix.dk/jemfix/web/campaign.nsf/all/FF57F6C442A24FAFC12571A1003BF8ED?opendocument hvor der på side 5 nederst er billed af den.