/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Høretelefoner i stykker!
Fra : Leon85
Vist : 1768 gange
60 point
Dato : 04-07-06 12:13

Jer der har en mp3 afspiller, kender sikkert til problemet: Høretelefonerne går i stykker forneden. Resultatet er at lyden bliver forvrænget, eller at der kun kommer lyd ud af den ene høretelefon. Der er nærmest som om der opstår en løs forbindelse lige over tilslutings-
jacket. Problemet skyldes sikkert, at jeg har mp3 afspilleren liggende i lommen sammen med høretelefonerne, og at de dermed bliver bøjet og vridet. Hjælper det mon at købe dyrere høretelefoner? Jeg plejer at give godt hundrede kroner hver gang jeg skal ud og investerede i et par nye. Tør næsten ikke at give mere, det vil være spild af penge hvis de også bare går i stykker.

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 04-07-06 15:42

Dyrere høretelefoner løser ikke nødvendigvis problemet, men en trøje med en brystlomme kan anbefales. Så er distancen op til ørerne ikke nær så lang...

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 04-07-06 15:55

Start med at gå ind i din lokale elektronik-biks og bed om kontakt-rens.
Fortæl hvad du skal bruge det til, og så giv stikket et sprøjt.

Det virker i mange tilfælde...

Carsten

Kommentar
Fra : Leon85

Dato : 04-07-06 16:18

ja, en trøje i sommervarmen jeg har endnu ikke set en t-shirt med en brystlomme på . Men jeg tror ikke at det kommer an på distancen. Det er mere fordi høretelefonerne bliver viklet rundt om afspilleren, og dermed bliver ledningen bøjet. Det samme vil ske i en brystlomme Man kan vel godt opbevare høretelefonerne separat i et æske, men det er da for bøvlet.
Har aldrig hørt om kontakt-rens? Kan den lime den løse forbindelse sammen? Jeg kan ikke forestille mig hvordan det vil løse problemet, da den løse forbindelse er inde i ledningen, jeg kan derfor umuligt komme til at fikse noget sammen. Men siden CarstenGP nu foreslår det, så må jeg vel en tur ned i El-Giganten.

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 04-07-06 16:35

Hej Leon

Nå, nej... Så hedder det vel en "polo-shirt", når der er brystlomme i.

Men, omvendt, så er de med korte ærmer, så det skulle vel kunne klares. Ellers donerer jeg såmænd en trøje/polo shirt m.v.

Kommentar
Fra : Leon85

Dato : 04-07-06 16:52

skulle lige til at sy en brystlomme på min t-shirt, men så så jeg dit indlæg. En polo-shirt har da en brystlomme . Men som jeg nævnte før: Distancen er ikke problemet, det er højtalerne.

Kommentar
Fra : Leon85

Dato : 04-07-06 16:55

....høretelefonerne

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 04-07-06 20:54

Og du er sikker på at det er ledningen, der er knækket og det ikke bare er skidt i stikket?
Om ikke andet, så kan du købe et nyt mini-jack og lodde på, hvis du ejer og kan håndtere en loddekolbe.

Desuden er et godt råd at købe et "knæk-stik"
(fandt dette billede: http://amperio.blogia.com/upload/2.5.gif )

Det tager en del aflastning, hvis du har din afspiller i lommen.

P.S.:
Om ikke andet, så er her løsningen på dit lomme-problem:
http://www.go-gadget-go.com/prodimages/mareware_runabout_large.jpg