Du kan jo også være uheldig at det er din blæser som er ved at være træt, det kunne det nemt være når din bil har den alder den har.
Som regel sidder pollenfiltret efter selve motoren/propellen, så selvom pollen filtret er fuldstændigt lukket, ville du stadigvæk have kraftig luftcirkulation, på det højeste trin.
Du kan vel høre om din blæser, lyder anderledes på trin 1 end på trin 3 (eller hvad max nu er)
Det sker at enten er motoren ved at være slidt i lejerne, og derfor ydes der en stor modstand, så motoren/blæseren ganske enkelt ikke kan køre hurtigere rundt.
Eller det kan være den modstand som styrer hvor hurtigt den skal køre.
Vælger man trin 1 på blæseren, vil der være højst modstand (Ohm) og mindst eller ingen ved højeste trin.
1. Find ud af om luftkanalerne er stoppe til
2. Check modstanden (sidder i reguleringen til blæseren)
3. Kig til din blæsermotor.
Det kan være rigtig bøvlet/træls at komme til sin blæsermotor, derfor vil jeg anbefale ovenstående fremgangsmåde.
En ny modstand kan fås for 50,- kr hos en hugger og motoren for mindre end 300,- kr
God arbejdslyst