/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Kat med tynd mave.
Fra : Loenfeldt
Vist : 4179 gange
50 point
Dato : 20-12-02 10:25

Hele familien lagde sig med en gang omgangssyge. Samtidig med fik vores kat også tynd mave. Da denne ikke havde fået andet, at spise end dens sædvanlige kost kan det nok ikke skyldes kosten. Den spiste,drak og opførte sig ellers normalt. Da hele familien var rask igen, forsvandt også kattens problemer.
Er der nogle der kan opklare det mysterium ??????

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 20-12-02 10:45

Hej med dig Loenfeldt

jeg har selv haft katte en del år, har dog ingen lige nu - men tror sørme da ikke familiens omgangssyge har smittet katten, men om det kan lade sig gøre kan jeg faktisk heller ikke afgøre - jeg ville dog blot kommentere dit indlæg med at det da må være ren tilfældighed.

- en nem og hurtig måde at få dette afklaret ville måske være at ringe og spørge lægen/dyrlægen - for det jeg forestiller mig er at katten teoretisk kunne have været smittet med bakterier i forbindelse med i serverer vand og mad til det.

Håber du får det afklaret ...

Glædelig Jul til dig fra Fnollerpige

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-12-02 11:28

Hej Loenfeldt

En kat er meget følsom over for, hvad der sker i familien, så kattens tynde mave kan meget vel være en psykisk reaktion på, at I andre har været syge. Tynd mave afstedkommes jo ikke kun af bakterier, men også af stress o. lign.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-12-02 11:31

Men måske er det bedre at lade en dyrlæge komme til orde. Dyrlægens mening om tynd mave hos katte kan du læse her:
http://www.netdyredoktor.dk/Kat/Kat_Sygdomsleksikon/kat_syg_diarre.html

Kommentar
Fra : LarsNic

Dato : 20-12-02 15:43

Vi har altid "ZooLac" propaste (købes i håndkøb ved dyrlægen) i huset. Det genopbygger kattens naturlige bakterieflora hurtigt.

Bedste hilsner fra LarsNic

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 20-12-02 21:47

Hvad er det for noget B A V L !!!!

dine links er decideret malplaceret i forbindelse med spørgerens spørgsmål !!

_______________________________________________________________________
når nu du altid er så hurtig med "formodet svar" har du jo forpligtet dig til at VIDE hvad du rent faktisk "ævler" om .... med mindre Loenfeldts kat er fra Afrika, USA, Egypten eller så noget er West Nile Virus ikke en mulighed. DER ER INGEN tilfælde af denne virus i Danmark OG KOMMER DET ALDRIG - og den er mest kendt som en blodsygdom der giver hjernebetændelse, og overføres fra myg og flåter til mennesker ( primær smittekilde )!!!!

det kunne jo osse bare være deres kat ( har en sjælden "outer space sygdom, som den har fået en dag den mødte en grøn mand fra MARS og så smittede den så familien med det *hellooooooo*)

man mener teoretisk at katte, heste, egern og hunde kan smitte mennesker med Vest Nil virus, men det er ikke bevist, og man har heller ingen viden om hvorvidt mennesker smitter hinanden, forskerne ved ihvertfald intet om det ( !!! ) Vest Nil virus er kendt for i de sindsygt få tilfælde den er set, at være overført fra fugle, af myg eller flåter og derefter stikker de mennesker som så har fået sygdommen "hjernehindebetændelse" )

HVIS den fandtes i Danmark ville det være myg man skulle beskytte sig mod ..... og ikke sin kat.

Det var da en mærkelig sygdom du lige fandt frem, i et ganske harmløst tilfælde af "omgangssyge" hos en dansk familie og deres kat.

Fnollerpige

Bemærk lige denne :
http://www.rejsedoktor.dk/news/news.165.html

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/vestnil.htm

http://zoonyt.dzc.dk/0500/artikler/art4.htm

Kan ikke forstå du ud af alle de ting der findes kommer frem til at dette skulle være årsagen til familiens syge - det fatter jeg ikke.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 20-12-02 21:48

Loenfeldt - håber du er blevet skræmt

Fnollerpige
Håber ikke for mange har set dette indlæg og dermed fået forkerte oplysninger.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 20-12-02 22:20

Håber ....*GG*....mener selvfølgelig håber IKKE du er blevet skræmt !!!

