/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Omdysning efter tun-udstødning
Fra : MorbidAngel78
Vist : 2471 gange
100 point
Dato : 16-07-06 08:21

Har købt en tecnigas Basic udstødning til min PGO PMX og skal til at montere den

Skiven er fjernet. indsugningen er gjort større, Blindrøret er taget og der sidder en polini-vario i med de ruller der sad i scooteren da den blev købt, da jeg ikke kunne få nogle af dem fra Polinien til at virke.

Spørgsmålet går så på hvilken dyse jeg skal smide i den.....der sidder 72 i som standard

VH
MorbidAngel

PS: Er der stor lydforskel fra den org. til Tecnigas Basic???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-07-06 13:36

Dysen skal være omkring 78-80
Den nye udstødning larmer kun en lille smule mere.
Tecnigas Basic fra thansen har en begrænsning i forrøret, der hvor den er sat på cylinderen, det er en konus der er sat på med en svejseklat, som skal slibes/files væk, for at fjerne konusen, ellers kører den langsommere end orginaludstødningen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : MorbidAngel78

Dato : 16-07-06 16:01

ok, men er der ingen forskel rent ydelsesmæssigt fra den org. uden blindrør til Tecnigassen (med konus fjernet)

MorbidAngel

Kommentar
Fra : MorbidAngel78

Dato : 16-07-06 16:04

ville nemlig gerne have den op på de 80 på lige vej uden at skifte cylinder....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-07-06 22:56

Jo Tecnigassen yder mere, men 80 ææ, det tror jeg ikke.
Men det er altid klogt at beholde sin orginale cylinder, selvom du ikke når 80.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : MorbidAngel78

Dato : 16-07-06 23:10

ok.....Tak for svaret!

Men den render 65 nu på lige vej.... Så hvad skal jeg gøre udover at give den tun-udstødning for at nå de 80 uden at skifte cylinder??? Syntes selv at jeg har prøvet næsten alt...

MorbidAngel

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 16-07-06 23:55

Det kan du næsten ikke uden cylinderskift og karburator.
Selvfølgeelig vil en 16,5 mm karburator sætte lidt fut i den, men ikke 80.
Det bedste råd:
Lad være at rode mere.
Det næstbedste:
Køb en scooter der kører 80 når begrænsningerne tages.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : MorbidAngel78

Dato : 17-07-06 00:52

Godt kontant svar..........tak pallebhansen.