/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Opel vectra fra 1989 hakker...
Fra : sutrow
Vist : 601 gange
75 point
Dato : 02-07-06 00:08

Hej jeg er den lykkelige ejer af en Opel Vectra fra 89 det er en 1,6S, en dag jeg var ude og køre begyndte den at hugge og tabe kræfter og give nogle knald, og det lød ikke som om den gik på alle cylindere hele tiden, da jeg var så langt nede i hastighed og jeg troede at nu stoppede den, så trykkede jeg på katastrofeblinket, men det virkede ingen gang... Jeg pumpede for at holde den igang, og pludselig skød den afsted og kørte fint... Den har ikke gjort det siden, men det virker som om at tændingen ikke står rigtigt nogen gange når jeg kører i den... Jeg vil naturligvis gerne finde og rette problemet, så der er mindre risiko for at jeg pludselig holder i ingenmands land og ikke kan komme nogen steder...

Er der nogen der kan hjælpe???

På forhånd tak...

Mvh.

Sutrow

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-07-06 00:51

Du må fortælle lidt mere om bilen

Er der indsprøjtning ?

Er der elektronisk styret tænding ?

Er ventiler hydraulisk styret ?

Umiddelbart lyder det som om Din strømforsyning i bilen kortvarigt har været dårlig.

Check forbindelserne til stel fra generator og fra batteri . Check også batterterminalerne.

Ellers kan man gætte på en bunke

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-07-06 00:58

Du må fortælle lidt mere om bilen

Er der indsprøjtning ?

Er der elektronisk styret tænding ?

Er ventiler hydraulisk styret ?

Umiddelbart lyder det som om Din strømforsyning i bilen kortvarigt har været dårlig.

Check forbindelserne til stel fra generator og fra batteri . Check også batterterminalerne.

Ellers kan man gætte på en bunke

Kommentar
Fra : sutrow

Dato : 02-07-06 02:03

Det er en karburator, aner ikke om det er hydrauliske ventiler, og jeg tror at tændingen er elektronisk styret... Mere kan jeg ikke hjælpe med... Desværre...'

Mvh.

Dennis

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 02-07-06 07:56

det som er galt er at kuldne i brændstiof pumpen er ved at gå jeg har lige selv solgt min vectra og der havde jeg samme problem

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-07-06 09:13

Dårlige kul i en brandstofpumpe forklarer ikke hvorfor katastrofeblinket ikke virkede.

Hvad var det der knaldede ? var det bare urolig motorgang eller var der eksplosion i karburator eller udstødning ?.

Hvis du ikke har hydraulisk aktiverede ventiler, skal du se at få kontrolleret ventilspillerummet.

Moderne bilmotorer har så stabil ventilmekanisme at mekanikere har det med at springe kontrol og indstilling over, fordi det er lidt besværligt,
Resultatet er at det aldrig bliver gjort, og så går det alligevel til sidst galt. For i længden ændrer de moderne sig også.

Kommentar
Fra : sutrow

Dato : 02-07-06 21:28

Jeg tror at det var i udstøningen det knaldede, det lød det ihvertfald til...