/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
En masse skønhedspletter!
Fra : Pimp
Vist : 5817 gange
100 point
Dato : 05-07-06 12:05

Jeg har, lige siden jeg var lille, haft en del skønhedspletter, men her på det seneste synes jeg bare der er kommet flere, og flere, og jeg synes ikke det er noget kønt syn, med alle disse... Det er især på maven og på ryggen de forekommer...

Jeg tænkte om der er nogen farligt ved dem? Jeg ved man kan få dem fjernet med laser, eller lign., men hvad koster dette, og kan man i visse tilfælde få dem fjernet gratis?

Jeg ser frem til jeres svar.

Pimp

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 05-07-06 12:37

Det er altid bedst at søge læge, hvis du er i tvivl.
Jeg har f.eks. skønhedspletter, der aldrig er vokset - dem gør man ikke noget ved. Andre kan vokse, og hér skal man være vågen.

Nogle af de små udposninger (som man tidligere underbandt indtil de så faldt af) bliver i dag skåret, og jeg skal selv til hudlæge den 13. af denne årsag.

Men: hvis du er bekymret, så hellere søge læge. Han/hun vil kunne fortælle dig om dine voksende antal skal klares. I så fald betaler du intet - det klarer det gule sygesikringskort.

Håber det hjælper.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-07-06 12:46

tjahh igen herfra - gå til læge !!

hvordan gik det med at få undersøgt de knopper du havde på fødderne ????

skønhedspletter er som regel altid ufarlige - hvis du vil ofre formuer på at få dem fjernet - jamen så kan du blive ved - nogen får dem mere og mere gennem alderen - andre oplever at de forsvinder med alderen.

Hvis det er som du er bange ... GÅ TIL LÆGE

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-07-06 12:49

lige et ps - prøv her i sommer at lægge mærke til at næsten alle har skønhedspletter netop på mace - bryst og ryg

Accepteret svar
Fra : mulberry

Modtaget 100 point
Dato : 05-07-06 15:06

Det er ligesom mig. Medmindre pigmentpletterne bliver tykke eller behårede er der ingen grund til uro. Almindelige læger vil heller ikke fortælle dig mere end det.
Først og fremmest er det sådan at nogle typer mennesker har en tendens til at få mange af disse, ligesom nogle har det med at blive rødmossede når de er stressede,eller være ekstremt blege eller have groft poret hud m.m. ikke at dit også skyldes stress, bare at det hører til din type.Den type du er har andre karakteristiske særpræg end blot det din hud fortæller og selv om ingen er ens, er det nok mest givende at tale med en homøopat om dette da de skelner mellem mere end 50 typer/konstitutiuoner og en sådan kan hjælpe dig med andre ting ved din særlige type der måske virker lidt ude af balance fortiden.
Pas på med at opholde dig i solen. Intens solbadning det vil sige hvor du for det meste har været solskoldet i starten af sæsonen kan føre til en voldsom fremkomst af disse pigmentpletter mange år efter, altså også selv om du måske ikke har solbadet så meget de seneste år, ja det ligger måske helt tilbage i barndommen.
Vær opmærksom på din generelle sundhedstilstand, hvis du ikke bobler af overskud og energi kan du måske gøre noget for det.
Mvh
Mulberry

Kommentar
Fra : Pimp

Dato : 06-07-06 12:58

Undskyld for den halv sene respons, men har haft lidt travlt ;) ...

Jeg takker for alle de gode svar :)

Mirit: Hehe, ja jeg ved godt mange har dem, men jeg synes bare der kommer flere og flere :/ Men det ser ud til jeg må gå hen til lægen med dette også :) 2 fluer med 1 smæk...

Godkendelse af svar
Fra : Pimp

Dato : 06-07-06 13:00

Takker for alle de gode svar

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-07-06 13:10

ved du hvad - jeg tror ikke du skal tænke så meget over det - men hvis det giver dig ro - så er lægen det bedste bud