/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Er her nogle som skal med?
Fra : Hundeelskeren
Vist : 533 gange
100 point
Dato : 05-07-06 09:41

Hej Alle,

Er her nogle som skal med til foredrag med Mogens Eliasen her i Juli måned?

Jeg har meldt mig til alle 3 foredrag og glæder mig mest til fodeforedraget, hvor han kommer og taler om råfodring af vores hunde.

Efter min og flere jeg kenders overbevisning, skulle den fodermetode være den mest naturlige og sygdomsforebyggende og en meget sund måde at fodre hund på.

Jeg har tænkt længe på at skifte over til det slags foder og har fundet ud af at der er flere forhandlere i landet, hvor man kan få meget varierende kød, som feks, hest, oksekød, and, kanin, rensdyr osv og det koster kun 13 kr for 400g, det synes jeg ikke er meget i forhold til hvad man giver for et tørkost produkt. I kan se mere her www.barf.dk

Foderforedraget er arrangeret af www.hundeeksperten.dk og der kan man også tilmelde sig, det koster 450kr for 9½ times foredrag og så er det inklusiv frokost, det synes jeg er enorm billigt!

Håber at se nogle af jer

Mvh
Lars

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 05-07-06 09:52

Indlægget er bedre egnet som TIP Lars. Hvordan vil du give point ?

Kommentar
Fra : Hundeelskeren

Dato : 05-07-06 10:13

Jeg er ny her så ved ikke helt hvordan tingene foregår? Men meningen var at jeg gerne ville høre om der var andre der skulle med til foredraget

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-07-06 11:11

Citat
Jeg er ny her så ved ikke helt hvordan tingene foregår? Men meningen var at jeg gerne ville høre om der var andre der skulle med til foredraget

Hej Lars

Som ny kan det også være lidt rodet at finde rundt. Men i kategorien "smalltalk" smider du bare alt det du går og funderer over, og som du gerne vil have luftet. Der behøver ikke følge et specifikt spørgsmål med i denne kategori - og hvem der får point er også fuldstændig ligegyldigt. Dog skal du være forberedt på, at det er stedet, hvor folk "breder sig" og snakker udenfor emnet..

Kort fortalt, så kan det nemt ende i det værste vås Men der er somregel altid en hyggelig og afslappet stemning i smalltalk. Bid lige mærke i, at jeg skrev SOMREGEL

Og velkommen til kandu

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 05-07-06 11:20

Hej Lars.

Hvis du begynder at BARF-fodre, så kan det godt betale sig at kigge efter kød og grønt andre steder, for de 13 kr for 400 gram er altså meget dyrt i forhold til hvad man kan købe BARF foder til andre steder. Jeg plejer at give mellem 10-15 kr pr kilo !

MVH
KSGP

Kommentar
Fra : Hundeelskeren

Dato : 05-07-06 16:56

Hej CreamyGirl: Ok det er bare i orden, det er jo lige med at lære de få ting der

Hej KSGP: Ja jeg havde også tænkt mig at købe kalun, oksekød og sådan nogle ting billigt med en slagter, men sådan noget som hestekød, lam osv er jo ikke billigere andre steder og jeg synes det er en god idé med variation

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 05-07-06 17:22

Hej igen.

Du skal bare kigge længe nok, så kan du få masser af varieret kød meget billigt.
Jeg giver 13 kr kiloet for lam og får og 10-15 kr kiloet for friske fisk. Harer får jeg gratis mod selv at partere dem og fasaner er jeg blevet tilbudt for 10 kr stykket mod selv at ordne dem !
Nu kan min hund ikke tåle kød fra ko og svin, men bare ved at "sprede rygtet" om at jeg er interesseret i div kød, har jeg fået flere adresser på slagtere hvor jeg gratis eller mod en symbolsk betaling kan hente afskæringer fra disse dyr.
Så det er bare om at klø på

MVH
KSGP

Kommentar
Fra : Hundeelskeren

Dato : 05-07-06 17:39

Ok tak skal du have, det vil jeg da helt sikkert undersøge nærmere