/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Må en forening/Klub...?
Fra : taliskoko
Vist : 534 gange
110 point
Dato : 17-07-06 12:58

Hey.

Må en forening/klub jeg tidligere har været medlem af sende mig uopfordret(uønsket)post om hvervekampgne til fordel for denne forening.?? Jeg tænker dels på datatilsynet og på markedsføringsloven!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 17-07-06 14:08

Umiddelbart så lyder det som om foreningen overskrider Lov om behandling af personoplysninger §5, og i sær §5 stk 5.
Citat
Indsamlede oplysninger må ikke opbevares på en måde, der giver mulighed for at identificere den registrerede i et længere tidsrum end det, der er nødvendigt af hensyn til de formål, hvortil oplysningerne behandles

Men det afhænger også af foreningen. Hvis du, da du meldte dig ud, eksempelvis skrev under på at foreningen må kontakte dig inden for et tidsrum.
Men det kan også være at der er tale om en fejl. At de ikke har fået registreret dig som udmeldt.

Mit råd er at du kontakter dem og meddeler at du har modtaget dette brev (e-mail) og at vil du ikke i fremtiden, og de bedes derfor slette dig fra deres kartoteker. Det tror jeg er rigeligt i starten.

Så må du se om du får flere breve (e-mails), og hvis du gør, så tage den derfra. At gøre mere ved det nu, er nok at gøre lidt for meget ud af det efter min mening.

Mvh,
MacMadsen