/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
PDA man kan ringe fra?
Fra : Harlekin
Vist : 693 gange
200 point
Dato : 14-08-01 15:02

Findes der en PDA (lommecomputer) man kan ringe fra, uden at skulle have en mobil ved siden af?

Hvis der gør, hvad er det for en/nogle?
Hvis ikke, er der nogen der ved hvornår det bliver en mulighed? Er der links til informationer om kommende produkter?

Det er nu ikke lige en Nokia Communicator jeg leder efter (en mobil med PDA-lignende funktioner), men en rigtig PDA a-la Palm og PocketPC/iPaq.

Håber nogen ved besked..

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-08-01 14:13

> Findes der en PDA (lommecomputer) man kan ringe fra, uden at skulle have
> en mobil ved siden af?
>
> Hvis der gør, hvad er det for en/nogle?
> Hvis ikke, er der nogen der ved hvornår det bliver en mulighed? Er der
> links til informationer om kommende produkter?
>
> Det er nu ikke lige en Nokia Communicator jeg leder efter (en mobil med
> PDA-lignende funktioner), men en rigtig PDA a-la Palm og PocketPC/iPaq.
>
> Håber nogen ved besked..

dk.edb.system.lomme-pc

Siemens er vist i gang med at lave sådan en. Jeg tror også at man kan få en
plug-in til Palm.

Vi kommer til at se mere af det i fremtiden.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 14-08-01 15:34

Tak for svaret.

>Jeg tror også at man kan få en plug-in til Palm.
Er der nogen der kender denne plugin? (Hvad den hedder, om den virker på det danske mobil-net osv.)

> Vi kommer til at se mere af det i fremtiden.
Ja, helt sikkert, men jeg vil gerne vide hvad der er at vælge imellem i skrivende stund.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-08-01 16:15

"Harlekin" <Harlekin.news@kandu.dk> wrote:

>Findes der en PDA (lommecomputer) man kan ringe fra, uden at skulle have
>en mobil ved siden af?
>
>Hvis der gør, hvad er det for en/nogle?
>Hvis ikke, er der nogen der ved hvornår det bliver en mulighed? Er der
>links til informationer om kommende produkter?
>
>Det er nu ikke lige en Nokia Communicator jeg leder efter (en mobil med
>PDA-lignende funktioner), men en rigtig PDA a-la Palm og PocketPC/iPaq.

Jeg mener ikke, nogen af dem er kommet på markedet endnu. Der var mange fremme
på CeBIT i marts. En af de første skulle blive Motorola Accompli 008. Siemens
er på vej med en SX45, men det er først senere på året. Alcatel har også en
model på vej.

Peter

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-08-01 19:16

Peter Rongsted skrev:
> Jeg mener ikke, nogen af dem er kommet på markedet endnu. Der var
mange fremme
> på CeBIT i marts. En af de første skulle blive Motorola Accompli 008.
Siemens
> er på vej med en SX45, men det er først senere på året. Alcatel har
også en
> model på vej.

Sagem og Microsoft har også modeller på markedet.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-08-01 04:31

"Harlekin" <Harlekin.news@kandu.dk> wrote in message
news:9g9e7.306$Le.3558@news010.worldonline.dk...
> Findes der en PDA (lommecomputer) man kan ringe fra, uden at skulle have
> en mobil ved siden af?
>
> Hvis der gør, hvad er det for en/nogle?
> Hvis ikke, er der nogen der ved hvornår det bliver en mulighed? Er der
> links til informationer om kommende produkter?
>
> Det er nu ikke lige en Nokia Communicator jeg leder efter (en mobil med
> PDA-lignende funktioner), men en rigtig PDA a-la Palm og PocketPC/iPaq.
>
> Håber nogen ved besked..

Motorola har lavet en, men om den er på gaden ved jeg ikke (jeg legede med
den i mandags :) ), den er rimelig fed!

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen
4700 Naestved
Denmark

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 15-08-01 09:54

Hehe, ja det lyder som om der snart sker en hel masse på det område.
Der er ikke nogen der kender det palm-plugin?

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 200 point
Dato : 15-08-01 09:20

Motorola har haft sin PDA/GSM Accompli 6188 på markedet i "lang tid" i
europa, og dens efterfølger Accompli 008 er lige kommet.

Det nye model udmærker sig ved at have indbygget POP3 og J2ME således at den
kan programmeres med Java.

Jeg har ikke haft fornøjelsen af at teste en "rigtig" PDA
så det kan godt være at der mangler en eller anden Palm funktionalitet i
produktet.

/GGS.

"Harlekin" <Harlekin.news@kandu.dk> wrote in message
news:9g9e7.306$Le.3558@news010.worldonline.dk...
> Findes der en PDA (lommecomputer) man kan ringe fra, uden at skulle have
> en mobil ved siden af?
>
> Hvis der gør, hvad er det for en/nogle?
> Hvis ikke, er der nogen der ved hvornår det bliver en mulighed? Er der
> links til informationer om kommende produkter?
>
> Det er nu ikke lige en Nokia Communicator jeg leder efter (en mobil med
> PDA-lignende funktioner), men en rigtig PDA a-la Palm og PocketPC/iPaq.
>
> Håber nogen ved besked..
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Godkendelse af svar
Fra : Harlekin

Dato : 15-08-01 10:48

Tak for svaret Gisli Sigurdsson.
Det er jo lige sådan en jeg skal ha'! :)

Jeg har dog ikke set på prisen endnu..

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-08-01 13:28

> Tak for svaret Gisli Sigurdsson.
> Det er jo lige sådan en jeg skal ha'! :)
>
> Jeg har dog ikke set på prisen endnu..
>

Vi har en Motorola Accompli 008 på arbejdet.
Den er fed!
Den koster ca. 4000,- vejl. udsalgspris
Det er en rigtig god pris efter min mening

JK

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-01 02:02

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> wrote:

>Peter Rongsted skrev:
>> Jeg mener ikke, nogen af dem er kommet på markedet endnu. Der var
>mange fremme
>> på CeBIT i marts. En af de første skulle blive Motorola Accompli 008.
>Siemens
>> er på vej med en SX45, men det er først senere på året. Alcatel har
>også en
>> model på vej.
>
>Sagem og Microsoft har også modeller på markedet.

Hvor kan du købe dem nu? Næsten alle fabrikanter (dog ikke Ericsson og Nokia)
har annonceret - men endnu er der vidst ikke mange i forretningerne..

Peter

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-01 09:50

> Findes der en PDA (lommecomputer) man kan ringe fra, uden at skulle have
> en mobil ved siden af?

Handspring Visor (Palm OS) med VisorPhone plugin. Telefonen er dualband
900/1900 (Dvs den kan også anvendes i USA og andre steder der anvender
1900mhz)

Men til 3,989kr er den ikke just billig når der skal lægges et par tusinde
oveni til pda'en ....

http://handspring.modusmedia.nl/handspring/products/modules.asp

Mvh
Anders Majland m. Visor deluxe