/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
puch. skyder og brager
Fra : knallertglad
Vist : 452 gange
50 point
Dato : 25-06-06 15:28

hej var ude og køre lidt idag men lige pluselig begynder den ikke at ville trække ordenligt og skyder og brager engang imellem. det skal lige siges at den sagten kan holde i tomgang... er det tændingen eller er det noget skidt der sidder og driller i kaburatoeren for det mener jeg at kunne huske at det godt kan drille på den måde... nå men jeg blev ved med at holde gas på og blev ved med at køre og så forsvandt det igen og jeg kunne køre de sidste 5 km uden problemer

på forhånd tak

ps. platinder er nye og kondensatoren er også... har haft tændrøret ude da jeg kom hjem og der var fin gnist på og syntes også at den var brændt pæn ren...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-06-06 15:54

Det kunne lyde som om der har været en "knast på tændrøret", altså noget sod der har sat sig mellem elektroderne på tændrøret.

Så driller motoren, skyder og sætter ud og vil ikke trække, indtil knasten er brændt væk, og så¨kan man køre videre uden problemer.

mvh dova

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 25-06-06 19:08

Det samme vil jeg tro.
Nemlig fordi den gerne vil holde tomgang, men har problemer når man giver gas.

Kommentar
Fra : knallertglad

Dato : 25-06-06 22:05

okay... men jeg har oplevet det enang før og der skiftede jeg tændrør og der blev den altså ved med det. men så hørte jeg en der nævnte at det kunne have været noget skidt der havde sat sig i dyserøret og drillede

Kommentar
Fra : knallertglad

Dato : 25-06-06 22:08

lyder det sansynligt ?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 25-06-06 22:08

se efter hvor stort elektrodeafstand der er på dit tændrør. Det er være sådan at din tommelfingernegl passer lige ind imellem.

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 50 point
Dato : 25-06-06 22:14

Jeg tror ikke at det er dysen.
Når den laver eksplotioner fra udstødningen, så er det jo fordi at der er noget benzin som ikke er brændt af i cylinderen og derfor spænger i udstødningen fordi der pludselig kommer en gnist.

Med andre ord, den mangler en gnist et par gange og og når den kommer igen, så siger den bang i udstødningen.

Det kan også godt være en løs forbindelse i dit tændingssystem.

Kommentar
Fra : knallertglad

Dato : 25-06-06 22:15

den er iorden... og jeg har tjekket ledningerne ved motorern at det ikke er en af dem der går ind og røre stel og som sagt platinder er nye og kondensator. er noget træt af det for man har jo ikke lyst til at køre længre ture hvis det sker noget... men nu har jeg renset kaburator og sat et filter på. så må jeg jo se om det kommer igen ???

Kommentar
Fra : Tobi200790

Dato : 26-06-06 22:25

Som du selv siger, rens karburatoren, en af mine venner var ude for det samme, den kan ikke komme ordenligt af med luften, da der sidder noget derinde og skyder luften ud!

Godkendelse af svar
Fra : knallertglad

Dato : 06-07-06 16:41

Tak for svaret NoShyGuy. det var kondensatoren der ikke fik ordenligt stel...