/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvad sker der!?!?!
Fra : SjalaJonez
Vist : 403 gange
50 point
Dato : 22-07-06 20:26

Jeg har lige skiftet dysen på min RCR, lige så snart at jeg tænder den går den Total Amok op i omdrejninger!!
Hvad skal jeg gøre??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-07-06 20:58

Jeg tror jeg ved hvorfor, men da der er så mange kloge hoveder, lader jeg lige dem svare først.
Og så kan du jo spørge mig bagefter.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 22-07-06 21:08

Jeg synes bare du skal svare

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 22-07-06 21:26

Når den går amok, så skyldes det nok for tynd en blanding, og ikke en fed man skulle tro.
Det har ikke noget med dysen at gøre, undtagen du har sat den i hvor tomgangsdysen sidder.
Altså mulige fejl:
1. Den er sat i hvor tomgangsdysen sidder (Tjek størrelsen på den du tog ud)
2. Gasspjældsnålen sidder løs (Kan mærkes med en finger)
3. Karburatoren er ikke spændt tæt til gummistudsen, hen mod membranhuset/cylinderen
4. Karburatoren er ikke blevet fyldt op med benzin endnu (Lad en køre lidt, og sluk indimellem på nøglen, når omdr. bliver for høje)
5. Du har byttet rundt på vaccumslangen op til den automatiske benzinhane, og den der skal give benzin til karburatoren (SÅ får den godt nok alt for meget benzin, og fed blanding, og ryger)
Vaccumslangen skal sidde tættest til cylinderen.
Jeg gætter på det sidste punkt 5
NB: Vær også sikker på den lille olieslange sidder godt fast, ellers brænder motoren sammen.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=728213962&n=1712458063&pn=1712460139
Der er ingen benzinhane, da den er automatisk, du ser den på billedet, hvor der kun er metalhovedet der sidder under tanken. Den skal selv lukke, når der ikke er sug fra motoren. Dette sug kommer fra en slange der er sat på benzinhanens lille vinkelstykke. Når vinkelstykket får vaccum, så åbnes der til den anden studs, så benzinen kan løbe til karburatoren.
Så din automatiske benzinhane bør skiftes, da knallerten ellers kan stå og dryppe lidt i værste fald, kan der løbe meget ud, hvis den vælter.
Når den ikke virker, stopper man lige en tyk stjerneskrutrækker i slangen, medens man arbejder.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : SjalaJonez

Dato : 22-07-06 22:31

Mange mange tak!!
Det var nummer 3, hehe..
For fanden i helvede den køre godt nu!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-07-06 23:39

Det var nok også den mest indlysende, når jeg tænker mig om, for hvis din benzinhane stod åben hele tiden, og slangerne var byttet om, så stod hele krumtaphuset fyldt med benzin, og så kunne den nok ikke starte!
Nå men godt der er liv i den.
Kør ordentlig, og altid med hjælm, og forsikringspolice.
VH Palle Hansen