/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Natkikkert erfaringer
Fra : Bille1948
Vist : 484 gange
100 point
Dato : 22-07-06 00:04

Er der nogen her, der har erfaringer med en sådan, evt. også sammen med et kamera DSLR?

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-07-06 00:59

Jeg har leget lidt med det, i forbindelse med en stjernekikkert. Men det giver lidt problemer med at fo de to optikker til at gå op i en højere enhed, så billedet bliver skarpt.
Forsøget blev lavet med et billed af månen, hvor man kunne se kraterne helt tydeligt i kikkerten, men det var svært at få focus via kameraet.
Der findes specielle kamera til sådanne stjernekikkerter, men de koster en herregård med kvæg og malkeskammel. Så det har jeg så undladt at investere i.

De fleste digital kamera kan også se ved infrarødt lys, så her er der også gode muligheder med en rigtig nattekikkert. Det er stadig det her med de to objektiver der skal passe sammen.