/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvormange hunde er der i KBH?
Fra : Dr.Disco
Vist : 3409 gange
400 point
Dato : 11-07-06 14:08

Hey!

Er der nogen der ved hvormange hunde der er i KBH?

Har forsøgt mig hos www.hunderegister.dk men de kunne ikke hjælpe mig med spørgsmålet!

MVH.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-07-06 14:12

måske ved man det her.
http://www.dst.dk/

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 11-07-06 14:14

Citat
måske ved man det her.
http://www.dst.dk/

Har også checket der... Kunne kun finde tal for hele DK fra 2000.

mange tak Teil...

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 11-07-06 14:43

I henhold til statestikken skulle der i gennemsnit være en hund i hver fjerde husstand.

Taget højde for, at dette tal ikke stemmer helt i brokvartererne, ender man i nærheden af ca 100.000 hunde i Storkøbenhavn.

Det er f..... mange kødben og hundehøm-hømmer pr. dag

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-07-06 14:47

Næ, det er nok svært at sige særlig præcist. Også af den grund, at mange hunde ikke bliver afmeldt, når de dør. Jeg er i hvert fald ikke sikker på, at jeg har fået afmeldt alle mine hunde. Hvis de ikke bliver afmeldt, så bliver de slettet efter 18 år..

man kan kun finde tal på tilmeldte hunde og på afmeldelser...

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 11-07-06 15:10

Citat
I henhold til statestikken skulle der i gennemsnit være en hund i hver fjerde husstand.

Taget højde for, at dette tal ikke stemmer helt i brokvartererne, ender man i nærheden af ca 100.000 hunde i Storkøbenhavn.

Ok Brokke....

Men hvor har du disse tal fra?

mvh.

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 400 point
Dato : 11-07-06 15:39

Lyder af vildt mange...se her....kun ca. 20.000

"I København bor der ca. 20.000 hunde. Og hunde skal jo som bekendt ud at luftes flere gange om dagen. Men hvor er de gode steder at lufte sin hund, og hvilke andre hundeejere møder man i byens forskellige oplagte hundeluftningsparker? "

http://www.tv2lorry.dk/Programmer/Konzoom2004/212we.htm

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 11-07-06 16:06

Citat
Lyder af vildt mange...se her....kun ca. 20.000

"I København bor der ca. 20.000 hunde. Og hunde skal jo som bekendt ud at luftes flere gange om dagen. Men hvor er de gode steder at lufte sin hund, og hvilke andre hundeejere møder man i byens forskellige oplagte hundeluftningsparker? "

Ja... Det ca. tal har jeg hørt før, men den nyhed er fra den 18. februar 2004. Gad vide om ikke det er steget noget siden da. Der er jo gået lidt ”mode” i at have hund, jf. livsstilsmagasinet - Vi Med Hund - der har et oplag på 50.000 stk. Det sælger bedre en - Bo Bedre - i øjeblikket!

Mvh.

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 11-07-06 18:42

Mine 2 Yorky tæller ikke med kun når de er på besøg i Storstaden

IPM

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 11-07-06 21:53

"Ja... Det ca. tal har jeg hørt før, men den nyhed er fra den 18. februar 2004. Gad vide om ikke det er steget noget siden da. Der er jo gået lidt ”mode” i at have hund, jf. livsstilsmagasinet - Vi Med Hund - der har et oplag på 50.000 stk. Det sælger bedre en - Bo Bedre - i øjeblikket"

Hvornår siden 2004 er der gået mode i at erhverve hund???

Helt ærligt, tror du selv at antallet af Yorksire terrier er probetionelt med antallet af bøsser og tror du at de siden 2004 er flyttet til Kbh eller at provinsens herreløse er flyttet til hovedstaden

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 11-07-06 22:30

Jeg gætter på et sted mellem 12 og 49 hunde, - Frederiksberg medregnet.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-07-06 23:29

der er præcist 20.139 hunde i københavn i dette øjeblik.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 12-07-06 11:33

Iht Dansk Kennel Klub har man beregnet antal hunde i Danmark til ca 580.000 alt incl.
Fordelt på godt 2,6 mill. hustande giver det ca 1 hund på hver 4. husstand.
Der er 678.059 husstande i Storkøbenhavn (bemærk Storkbh.) med lidt færre hunde i brokvartererne og flere i parcelhuskvarterer giver det vel ca 100.000 (+/-)

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-07-06 17:44

næ, der er ikke nogen, der ved, hvor mange hunde der er i København..

De beregninger, man henviser til bygger på de hunde, der er registrerede. Dels ved man -i sagens natur- ikke hvor mange uregistrerede hunde, der er i København, og dels ved man heller ikke hvor mange af de registrerede hunde, der ikke lever mere eller er fraflyttet København.

