/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
God højtlæsningsbog til børn?
Fra : sprit73
Vist : 1108 gange
50 point
Dato : 12-07-06 12:20

Hej med jer,

Vi skal snart på ferie og vil tage en god højtlæsningsbog med til vores drenge på 5 og 7 år.

Nogen her der kan anbefale en god bog til den rette aldersgruppe?

/sprit

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 12-07-06 12:50

Hmm det er meget svært lige at svare på, hvad er de mest til for nogle bøger ?

Jeg har købt to børnebøger inde i Gad for nylig, den ene Peter Plys's samlede eventyr, den er de nok for gamle til, men ellers en bog der hedder Uhgh sagde Olsen, en bog af Gregers Dircking-Holmfeld. Ret sjove korte historier. Ellers er der en serie, for den aldersgruppe du nævner, den handler noget om trolde og hekse osv mener jeg. Den er der ret mange børn i den alder, som er vilde med. De ved helt sikkert hvilken serie du snakker om, hvis du går derhen i Gad og spørger efter det !

Kommentar
Fra : calista

Dato : 12-07-06 13:38

Frække Frida- bøgerne er et stort hit her. Det er Lykke Nielsen der har skrevet dem. Letlæselige også for trætte forældre
Ronja Røverdatter er ligeledes en klassiker, der har vakt glæde her. (- Astrid Lindgren)

Havde dine drenge været ældre ville jeg have foreslået De 5, som oplever en slags renæsance nu.

God ferie

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 50 point
Dato : 12-07-06 15:30

Bøgerne om Gummitarzan ligger vist i den aldersgruppe...

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 13-07-06 12:17

Valget kunne f.eks. falde på Busters Versen af Bjarne Reuter eller Venskab - fra gamle til nye venner af Nuria Roca.

Omtale: http://www.saxo.com/item/189009?resultid=BCE6434D&resulturl=%2Fshop%2Fitems%2Easp%3Fshow%3Dtop%26categoryid%3D1201

http://www.saxo.com/item/83632
Go' ferie

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 13-07-06 17:13

Busters Verden har jeg på DVD - synes stadig den er alletiders

Ampere

Kommentar
Fra : libr

Dato : 09-08-06 10:20

Hvis de er til fantasy, har Lene Kaaberbøl skrevet en serie til denne aldersgruppe ... jeg kan ikke lige huske, hvad de hedder, men der er spændende. OG så er Hobitten altså også OK for denne alder, synes jeg.

OG så er der selvfølgelig Mester-bøgerne som er temmelig meget mere fredelige.

Godkendelse af svar
Fra : sprit73

Dato : 06-11-06 16:56

Tak for svaret ampere.

Gummitarzan blev et kanon hit!!

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 06-11-06 16:59

Godt at høre

Nåede I at se det på TV også? - Bogen synes jeg nu er bedst....

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 06-11-06 17:02

Når de bliver lidt ældre skal du sørge for at de læser "Sigurd og Skodamysteriet" - den er ikke egnet til højtlæsning, da man ligger omdrejet af grin

Ampere