/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Download af musik
Fra : HEPHEP66
Vist : 589 gange
49 point
Dato : 05-07-06 15:27

Hej

Er der nogen der ved, hvor på nettet man kan downloade musik gratis ?

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 05-07-06 15:34
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-07-06 16:23

Du må selv afgøre, hvor U/lovligt det, er men det kan koste dig mange penge.

http://www.latest-music.com/albums.php
Siden indeholder spyware, især hvis du klikker ja, til at installere noget.
Så kan du få flere dage til at gå med at fjerne spyware og virus...

http://rapidshared.org/index.php?t=category&n=music

http://www.mp3-start.nl/
http://allmusic.wordpress.com/
http://www.51mpc.com/share.htm

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-07-06 16:25

Og lige en anden ting, visse,,, for ikke at sige mange af musiknumrene har virus indlagt.

Kommentar
Fra : Mut707

Dato : 05-07-06 17:03

du kan downloade limewire, de har faktisk alt

Det er ulovligt og der er mulighed for at få spyware, men programmet kan finde alt og er hurtigt og effektivt. (gennemsnit 4-5 min for at hente en normal længde sang)

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 05-07-06 17:18

Det er meget billigere at være lovlig. Downloade gratis, når det virkelig ER gratis.

Kun teste evt., men altid købe hvis det gemmes. Ingen grund til at tage chancer og ende med store regninger.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-07-06 17:54

linux,,,

Ikke musikken værd.
At hente, for gemme, kan koste DYRT.
Men må man egentligt, bare hente ned for at lytte. ???
Tror der er mange meninger om det.
Får du besøg af Piratgruppen eller hvad de hedder, kan de jo bare lave en Rescue af
din harddisk, og finde alt gammelt, du har haft liggende.
Men hvor langt holder det, så egenligt, hvis det går rettens vej.

At bruge P2P programmer, Limeware - BitTorent// kan absolut ikke anbefales
hvis det er musik/film du skal hente ned, da alle der henter,
kan findes, på få sekunder.
Mener det var sådan, den store sag om Pædofili, "download fra nettet" startede.
Og der sidder mennesker, der næsten ikke laver andet end ANMELDE andre.
Men hver sin interresse.
Og så køres det Danske Retsvæsen.
I værste fald.

Men det var bare en side bemærkning.
Bruger ikke nogle af disse links, men har da ret til at videregive det.
Eller....

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 05-07-06 18:06

Hej Sofus.

Ganske enig. Derfor skrev jeg også som jeg skrev:

Citat
Det er meget billigere at være lovlig. Downloade gratis, når det virkelig ER gratis.
Kun teste evt., men altid købe hvis det gemmes. Ingen grund til at tage chancer og ende med store regninger.

Jeg har altid købt originalt, og har også en musiksamling på ALT MP3 der matcher. Intet at komme efter dér. Til gengæld har jeg tidligere lyttet ved at gemme til et midlertidigt bibliotek, og ALTID slettet efter gennemlytning - knap 20 min. efter SENEST.

Jeg er enig: Det kan ikke betale sig at tage chancer med spyware-befængte programmer, og faktisk er der også så mange albums derude der viser sig at være tomme efter download (har jeg hørt), så det er kun privat venner har snakket om et album, man har svaret: "lad mig lige få et nummer", hørt det, og bestemt sig for enten selv at købe albummet, eller også bare slettet straks.

Citat
Men det var bare en side bemærkning.
Bruger ikke nogle af disse links, men har da ret til at videregive det.
Eller.... :-)

Naturligvis. Her viderebringes tip altid uden at vi personligt kan blive draget til ansvar for hvordan folk bruger det. At sende et link til en Googlesøgning kunne være farligt hvis man skulle stå inde for alle 35.000 søgeresultater...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-07-06 18:37

linux.......

At videregive link...
Men ikke ifølge mange andre herinde.

Har "engang" hentet en enkel mpg fil, på hvad jeg troede var et album,
den fyldte tæt på 80 MB, og indeholdt 1 # med Robbi Williams, så jo der er meget
vedhæng med.
Men blev opsnappet af Norman, og andet.
Fra ovennævte links.

Jeg henviser ikke til noget, jeg har på en side.
Hvilket sikkert, ville blive fjernet ØJEBLIKKELIGT, af min vært///
Er blevet anmeldt for at have "ulovligheder"
så kender kun lidt, til den side af sagen.
Sikkert til manges fryd, herinde.

Altid godt at have noget, som kan bevise, at man ikke har noget ulovligt.
Men som jeg skrev, hvem skal afgøre det.
Selvom du har en midlertidig mappe, som du sletter, kan den altid gendannes.
Medmindre, du sletter den med et specielt program.
Så,
Du har faktisk stadig noget du ikke må have,,,
selvom den er meget langt ude/gemt.

Men Politi´et må åbenbart gerne bruge metoden
hvilket jeg personligt ser som TOTAL dobbelt moralsk,
da du JO, kunne have købt en gammel disk, der indeholder
diverse ulovligheder, som du ikke har en chance for at vide
at du havde, og som du kunne HÆNGES for, i andre Lande....VITS
Har selv købt en såkaldt ny harddisk, hvor der var slettet data på.
Ikke fordi, der var noget ulovligt, bare en masse personligt.
Og ryger man ind i en ameldelse, så er man bare SOLGT.

Så bare hav Licencerne iorden, så skulle der ikke være meget
at komme efter.

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 05-07-06 22:20

Hey

Men tilbage til spørgsmålet.. På www.av.com (www.altavista.com) kan du søge under mp3 og lyd, og der er det som regel lovlige sange, og det selvfølgelig gratis.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-07-06 04:53

boibbo ........
Er der noget, der hedder LOVLIGT musik....

Enten er musikken frigrivet / frigrid "katten på P Piller"
og er OFFENTLIGT tilgængeligt
GNU LICENCS,,,
http://www.kandu.dk/Tip12622.aspx
Eller s er der ikke andre måder at udtrykker sig på......

Med mindre .........kom selv med et bud........

Som Romerne engang sagde det, IKKE GIV BUDBRINGEREN SKYLDEN.
God FILM, fra US, med )))))))))
Og resten kender i VEL,,,,,,,,ODER.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-07-06 04:55

Kan se jeg HADER at ligge Links ud, når man får

Nu kommer katten og skal habe tæsk,,,,,,,eller omvendt
HA det.