/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
switch/hub eller router !
Fra : Monsen1234
Vist : 461 gange
200 point
Dato : 27-06-06 14:57

Jeg har endelig fået sat min router op mellem mine 2 computere, men kan nu ikke få et højt IP i
e-mule, hvis et meget kendt problem. Har så bøvlet i router opsætningen med at tillade de porte e-mule bruger men uden held. Havde jeg i stedet brugt en switch/hub mellem de 2 computere havde jeg så haft dette problem, med lav IP i e-mule ? Eller får man ingen bøvl med e-mule med en switch/hub ?

Min router : http://global.level1.com/products2.php?Id=662 hvis nogen har et bud på hvordan jeg får høj IP med denne router ?

Mvh: Monsen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-06-06 15:11

E-mule kan vel ikke finde dig når du ikke selv "er på".
Ruteren er jo bedst når der skal uddeles DHCP.
Men der skal nok lidt benarbejde til for at lede E-mule den rigtige vej ind.
Alternativet er jo din egen lille server (gratis SME -Linux). Vi havde en kørende men brugte ikke den type trafik på serveren.
En SME server virker som hovedindgang ftp/hjemmesideholder/email/firewall og deler så DHCP ud til alle de andre computere.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-06-06 15:26

Jeg tror ikke at din router er direkte skyld i, at du ikke kan få den ønskede hastighed, som jeg tolker at være dit problem. Routeren vidresender bare signalet til den maskine der har bedt om forbindelsen.
Men måske er det portene der driller lidt. Jeg ved ikke hvilken porte at e-mule benytter?
Normal surfing sker på port 80, så hvis "Mulen" bruger en anden, så kan det være her at problemet ligger, da den så skal flytte dataene over til port 80.
Så hvis du har portnumret som "Mulen" bruger, så prøv at åbne for den/de porte!

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 27-06-06 21:05

Er der ingen der kan svare på dette ?
Citat
Havde jeg i stedet brugt en switch/hub mellem de 2 computere havde jeg så haft dette problem, med lav IP i e-mule ? Eller får man ingen bøvl med e-mule med en switch/hub ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-06-06 21:12

Hubben er nok den mest ustabile hvor en swich er meget stabil.
Men det har noget at gøre med hvordan DHCP bliver uddelt (helst fast lokalIP)
En router kan uddele faste lokalIP
Svaret må være NEJ det er ikke bedre med hub/switch

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-06-06 22:52

En HUB er en uddøet race, og er uegnet til vores formål, p.g.a. den måde den arbejder.
SWITCH'en er en avanceret HUB, der leder signalet til den port, det er tiltænkt.
Men begge disse enheder kræver en statisk / fast IP-adresse i maskinerne.

En SWITCH kan godt bruges til DHCP, HVIS den styres at en ROUTER der køre DHCP lokalt. Så her virker switchen blot som et forgrenerled der øger portantallet i routeren. (Køre selv med en 16 port switch i min router).