/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rensning af fundament
Fra : eau
Vist : 576 gange
100 point
Dato : 03-07-06 07:02

Hej

Jeg skal til at lægge en ny terrasse, og har lige fjernet 30 cm. jord langs fundamentet.
Efter at have fjernet jorden, ser jeg at fundamentet er fyldt med hvide skjolder. Måske er det kalk, jeg ved det ikke ?

Er der nogen som ved hvordan jeg skal rense denne belægning af ?

På forhånd tak/Erik

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 03-07-06 08:22

Lytter lige med på tråden, jeg mener det er salte - men håber også at blive klogere. Ellers prøv lige med vand.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 03-07-06 19:24

Prøv med vand.
Når muren er fugtig brug saltsyre + vand 1:20.
Skyl efter med vand.
Nilsg

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 04-07-06 16:38

prøv med en højtryks renser den fjerner alt det løs
og puds fundamentet

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 06-07-06 01:36

Hvoirfor i Alverden vil du fjerne det ? Det generer jo ikke nogen, og det skræmmer ikke hestene!

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 06-07-06 01:36

Hvoirfor i Alverden vil du fjerne det ? Det generer jo ikke nogen, og det skræmmer ikke hestene!