Kommentar
Fra : cRacKya

Dato : 20-12-02 22:49

Master_of_KeFir
HVAD H…… er det for et formodet svar at komme med..?!?
Hvis Fnollerpige har ret, hvilket det jo tyder på, er det godt nok noget af en bummert hvad..?!?
Du må godt nok føle dig noget rød i kinderne nu.

Din (efter min mening latterlige) jagt på point, er kun en faktor til at ødelægge et forum som dette, når den slags svar som du kommer med her er FORMODET SVAR.

Master_of_KeFir, jeg bli`r nødt til lige at sige til dig, at formodet svar bruger man KUN hvis man ved hvad man taler om og HVIS man kan dokumentere det. OG husk lige VED og TROR er ikke det samme.

Ja det er jo bare min mening !!

Glædelig jul

Kommentar
Fra : cn31

Dato : 21-12-02 00:06

jeg indrømmer blankt at jeg blev skræmt over muligheden.

Kefir svare direkte på spørgsmålet "Er der nogle der kan opklare det mysterium?"

Kefir's hypotese er flot bygget op fra postulater dokumeteret med links. Jeg kan
ikke se nogen huller i den argumentation der er lavet. Der er endda pænt tilslut
stipuleret en videnskablig bevis for hypotesen.

Tester kat og familie positiv for antistoffer er hypotesen bevist og tester de
negative er den modbevist.

Jeg kan godt forstår at fnollerpige blev så bange at hun råber "OG KOMMER DET
ALDRIG" baseret på en eller anden muligvis medisinsk kyndig webmasters
henvisning til et anderkent instituts i tyskland, at hun overså at hendes andre
links sammenstemmige skriver "Forskere ikke kan udelukke at smitten kommer til
skandinavien".

Selv CDC's side kan ikke følge med i spredningen for så burde 90% af USA være
blåt på dette verdens kort http://www.cdc.gov/ncidod/dvbid/westnile/map.htm
set i forhold til de nyeste tal kefir bruger
http://www.cdc.gov/ncidod/dvbid/westnile/surv&control.htm#maps

Og den med myggen læs her
---
Q. I understand West Nile virus was found in "overwintering" mosquitoes in the New York City area in early 2000. What does this mean?
A. One of the species of mosquitos found to carry West Nile virus is the Culex species which survive through the winter, or "overwinter," in the adult stage. That the virus survived along with the mosquitoes was documented by the widespread transmission the summer of 2000.
---
fra http://www.cdc.gov/ncidod/dvbid/westnile/qa/overview.htm lige under verdens kortet.

Så som kefir postulere er jeg enig om at det blot er et spørgsmål om tid.

kefir har bare haft en genial fantasi at kunne kæde det hele sammen, mens alle
benægtende ser den anden vej og vil ikke at anderkende den "mulighed" for at det
kan ske / vil ske / er sket ?

cRacKya kan ikke mene at Kefir's indlæg ikke er dokumenteret ?

Leonfeldt kan du ikke flytte denne diskution over til emnet biologi eller medicin ?

hej for nu,
CN

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 21-12-02 00:34

Velkommen til Kandu cn31 ( kan se du er oprettet igår d. 20.12 ) nu er det godtnok d.21 men det er jo trods alt KUN en halv time siden det var den 20 *S*

men for vigtigheden : det er ikke et spørgsmål om tid - der står at grundet temperatur kan det ikke lade sig gøre for vira at overleve i lande med et klima som Danmark - Kefir har ret i hvad han skriver ( det han omtaler er bare IKKE tilfældet i Danmark men facts hentet om sygdommen i USA, det fortæller intet om forhold herhjemme )

desuden er jeg sh´gu næsten sikker på at INGEN webmaster hos Dansk Zoonosecenter, Bernhardt Nocht Instituttet og den altid pålidelige og saglige Netdoktor.

