/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Opel vectra fra 1989 hakker...
Fra : sutrow
Vist : 601 gange
75 point
Dato : 02-07-06 00:08

Hej jeg er den lykkelige ejer af en Opel Vectra fra 89 det er en 1,6S, en dag jeg var ude og køre begyndte den at hugge og tabe kræfter og give nogle knald, og det lød ikke som om den gik på alle cylindere hele tiden, da jeg var så langt nede i hastighed og jeg troede at nu stoppede den, så trykkede jeg på katastrofeblinket, men det virkede ingen gang... Jeg pumpede for at holde den igang, og pludselig skød den afsted og kørte fint... Den har ikke gjort det siden, men det virker som om at tændingen ikke står rigtigt nogen gange når jeg kører i den... Jeg vil naturligvis gerne finde og rette problemet, så der er mindre risiko for at jeg pludselig holder i ingenmands land og ikke kan komme nogen steder...

Er der nogen der kan hjælpe???

På forhånd tak...

Mvh.

Sutrow

 
 
Kommentar
Fra : transor


Dato : 02-07-06 00:51

Du må fortælle lidt mere om bilen

Er der indsprøjtning ?

Er der elektronisk styret tænding ?

Er ventiler hydraulisk styret ?

Umiddelbart lyder det som om Din strømforsyning i bilen kortvarigt har været dårlig.

Check forbindelserne til stel fra generator og fra batteri . Check også batterterminalerne.

Ellers kan man gætte på en bunke

Kommentar
Fra : transor


Dato : 02-07-06 00:58

Du må fortælle lidt mere om bilen

Er der indsprøjtning ?

Er der elektronisk styret tænding ?

Er ventiler hydraulisk styret ?

Umiddelbart lyder det som om Din strømforsyning i bilen kortvarigt har været dårlig.

Check forbindelserne til stel fra generator og fra batteri . Check også batterterminalerne.

Ellers kan man gætte på en bunke

Kommentar
Fra : sutrow


Dato : 02-07-06 02:03

Det er en karburator, aner ikke om det er hydrauliske ventiler, og jeg tror at tændingen er elektronisk styret... Mere kan jeg ikke hjælpe med... Desværre...'

Mvh.

Dennis

Kommentar
Fra : thyfoon


Dato : 02-07-06 07:56

det som er galt er at kuldne i brændstiof pumpen er ved at gå jeg har lige selv solgt min vectra og der havde jeg samme problem

Kommentar
Fra : transor


Dato : 02-07-06 09:13

Dårlige kul i en brandstofpumpe forklarer ikke hvorfor katastrofeblinket ikke virkede.

Hvad var det der knaldede ? var det bare urolig motorgang eller var der eksplosion i karburator eller udstødning ?.

Hvis du ikke har hydraulisk aktiverede ventiler, skal du se at få kontrolleret ventilspillerummet.

Moderne bilmotorer har så stabil ventilmekanisme at mekanikere har det med at springe kontrol og indstilling over, fordi det er lidt besværligt,
Resultatet er at det aldrig bliver gjort, og så går det alligevel til sidst galt. For i længden ændrer de moderne sig også.

Kommentar
Fra : sutrow


Dato : 02-07-06 21:28

Jeg tror at det var i udstøningen det knaldede, det lød det ihvertfald til...

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177428
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407938
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste