/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hund/lamel- eller laminatgulv
Fra : qfha
Vist : 3329 gange
100 point
Dato : 22-07-06 12:11

Har nogle erfaring med de nyere lamelparket gulve og hund i huset. Kan den tynde træbelægning holde til hundeklør.

Jeg har selv særdeles gode erfaring med laminatgulve til hunde, og tilsvarende meget dårlige erfaring med Junkers tykke parketgulve og hundeklør, og at Junkers samlinger ikke kunne tåle vand.

Jeg står nu og skal være type, og hælder mest til de positive erfaringer jeg har med laminatgulve, men når jeg taler med fagfolk fårjeg en opfattelse af, at laminatgulve idag, nærmest er en synd at lægge på et gulv.

Jeg hører gerne jeres erfaringer.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 22-07-06 13:26

det er en smagssag om du vil have det ene eller andet
men hverken trægulv eller laminat kan tåle ret meget vand , hvis du har problemer med det, er det fordi du behandler det forkert
træ skal behandles med lidt mere omtanke end laminat, men til gengæld får du en skade er det rimeligt nemt at rede det , i laminat er der ikke noget at gøre
skal du have en laminar det kan holde , skal du ofre den dyre , de billige holder ikke til ret meget

mvh
gulvmontøren

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-07-06 13:56

netop

Her er der virkelig tale om at pris og kvalitet hænger sammen. Har selv 3 typer

1. Den billige Pergo Laminat, der efterhånden skiftes ud

2. Junkers bøgeparket med bøjler, skal lakeres ret ofte for at forblive pænt.

3. Det nyeste er Wikanders med en kerne af kork så det bliver blødt at gå på. Det er en meget tynd egefiner betrukket med en folie og med stor holdbarhed. Jeg har endnu ikke så stor erfaring med det men forventer mig meget af det. Ideelt til gulvarme

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-07-06 13:57

undskyld men det staves altså med c.

http://www.wicanders.dk/

Accepteret svar
Fra : nanahund

Modtaget 100 point
Dato : 22-07-06 14:41

Hej.
Ja jeg ville jo vælge de gode erfaringer, dels på grund af hundens negle og på et eller andet tidspunkt kommer der måske en lille ny hund som godt kan lægge nogle små søer som kan give lugt hvis det trækker ned i træ. Det er jo også ofte billigere at bruge fornuften end gøre som dem der gerne vil sælge ny produkter som måske ikke lige er afprøvet ridser og slid fra de kære firbenede.
Hilsen Nanahund.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-07-06 15:09

Jeg har selv (dårlige) erfaringer med Junkers parketgulv og hundekløer. For min tidligere hund havde allergi der til tider gjorde ham desperat af kløe, så han skøjtede gennem huset... og afsatte lange ridser i det dengang nye gulv.
Men umiddelbart ville jeg ikke tro, at laminat skulle være bedre eller mere slidstærkt. Det er bare ikke til at rette op på igen. --Og alle overflader bliver jo slidt.

Jeg har for nyligt (i mandags) fået slebet mit junker-gulv af og fået lakeret det med FIRE gange to-komponent lak. Jeg har en forventning om, at det så ikke skulle være så modtageligt for hunderidser. Og de mest udsatte steder, -under kontorstolen, ved terrassedøren- har jeg lagt et stykke gennemsigtig plastic. ---Men om DET så kan holdes pænt i årevis, det ved jeg så ikke endnu.. Jeg håber det...

Hvis du har brug for et gulv, der kan klare det hele, så skal du måske have en god vinyl på..

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 22-07-06 16:24

gulvmontøren..>Nu er det ikke specielt vand der er problemer, men jeg sætter da pris på at kunne vaske gulvet på almindeligvis. Det der pt er det reelle spørgsmål er, om de nye lamelgulve kan holde til hundeklør eller om den tynde overflade bliver lige så ridset som junkers gulve. Det må jeg sige, at jeg har en vis mistanke om, og så er man først på den. Jeg har været fuldt tilfreds med pergogulvene. De egner sig fortrintlig til hundeklør og vand.

Fijala>har du selv hunde på disse wicanders gulve, og hvis hvorledes går det i spænd.

Birgitta>Efter at have prøvet såvel Junkers, som laminat gulve vil jeg faktisk mene at med hunde i huset er laminat bedre og mere slidstærkt. Selvfølgelig kan man starte forfra med et Junkers ved at slibe det ned, men hvor længe holder det sig pænt.

mvh
qfha

Godkendelse af svar
Fra : qfha

Dato : 22-07-06 21:17

Tak for svaret nanahund.

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 22-07-06 21:36

Takker også her fra, og håber du bliver glad for dit nye gulv når det først er lagt.
Hilsen Nanahund.