/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Plane toppen på en scooter
Fra : maggy106
Vist : 455 gange
50 point
Dato : 08-07-06 22:35

Hey

Kan man plane toppen på en scooter?
Altså ligesom i gamle dage med et stykke glas og noget sandpapir.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 08-07-06 22:55

Helt sikkert! Du skal bare bruge noget groft sandpapir og når du er færdig skal du bruge flydende pakning når du samler det igen - det "fylder" ujævnhederne ud. Så kommer der knald på bagefter sådan en omgang skal jeg love dig.

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 50 point
Dato : 09-07-06 21:00

Glem alt om grooft sandpapir. Det tager en evighed at slibe metal på sandpapir.

Skub topstykket frem og tilbage 10-20 gange på en flise.
Vend den 180 grader og giv den samme tur.
Vend den 90 grader og giv den samme tur.
Vend den 180 grader og giv den samme tur.

Nu har du slebet topstykket fra alle 4 sider ( så det ikke bliver skævt. )

Sådan fortsætter du til du er nået ned hvor du ca. vil.

Bagefter tager du et ark vandslibepapir ( smerglæret ) ikke sikker på stavemåden!?
Placerer det på en glasplade, tilsætte vand, og kører topstykket rundt i cirkler og tæl cirklerne.

Nu giver du det samme tur som tidligere.
Rundt og rundt, vend, rundt og rundt, vend, osv osv.
sådan bliver du ved til alle de små ridser er væk.
Nu er du helt fri for at bruge flydende pakning.

Nu er dit topstykke planet, og resultatet er super godt.

Jeg har brugt denne metode rigtig mange gange.
Sidste gang på mit vandkølet Yamaha TDR 125 topstykke som kogte vandet af.
Dog undlod jeg turen på flisen da jeg ikke skulle fjerne mm. af kanten.
Jeg skulle kun rette det op fordi at det var skævt.

Godkendelse af svar
Fra : maggy106

Dato : 10-07-06 22:46

Tak for svaret NoShyGuy, giver det noget.?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 10-07-06 22:55

ja, du henter mere trækkraft, og hurtigere gasrespons