|
| Opel vectra fra 1989 hakker... Fra : sutrow | Vist : 601 gange 75 point Dato : 02-07-06 00:08 |
|
Hej jeg er den lykkelige ejer af en Opel Vectra fra 89 det er en 1,6S, en dag jeg var ude og køre begyndte den at hugge og tabe kræfter og give nogle knald, og det lød ikke som om den gik på alle cylindere hele tiden, da jeg var så langt nede i hastighed og jeg troede at nu stoppede den, så trykkede jeg på katastrofeblinket, men det virkede ingen gang... Jeg pumpede for at holde den igang, og pludselig skød den afsted og kørte fint... Den har ikke gjort det siden, men det virker som om at tændingen ikke står rigtigt nogen gange når jeg kører i den... Jeg vil naturligvis gerne finde og rette problemet, så der er mindre risiko for at jeg pludselig holder i ingenmands land og ikke kan komme nogen steder...
Er der nogen der kan hjælpe???
På forhånd tak...
Mvh.
Sutrow
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 02-07-06 00:51 |
|
Du må fortælle lidt mere om bilen
Er der indsprøjtning ?
Er der elektronisk styret tænding ?
Er ventiler hydraulisk styret ?
Umiddelbart lyder det som om Din strømforsyning i bilen kortvarigt har været dårlig.
Check forbindelserne til stel fra generator og fra batteri . Check også batterterminalerne.
Ellers kan man gætte på en bunke
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 02-07-06 00:58 |
|
Du må fortælle lidt mere om bilen
Er der indsprøjtning ?
Er der elektronisk styret tænding ?
Er ventiler hydraulisk styret ?
Umiddelbart lyder det som om Din strømforsyning i bilen kortvarigt har været dårlig.
Check forbindelserne til stel fra generator og fra batteri . Check også batterterminalerne.
Ellers kan man gætte på en bunke
| |
| Kommentar Fra : sutrow |
Dato : 02-07-06 02:03 |
|
Det er en karburator, aner ikke om det er hydrauliske ventiler, og jeg tror at tændingen er elektronisk styret... Mere kan jeg ikke hjælpe med... Desværre...'
Mvh.
Dennis
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 02-07-06 09:13 |
|
Dårlige kul i en brandstofpumpe forklarer ikke hvorfor katastrofeblinket ikke virkede.
Hvad var det der knaldede ? var det bare urolig motorgang eller var der eksplosion i karburator eller udstødning ?.
Hvis du ikke har hydraulisk aktiverede ventiler, skal du se at få kontrolleret ventilspillerummet.
Moderne bilmotorer har så stabil ventilmekanisme at mekanikere har det med at springe kontrol og indstilling over, fordi det er lidt besværligt,
Resultatet er at det aldrig bliver gjort, og så går det alligevel til sidst galt. For i længden ændrer de moderne sig også.
| |
| Kommentar Fra : sutrow |
Dato : 02-07-06 21:28 |
|
Jeg tror at det var i udstøningen det knaldede, det lød det ihvertfald til...
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|