/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Trang til søde sager
Fra : SigneST
Vist : 4537 gange
10 point
Dato : 06-07-06 16:25

Hej
Er der nogen der har et godt råd til hvordan man får kontrol over sin trang til søde sager etc.???

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 06-07-06 16:33

Har selv samme tendens....

Det er ligesom med at sætte rygeforbruget ned: tænk på noget andet. Så går det over.

Lettere sagt end gjort. Jeg ved det.

Jeg spiser et æble. Helt vild med de grønne Golden Delicious, og det kan holde trangen nede.

Held og lykke.

Kommentar
Fra : SigneST

Dato : 06-07-06 16:36

ja....... lettere sagt end gjort
men tak for rådet.... er også helt vild med Golden Delicious (sjovt nok

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 06-07-06 18:11

HEJ

DER FINDES EN LILLE FLASKE FRA DR. VOGEL SOM INDEHOLDER DRÅBER DER HEDDER MYRTILLIFORCE, DET ER GODT TIL AT TAGE TRANGEN TIL SØDE SAGER, DET ER NATURDRÅBER , SOM GÅR IND OG STIMULERER OG REGULERER DIN BUGSPYTKIRTEL.

DET ER ET UDTRÆK AF FØLGENDE URTER:
LUCERNE, BLÅBÆR, HESTEBØNNER,VALNØD,TROMENTIL OG ENGKARSE.

DET KAN KØBES HOS MATAS.

MVH AG112

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 07-07-06 00:12

Jeg har også prøvet at komme min til livs mange gange. Hver gang jeg prøver løber det alligevel løbsk til sidst.

Det jeg selv har i baghovedet er, at hvis jeg gerne vil skære ned, bør jeg i hvert fald undgå chokolade. Jeg sværger mest til vægtvogternes pricipper og iflg dem er det bedst med skumfiduser og bolcher, da de indeholder færrest point.

Jeg var hos min læge i mandags om min vægt, hvor jeg sagde at det værste er slik om aftenen. Hun foreslog mig at koge gulerødder og løg, for de giver noget af den søde sukkerfornemmelse. Jeg får ikke så meget fed mad at det gør noget, men sukkeret kan jeg simpelthen heller ikke slippe.

Man kan i supermarkederne få nogle LU barer - dem med grønt papir omkring. De er udmærkede og feder heller ikke ret meget. De har nogle gode med chokolade og knas.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 07-07-06 08:07

Ja, jeg har erfaring med at faste og tarmskyldning er effektivt både til at kvitte sukkerafhængighed og rygning plus at det giver maven og tarmsystemet en velfortjent pause. Der føles mærkeligt nok ikke sult undervejs i forløbet, andet end der kan klares med noget vædske.
Når fasten og tarmskyldningsperioden er slut er det meget mere kritisk, der skal gåes meget forsigtigt til værks med meget mild mad. Faste bør ikke betragtes som en slankekur mere en måde til at hjæpe kroppen tilbage til mærke sit naturlige stadie. Brug en grundig vejledning hvis du går i gang med det. Hér er nogle :
http://www.mayday-info.dk/417.0.html Der kan også ses noget om det på detox dit liv ´s hjemmeside
Med venlig hilsen
Mulberry

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 07-07-06 08:10

Om detox og sukkerafhængighed :
http://www.detoxditliv.dk/default.asp?mainmenu=18

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 07-07-06 08:20

HEJ

DET ER, NÅR DIT BLODSUKKER ER LANGT NEDE, DU TRÆNGER TIL NOGET SUKKER, MEN SUKKER ER HURTIGVIRKENDE OG DU TRÆNGER HURTIGT IGEN.

HVIS DU DERIMOD SPISER NOGET DER ER "LANGTIDSVIRKENDE", BRØD F.EKS. VARER DET LÆNGERE TID, FØR DIT BLODSUKKER IGEN ER LANGT NEDE.

DER ER LIGESOM AT HÆLDE BENZIN PÅ ET BÅL, DET FLAMMER HURTIGT OP, MEN ER HURTIGT BRÆNDT NED, HVORIMOD, NÅR DU BRUGER NOGET "ORDENTLIGT" BRÆNDE, BRÆNDER DET MEGET LÆNGERE.

PRØV MED MYRTILLIFORCE SOM JEG FØR SKREV OM, DET ER MED TIL AT REGULERE DIT BLODSUKKER.

MVH AG112

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 23-07-06 23:43

spis en sveske... :) sundt slik... mandler, nødder, dadler, figner, tørrede abrikoser.. det er godt...

Kommentar
Fra : maritwg

Dato : 31-07-06 23:39

Mangel på krom gir seg gjerne utslag i økt sukkerhunger. Sporstoffet krom øker fettstoffskiftet, og demper søthungeren.
Var det en ide å prøve det ?

Kommentar
Fra : Mayeen

Dato : 18-08-06 12:00

Hejsa!

Jeg følger vægtvogterkuren og kender VIRKELIG til problemet med de søde sager!!!

Min løsning er at lave en smoothie af frosne jordbær og hindbær, cheasy A38 og masser at flydende sødemiddel... Dét tager trangen for mig!

Ind imellem opdager jeg ved et uheld at motion også kan fjerne trangen til noget sødt. Det sker når jeg spurter ned til kiosken for at nå det inden lukketid og løber hjem igen i min aaaaaaarrrghh-jeg-skal-ha-sukker!!!!!!!!!-rus. Og God-damn og trangen til sukker ikke er væk når jeg kommer hjem! Har dog aldrig taget konsekvensen af det, for jeg hader overdreven fysisk aktivitet, ovenstående situation undtaget. Nå-ja sex-relateret motion er også helt fjong. Sex virker i øvrigt også mod sukkertrang! Herunder også sex med sig selv. Måske fordi både sex og chokolade udløser endorfiner i hjernen?

Mayeen

Kommentar
Fra : annipost

Dato : 21-10-06 06:54

Jeg har spist slik det meste af mit lange liv... jeg havde faktisk opgivet at blive sukkertrangen kvit... så gik jeg til hypnotisør... og han fjernede min slik-trang... og for første gang kunne jeg tage en negerbolle fra en æske uden at bruge oceaner af energi på at tænke over hvornår man kunne tillade sig at tage den næste, og om nogen ville undre sig hvis man lige snuppede nr tre osv... Det har været en enorm lettelse.. og det er nu et år siden og det holder stadig, når jeg får råd igen.... så vil jeg have ham til at hjælpe mig med mit kage problem...det er min sidste last.. men jeg var ikke villig til at opgive det ved sidste konsultation...det er jeg først nu