/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundestrand
Fra : hundelene
Vist : 7766 gange
100 point
Dato : 20-07-06 11:45

Hej
Så er jeg igen hundepasser .
I denne varme tid prøver jeg, at finde nogle gode områder til "min" hund. Jeg har en fræk unghund i pleje, som kræver en masse aktivitet fysisk og mentalt, hvilket jeg prøver at tilfredsstille. Det eneste vi mangler er et sted, hvor vi begge kan bade. Vi går lange ture ved vandet i Valby-parken bl.a., men det ville være rart om vi begge kunne være i vandet på denne årets varmeste dag. Vi har også været en tur på Amager Strandpark, men her uden for sæsonen må man jo ikke have hund på stranden og selvom vi forsøgte at være diskrete, opholdte hos helt ude ved molen, hun var i kort snor (-også i vandet) osv., så fik vi alligevel dræberblikke .
Er der nogle, der kender et egnet sted gerne i nærheden af Valby ??

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 20-07-06 11:55

I nærheden af Valby...hmmm....det bliver nok svært.
Men du kan altså sagtens bade ude på Amager. Hvis du kan opstøve, hvor det midlertidige Helgoland ligger (den gamle badeanstalt Helgoland blev revet ned, da Amager Strandpark skulle bygges), så kan du sagtens bade sammen med din hund netop her. Både om aftenen og om dagen har jeg set folk gå i vandet med deres hunde fra strandsiden, - der er et lillebitte stykke strand, som nærmest er blevet til hunde-strand her i varmen. Der er ingen der brokker sig her, hvis I tager derud. Du finder strandstykket lige ved siden af den midlertidige badeanstalt, som er malet lyseblåt/turkis og det ligger vel ½ km nord for strandparken.
God badetur!

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 20-07-06 12:09

Du må godt have hunden løs i vandet , men ikke på stranden fra maj til oktober, derefter er det frit visse steder, at de må løbe løse i vinter, efterår og forår.
Jeg har hørt, at i KBH er der regler for hvor du må færdes med din hund, så jeg anbefaler dig, at holde øje med skiltene, der skulle være opsat i dit område. Ishøj Strandpark der skulle være et sø område hvor hunde gerne må komme, men de må ikke komme på stranden.
Jeg syntes godt nok, at mangt og meget er blevet besværlig gjort og alt kommer sig af at folk ikke viser hensyn overfor hinanden - det ville være rart, at også hundefolket havde et strand område som de nu har fået et skov område hvor de må færdes.
Jeg er super glad for at bo ude på landet nær vandet og kan færdes frit i mit område.
Håber du finder en løsning, jeg kan ikke lige hjælpe, da jeg ikke har den store viden for dit område.
god dag til dig.
MVH Bevi54

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 20-07-06 12:59

Hej
Hvad med området ved broen mellem Sjælland og Amager ?
Ishøj er fin nok som beskrevet og du kan også bade der selv, selvom bunden erldit svummet.
Vi hundeejere burde står mere sammen.
Venlige hilsner fra
Scarlet

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 20-07-06 13:02

Vi tager selv til Brøndby Strand - der er blot krav om at hunden skal være i snor på stranden, men inden stranden er der tillige en stor sø (ligesom på Ishøj) hvor hunden kan bade og der er gode muligheder for at lufte hunden derudover.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-07-06 14:40

Tårbæk strand ligger lige nord for Bellevue. Den er tit afbildet på kort som en lille grøn firkant mellem vandet og Tårbæk Strandvej.
Det er en lillebitte strand, nærmest en stor græsplæne, der går ned til en smal strimmel strand. Denne strimmel er delt af et par "bølgebrydere" af store sten, der går ud i vandet. Og afgrænsningen mellem græs og strandbred er en mur og ca. ½-1 meter ned til sandet.
Så selv om der til tider er børnehavebørn eller andre badende, så kan man bare vælge det "kedeligste" stykke strand med mest tang og sten. Institutionsbørnene bliver på plænen, eller på et af de bedre stykker strand.
Der er skure med toilet, bruser og vand, så man kan få skyllet saltet af. Og så er det skiltning: "Hund i snor" -så man risikerer ikke at rejse langt for bare at blive smidt væk af emsige badegæster, der ikke kan lide hunde. ---Man kan sagtens lade hunden rende løs nede i vandkanten og ude i vandet hvis der ikke er meget overfyldt.
Og lige på den anden side af Tårbæk Strandvej, ligger noget, der hedder Cottage Parken, der er et område med skiltning om, at hunde må gå løs. Et dejligt skyggefuldt sted med ikke ret mange hunde.
Der kører bus dertil fra Lyngby med stoppested( som hedder "cottageparken") lige ved stranden, men man kan også tage toget fra København. De gange jeg har været der med bil har det også været til at parkere på den anden side af strandvejen.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 20-07-06 15:29

Hvis du har bil, kan du også køre til Tisvilde Strand. Der er masser af hundejere + hunde deroppe, og sålænge hundene bliver holdt i snor, er der ingen der fortrækker en mine, når man kommer med sin hund. Der er alle velkomne.
Men det er selvfølgelig et stykke væk....

Kommentar
Fra : hundelene

Dato : 20-07-06 23:01

Tak for Jeres svar og engagement!
Tænkte nok, at I lå inde med noget nyttig viden i dette forum
Nu er her da beskrevet nogle muligheder, og vi vil prøve os frem, - Cuba og jeg.

Accepteret svar
Fra : mangorossa

Modtaget 50 point
Dato : 20-07-06 23:49

Ja, er dælme også tråt af de der mennesker som ikke har andet at gå op i, end: "du skal have din hund i snorher" og så tripper de sippede videre..det er sgu aldrig de folk som opholder sig på stranden, altid forbipasserende..

Et godt råd: Jeg spørger altid pænt de folk der er omkring os: er her nogen som har noget imod at jeg nedkøler min meget overophedede hund i 10 min. her?
"hun er fredelig og gør ike noget. Hvis der er nogen der er bange for hunde, tager jeg hende naturligvis i snor.
I 99% af tilfældende får jeg et positivt svar...

Godkendelse af svar
Fra : hundelene

Dato : 28-07-06 16:49

Tak for svaret mangorossa.
Desværre svarede du ikke på det jeg reelt spurgte om. Men en snak om emnet er da rart. Her i varmen er det måske alligevel en god ide´, at spørge folk, som du skriver. I disse varme tider er det jo helt specielt,- og selv hundehadere må da have liiidt forståelse for de svedende firbenede.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-07-06 19:47

Ja, jeg kender desværre ikke hundestrandene ovre på øen

Og, ja folk har fandme bare at lade være med at være så sippede.
Jeg og min mand har lige været i Lübeck i en lille uge, og der kommer hunde med alle steder, hoteller, indkøbscentre og ingen ser skævt til at der er en hund med. Naturligvis er det meget velopdragne hunde...alt andet kan jo ikke lade sig gøre.