/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Messingskive i karb
Fra : MorbidAngel78
Vist : 586 gange
100 point
Dato : 12-07-06 18:14

Har tidligere fået fortalt at man kan fjerne en skive i indsugningen til karben......Har nu skildt scooteren ad incl. luftfilter hvor jeg formoder at denne skive skulle side, men kan intet finde af den art...

Findes den ikke eller kigger jeg det forkerte sted?? Har kigget henholdsvis på indgangen på barben fra luftfilt. og på selve luftfilteret

vh

MorbidAngel

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 12-07-06 18:49

Når du stiller et spørgsmål, så må du gerne specificere hvilken scooter det drejer sig om!

Alle scootere har hver deres åndsvage måde at blive begrænset på.

De fleste scootere har dog en lille studs i luftfilteret, som har en størrelse hvor kun en lillefinger kan passe ind i hullet. Den skal man normalt brække ud og sætte en større dyse i og i enkelte tilfælde hæve nålen.

Men inden du når for langt med det, for vær lige sikker på at du allerede har fjernet skiven i variomatik.

Du må ALDRIG tune en scooter uden at fjerne den skive som det første.

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 12-07-06 21:41

Og husk, hvis du køre med standard udst. så sidder der som regel en lille ring i forrøret der hvor den sidder sammen med cylinderen, den skal bores væk, på nogle tun udst. sidder der også en her.

Kommentar
Fra : MorbidAngel78

Dato : 12-07-06 22:04

Ok...Det er en pgo pmx det drejer sig om, og ja jeg har fjernet skiven og fjernet blindtarmen....
Men kan ikke se at der skulle være noget der kunne justeres eller fjernes mht luftfilteret...kan det være muligt at det ikke kan lade sig gøre på denne model??

MorbidAngel

Kommentar
Fra : MorbidAngel78

Dato : 12-07-06 22:09

Jo forresten, der sidder en form for tragt i selve indsugningen af luftfilteret, men den kan skrues helt af, således at der er fri passage så at sige!!!!!.....eller kan han save/skære således at den smalleste ende af tragten bliver større??

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 100 point
Dato : 13-07-06 15:10

Ja, hellere save den lidt af.
Det kan ske at den kommer til at brumme mere hvis du fjerne den helt.

Husk at du skal skifte dysen til en 85 når du fjerner blindrøret på udstødningen.

Når du giver gas fra 0 kmt. så læg mærke til om den trækker bedre når du kommer op omkring 30-40 kmt eller senere.

Hvis den gør det, så skal du ca. ½ gram ned i vægt på rullerne i dit variomatik.

Godkendelse af svar
Fra : MorbidAngel78

Dato : 14-07-06 16:17

Tak for svaret NoShyGuy.

Kommentar
Fra : MorbidAngel78

Dato : 14-07-06 16:34

Det at skære den lille indsnævring af gav intet overhovedet...Kan det være fordi jeg skal have den større dyse i eller hva??

Og der sidder også en Polini Speedcontrol-vario i, men den hjalp ikke med nogle af de ruller der fulgte med, så den sidder i nu med de org. ruller.....Men det skal siges at den blev sat i FØR jeg fjernede blindrøret. Vil den komme til at virke som den skal efter at jeg har fjernet blindrør??? For det har jeg nemlig ikke prøvet...!!!

MorbidAngel

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 14-07-06 18:46

ja, du kan jo prøve med polini vario igen.

Din dyse virker til at være fin nok.

Husk at det ikke kun er variomatiken der gør forskellen. Det er rullernes vægt der har størst betydning.
Vejer de for lidt eller for meget så kører din scooter af helvedes til.