Men jeg trækker mig af denne diskussion -
og en ting har du ret i
>>>kefir har bare haft en genial fantasi<<<

den er meget genial, men skruphamrende forkert - WNV kommer ikke til Danmark.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 21-12-02 00:37

finder det i øvrigt dejligt charmerende at både du og Kefir staver lige ringe - og glemmer mange af de samme endelser - I har det begge med at glemme der er R i svareR, høreR osv .... men I er jo osse i forvejen meget enige deraf sammenhængen måske.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 21-12-02 00:46

>>>at hun overså at hendes andre
links sammenstemmige skriver "Forskere ikke kan udelukke at smitten kommer til
skandinavien".<<<

det står der da intet om på linksene
http://www.rejsedoktor.dk/news/news.165.html

på denne gør der ihvert fald ikke

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-12-02 21:11

Hej igen Loenfeldt

Jeg har diskuteret dit problem med min dyrlæge, som jeg alligevel havde kontakt med i anden forbindelse, og ifølge hende gives der slet ikke nogen entydig forklaring på dit spørgsmål. Det kan sagtens TÆNKES, som jeg foreslår i min første kommentar, at kattens sygdom er en psykisk reaktion på familiens sygdom. Derudover kan det TÆNKES, at katten - uden at I ved det - har spist noget, som tilfældigvis har gjort den syg samtidig med jer. Og muligvis kan man også tænke sig en helt tredje forklaring - min dyrlæge kunne bare ikke komme på hvilken. Men ifølge hende er det slet ikke ualmindeligt, at en kat eller hund bliver syg samtidig med sine mennesker, selv om SMITTE med 100 % sikkerhed kan udelukkes.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-12-02 11:13

Hej Leonfledt
> Hele familien lagde sig med en gang omgangssyge. Samtidig med fik
vores
> kat også tynd mave. Da denne ikke havde fået andet, at spise end dens
> sædvanlige kost kan det nok ikke skyldes kosten. Den spiste,drak og
> opførte sig ellers normalt. Da hele familien var rask igen, forsvandt
> også kattens problemer.
> Er der nogle der kan opklare det mysterium ??????

Jeg arbejder på Odense Uneversitest Hospital, og her har der også være
udbrud af denne sygdom, Jeg ved ikke om smitten kan overføres til dyr,
men smitten overføres ved direkte eller indirekte kontakt. Men jeg tror
nærmere at jeres kat er blevet lidt stresset af at se hele dens familie
opføre sig " mærkeligt". Det er ihvertfald min eneste rimelige
forklaring.

Med venlig hilsen

Steen Vinbæk

Kommentar
Fra : Loenfeldt

Dato : 22-12-02 14:02

Det er svært, at forklare, og det kan være en tilfældighed, at vi alle blev syge og havde de samme syptomer. Nu er det heldigvis overstået, og Vi er alle raske igen. Jeg har bare ikke oplevet, at katten reagere, når vi er syge. Det kan dog ikke udelukkes, at det var stress. Når jeg tænker over det, så har hun altid, været vores lille ¨baby¨ Det er sjældent, at hun opholder sig i et andet rum end vi gør. Hun knytter sig utrolig meget til de mennesker der er omkring hende.
Hvad der end er sket, har vi det alle godt igen.
Glædelig jul og godt nytår til alle
Loenfeldt.

Kommentar
Fra : Loenfeldt

Dato : 03-01-03 10:02

Tak for tippet.
Der er bare et problem. Min kat kan ikke tåle mælkeprodukter. Mælk, fløde osv.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 03-01-03 13:07

Hej Loenfeldt - det kan de fleste katte ikke - p.gr. af laktose i mælk.
Så det er ikke så unormalt

Hilsen Fnollerpige

Accepteret svar
Fra : acfan96

Modtaget 50 point
Dato : 02-03-03 12:13

Nu har min kæreste og jeg også lige haft det samme problem med vores katte, og vi kontaktede dyrlægen. Vores kat havde ikke lyst til at lege, begyndt at få dårlig mave og havde så tynd mave at den ikke nåede på kattebakken. Vi fandt ud af, at grunden til at katten begyndte på dette var simpelthen at dens adfærdsmønstre blev helt anderledes. Mange dyr kan mærke når der er noget i vejen, og når der andres adfærdsmønster i hjemme, så kan egebtlig godt sige at det gøre katten også. Vores kat lidt af stress da det hele blev anderledes derhjemme og dette skyldtes den anderledes opførsel.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 26-06-04 15:38

Kattens tarme skal have ro.
Lad katten faste i 12 timer. Giv den evt. kun elektrolyt vand fra dyrlægen.

Det er en hård kur, men det plejer at virker.

Du kan også prøve Zoolac.!!!

Godkendelse af svar
Fra : Loenfeldt

Dato : 26-06-04 17:24

Tak for svaret acfan96.