/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Aircondition virker ikke
Fra : Flash77
Vist : 1628 gange
50 point
Dato : 15-07-06 15:47

Mit aircondition på min dr. big er gået i stykker - det er simpelthen holdt op med at køle. Hvad kan der være sket med det? Det blæser godt nok, men køler ikke - og nu kan dr. big heller ikke køre. Kan det have noget med hinanden at gøre?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-07-06 15:50

En såkaldt Flash77 fejl. Du har glemt at du skal stå på hovedet når du starter den ellers virker nævnte funktioner slet ikke.

Årsagen til at den slet ikke vil starte er sandsynligvis, at du slet ikke har en Dr. Big eller at nogen har stjålet den for en måneds tid siden.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 15-07-06 15:59

Det er ikke derfor - jeg står altid på hovedet når jeg prøver på at starte den...

Jeg er temmeligt sikker på at det er en dr. big der står udenfor - jeg tror ikke det er varmt nok endnu til det kan være et fatamorgana.... Det skal dog siges at jeg ikke ved hvor den er kommet fra og at den ikke stod der før omkring middagstid - men starte, det vil den ikke!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-07-06 15:59

Citat
Det blæser godt nok

Det har sikkert noget med vejret at gøre

Og at den ikke kan køre, har sikkert noget med vejret at gøre

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-07-06 16:16

Det skyldes højtrykket 1035 hpa
Det vil sige at du skal montere en udligningsventil lige før
indsugningen, udligningventilen stilles til 1013,25 hpa.
Så kører det for dig.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-07-06 16:23

Nej lad være med at montere noget for du har ikke noget at sæte det på. Det er ikke et fatamorgan, men dine sædvanlige vrangforestillinger.
Vent nu bare til du kan udskifte din trehjuler med en med støttehjul og når du bliver gammel nok kan du få en Puch Maxi med mælkekasse.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-07-06 16:24

Ved lavtryk, under 1013,25 skal der monteres en kontraventil,
som så forhindrer indsugningen at pludselig fungerer som udblæsning.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-07-06 16:34

Disse ventiler kan du undlade at montere. Det kræver i stedet en
trykudligningstank. Mine beregninger siger denne tank bør vær på
omkring 3,5 m3. Det er muligt at finde en brugt sådan hos en ophugger
for små penge.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-07-06 16:36

Vælger du en tank så husk vandudskiller.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 15-07-06 17:17

Ville en udligningstank kunne ligge i en cykeltrailer som man kan spænde efter dr. big? Tror du ikke jeg skulle anskaffe en 4 m3 trykudligningstank - det ville godt nok være ærgeligt hvis den ikke er stor nok når man lige har fået monteret skidtet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-07-06 17:27

En 4 m3 tank er det bedste, og på en cykeltrailer. På denne kan du montere en
elmotor som får strøm fra en ekstra generator på dr. big. Rigtigt monteret og
justeret vil traileren skubbe og du sparer masser af bensin.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-07-06 17:31

I regnvejr kan det være nødvendigt med et lufttørreanlæg, det placerer du på trailer
nr. 2. Plus et anlæg der tilsætter fugt ved for tør luft. Udover det kan man forvarme luften
i den kolde årstid.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-07-06 17:44

I stedet for tradionelt bremsesystem vil jeg anbefale en generator som jo yder
modstand i magnetfeltet, nok til at bremse og til at levere strøm til batterier.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-07-06 17:45

Dette bremsesystem sparer dig for mekanisk slitage og mange mange penge
i vedligehold.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 50 point
Dato : 15-07-06 18:05

Fordelene med mine løsninger er at du faktisk med få tilføjelser har et
ganske gratis airconditionanlæg oven i alt det andet.
Genialt om jeg selv må sige det.
Og det var jo dit problem, AC virker ikke.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-07-06 19:45

tjæk luft indtaget om der er for meget støv o.l og støvsug det væk.
eller er big nok for varm

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 15-07-06 21:08

Tak for svaret Teil.