/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ventiler i Opel Corsa
Fra : mokosk
Vist : 842 gange
100 point
Dato : 11-07-06 10:03

Jeg har en Opel Corsa Swing 1.4L 5d årg. 95.
Da vi skal på ferie i den, vil vi gerne have en ekstra kilerem med.
Men jeg kan ikke finde ud af, hvor mange ventiler vilddyret har.

Er der nogen der ved det, eller kender en side, hvor man kan søge det?

Mvh
Morten

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-07-06 10:16

Det har ikke noget med kileremmen at gøre.
Bortset fra at en reservedelsekpedient nok har spurgt, for at finde ud af hvilken motorvariant du har. Så kan han give dig den rigtige rem.
Du må læse på typeskiltet, som sikkert sidder i motorrummet. Der står en kode for motoren. og med den kan en opel forhandler fortælle dig hvor mange ventiler den har.

Moderne biler har ikke større problem med holdbarheden af kileremme end med så meget andet.

Da du jo ikke kan tage et komplet reservedelslager med, er der ingen grund til at tage kilerem med på ferie.

Lad en kyndig checkke bilenigennem inden turen og se om der er noget, som det er værd at skifte inden.
Jeg tænker på remme , slanger osv.

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 100 point
Dato : 11-07-06 15:07

Hvis din rem ikke laver lyde, eller er begyndt at sprække, vil jeg ikke være nervøs for at køre på ferie, uden en ny rem i baglomme.

Er det fordi at der er revner i og du simpelhen ikke kan nå til mekaniker inden i skal afsted, så er det forståeligt nok, men generelt kan man finde den rigtige rem ud fra model og årgang. Kører du til en aut. forhandler har de en rem liggende, den koster ikke mere end 100kr.

Er du nervøs for at din rem ikke holder ferien ud, skal du få den skiftet med det samme, det tager 10 min på et værksted og kan gøres for under 400,- kr alt incl.

Du kan finde den helt rigtige på 1 min på http://www.hoyer-autodele.dk download Opel kataloget, her kan du så vælge imellem 3 typer remme med server og aircondition, kun aircondition eller uden nogle af delene.

Din bil er en Corsa B 9 måned 1994 til 9 måned år 2000 1.4L med 16ventiler.
Der findes en model med 8ventiler, men det er først produceres fra år 1998, så hvis du er 100% sikker på at din bil er fra 1995 ---> så 16 ventiler

Så du har 16 ventiler, årgang 1995 med 1.4Liter motor laves KUN med 16 ventiler

Godkendelse af svar
Fra : mokosk

Dato : 11-07-06 15:14

Hej thulin.

Tak for svaret. Pærcist og ligetil, og en side jeg kan bruge fremover.

Mvh
Mokosk