/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Blå skærm vil ikke starte op
Fra : import1995
Vist : 820 gange
300 point
Dato : 07-07-06 12:08

HJÆLP, min gode ven Keld har lige ringet for at få hjælp, da hans pc pludselig starter op med blå skærm, den hvor der står en masse om et eller andet, han kan ikke komme videre og er meget nervøs da han har en del foto m.m. mere af familien på den, hvad kan man gøre PC er fra DELL

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 07-07-06 12:22

hvad står der i fejlmeldingen ?
Der står noget med STORE BOGSTAVER næsten øverst og så er der en laaaannnggg fejlkode næsten nederst (noget med 0x00000007e, (0x.......................... o.s.v.)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-07-06 12:22

Han kunne f. eks fortælle præcis hvad der står på den skærm.

Der kan være så mange fejl, som gør at en computer ikke kan starte, men det betyder næppe at indholdet på hardisken har taget skade.

Men det kan det komme til, hvis han fjoller for meget.

Lav en boot cdrom til ham , og se om den ikke kan starte med den.

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 07-07-06 12:32

Jeg kan desværre ikke få oplysningen af ham lige nu da han ikke er hjemme, og hvordan laver jeg en boot cdroom

Accepteret svar
Fra : frederikshavn

Modtaget 310 point
Dato : 07-07-06 12:48

som der bliver sagt,det kan være så meget,men der er stor mulighed for det er hardwaren der driller,prøv at køre en memtest,for at se om det skulle være rammene der er blevet trætte: http://www.memtest86.com/,eller lav en rep. af windows,på den måde mister han ikke sine filerm.m,det eneste der ryger er opdat.de kan jo hentes igen

Godkendelse af svar
Fra : import1995

Dato : 07-07-06 13:09

Tak for svaret frederikshavn. Jeg gør forsøget her i weekenden tak for hjælp til alle !