/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Pollenfilter /svag blæser
Fra : hrpt
Vist : 452 gange
200 point
Dato : 12-07-06 15:39

Hejsa..

Jeg ville høre om der var nogen der vidste om der er pollenfilter i mitsubishi galant fra 93..

For jeg kan ikke forstå hvorfor blæseren ellers skulle være så svag ! der kommer næsten ikke noget igennem! Og i såfald der ikke skulle være et pollenfilter, der stopper indsugningen til, hva kan man så gøre, for at det bliver kraftigere ?

>Mvh

Henrik

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 12-07-06 17:32

Du kan jo også være uheldig at det er din blæser som er ved at være træt, det kunne det nemt være når din bil har den alder den har.

Som regel sidder pollenfiltret efter selve motoren/propellen, så selvom pollen filtret er fuldstændigt lukket, ville du stadigvæk have kraftig luftcirkulation, på det højeste trin.

Du kan vel høre om din blæser, lyder anderledes på trin 1 end på trin 3 (eller hvad max nu er)

Det sker at enten er motoren ved at være slidt i lejerne, og derfor ydes der en stor modstand, så motoren/blæseren ganske enkelt ikke kan køre hurtigere rundt.
Eller det kan være den modstand som styrer hvor hurtigt den skal køre.

Vælger man trin 1 på blæseren, vil der være højst modstand (Ohm) og mindst eller ingen ved højeste trin.

1. Find ud af om luftkanalerne er stoppe til
2. Check modstanden (sidder i reguleringen til blæseren)
3. Kig til din blæsermotor.

Det kan være rigtig bøvlet/træls at komme til sin blæsermotor, derfor vil jeg anbefale ovenstående fremgangsmåde.

En ny modstand kan fås for 50,- kr hos en hugger og motoren for mindre end 300,- kr

God arbejdslyst