Men man GÆTTER på en hund pr. fjerde husstand...

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 19-07-06 22:50

Citat
der er præcist 20.139 hunde i københavn i dette øjeblik.

Hey Flash77 - hvor har du disse tal fra? Det lyder meget nøjagtigt!
kh. Dr.Disco

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-07-06 11:29

mit bud på det her - det er umuligt at finde det nøjagtige tal af flere grunde - bla som nævnt ovenfor at nogen ikke bliver afmeldt - andre bliver til gengæld så ikke registreret - såååhhh ????

Kommentar
Fra : farai

Dato : 22-07-06 12:07

Citat
Er der nogen der ved hvormange hunde der er i KBH?

for mange

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-07-06 13:40

Citat
Hey Flash77 - hvor har du disse tal fra? Det lyder meget nøjagtigt!
kh. Dr.Disco

Hey Disco. Den sidste hundetælling i københvavn for ca. 1 måned siden var på 20.140 - og jeg kender en som er på ferie i Jylland og han har sin hund med. Derfor vil jeg gætte på 20.139.

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 22-07-06 16:50

Kode
Den sidste hundetælling i københvavn for ca. 1 måned siden var på 20.140

Tak Flash77 - men jeg gad godt at vide hvem stod for den tælling og hvor kan jeg finde disse tal?

Kh. Dr.Disco

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-07-06 21:20

Tallene er fra dansk hundestatistiks seneste tællinger.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-07-06 21:25

Tallene er fra dansk hundestatistiks seneste tællinger.

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 24-07-06 12:35

Kode
Tallene er fra dansk hundestatistiks seneste tællinger.

Hey Flash77
Jeg kan ikke finde noget der heder dansk hundestatisk!?!
Kan du ikke give et link eller en anden form for henvisning til disse tal? Har brug for hensvisning...

mvh. Dr.Disco

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-07-06 16:44

Flash77 er en af Kandu's største spasmagere. Du kan ikke regne med at nogen af hans kommentarer har nogen som helst sandhedsværdi. Han er fuld af fis og har

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-07-06 16:47

I øvrigt er svaret på dit spørgsmål et højt og rungende NEJ. Der er nogen der har en ide om cirka hvor mange. Det afhænger jo også af hvor du trækker grænsen. Hvor langt væk fra Rådhuspladsen? Vil du have Frederiksberg Kommune med? O.s.v. o.s.v.

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 25-07-06 10:19

Jeg har valgt at give ziggy99 point for hans svar – da det var det eneste svar med kildehenvisning. Jeg havde dog håbet på at der var nyere tal der ude en 2004!

Flash77 skriver nogle andre tal, men jeg kan ikke bruge de tal uden kildehenvisning – så vidt jeg ved så findes der ikke noget der heder ”dansk hundestatistik”!

Ligger her nogle links med statistiks på hunde, hvis nogle har lyst til at læse mere…,
http://www.dst.dk/Statistik/Nyt/emneopdelt/nytsingle.aspx?countid=2009&ci=true&pti=1
http://www.hunde-info.dk/statistik.shtml
http://www.netdyredoktor.dk/sw16670.asp
http://vetmedicine.about.com/cs/diseasesall/a/aa051303a.htm
http://www.hsus.org/pets/issues_affecting_our_pets/pet_overpopulation_and_ownership_statistics/us_pet_ownership_statistics.html
http://www.appma.org/press_industrytrends.asp

Mange tak for jeres indlæg,
Mvh. Dr.Disco

Godkendelse af svar
Fra : Dr.Disco

Dato : 25-07-06 10:20

Tak for svaret ziggy99.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 05-08-06 12:07

Hvor nederen! Jeg ejer Dansk Hundestatistik som er et enkeltmandsfirma. Jeg tager rundt og tæller hunde hele tiden i forskellige områder- og derfor er jeg ganske sikker i min sag, da jeg selv har talt hundene. Du skal bare henvise til Dansk Hundestatistik, så skal jeg nok stå inde for det.

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 05-08-06 19:49

Citat
Hvor nederen! Jeg ejer Dansk Hundestatistik som er et enkeltmandsfirma. Jeg tager rundt og tæller hunde hele tiden i forskellige områder- og derfor er jeg ganske sikker i min sag, da jeg selv har talt hundene. Du skal bare henvise til Dansk Hundestatistik, så skal jeg nok stå inde for det.

Kommentar
Fra : Eifelvuf

Dato : 15-02-08 18:31

Der er kun EEN rigtig hund, ikke alene i København, men i hele Danmark, - nemlig min !