/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Opsæt. af hegn på egen grund
Fra : taliskoko
Vist : 766 gange
100 point
Dato : 24-06-06 13:52

Hey.

Er der nogen der kender til evt. restriktion hvis man vil sætte hegn op inde på sin egen grund. Altså ikke i skel. Er der noget der tale for det ikke må være 2,0m eller 2,10m???

Hegnet skal være i forbindelse med en kattegård!!!

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 24-06-06 13:59

Det tror jeg nu ikke du skal være bekymret for at gøre! Du kunne jo evt. fortælle naboerne om projektet (hvis det på nogen måde skulle kunne genere dem) og høre om de har indsigelser. Hvis ikke de har, så skulle der da være grønt lys. For hvis der skulle være restrektioner om den slags i dit område, så får du jo kun ballade, hvis en nabo "sladrer", så hvis de er indforstået, skulle der på ingen måde være nogen problemer i det!

God arbejdslyst!

V. H.
Carina

Accepteret svar
Fra : MacMadsen

Modtaget 110 point
Dato : 24-06-06 14:00

jf. Hegnslovens § 2, 2. pkt, må egne hegn have en højde svarende til fælleshegn (hegn i skel) med et tillæg svarende til afstanden til skel.
Et fælleshegn bør ikke overstige 1,80m jf. Hegnslovens § 10 stk. 6.
Hvis dit hegn skal være 2,00m eller 2,10m skal hegnet altså placeres henholdsvis 0,20m og 0,30m fra skel.

Mvh
MacMadsen

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 24-06-06 16:06

Til talskoto.
Det allerbedste er, at du bliver enig med din nabo. Hvis du gør det, så få det skriftlig, så en ny ejer ikke kan gøre indsigelser.
Kan det iikke lade sig gøre, så skal det nye hegn placeres 2 meter fra skel, - højden kan dog give en længere afstand, så henvend dig til kommunens tekniske forvaltning, de er forpligtiget til at vejlede dig. Kommunens vejlledning er altid gældende, med mindre der diirekte laves en retssag, der går imod kommunens beslutninger. (det ermeget sjældent).
Med venlig hilsen
Per0702

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-06-06 16:24

Træhegnet skal faktisk vende ud mod vejen. Og løbeggården bygget i nethegn skal vende mod én nabo, afstand ca. 5 meter, hvor der som hegn idag i skellet er levende hegn(servitutter).

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 25-06-06 01:24

Bare så du ved det, så betegnes en løbegård, der KUN består af net, som et skur af skattefar. Og som sådan skal det anmeldes til kommunen. Da vi brokkede os over ejendomsvurderingen for nogle år siden, kom de og synede. Så snart de så løbegården, brokkede de sig over, at den ikke var på tegningerne over huset, og ikke var anmeldt til kommunen. De går i ret så små sko. Skuret til min kørestol, som ikke er mere end et par meter i længde og ca. halvanden meter i bredden, skulle også anmeldes som bygning!!!
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 25-06-06 10:17

Jernladyen- Dvs. at hvis man bygger en hønsegård eller lign. så skal det opgives? Og hvad med et legehus? Jeg ved godt at det ikke har en dyt med sagen at gøre, men var bare nysgerrig og en smule forarget over at de kan være SÅ smålige!

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 25-06-06 14:33

cjaab, ja jeg var også temmelig overrasket. Jeg må tilstå, jeg gloede på fyren, som om han ikke var rigtig klog. Jeg vil tro, det kommer an på, hvor man bor. Jeg tror ikke, alle synsmænd er SÅ smålige. Og da han begyndte, troede jeg, det var gas. DET var det ikke.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 25-06-06 18:50

Citat
Bare så du ved det, så betegnes en løbegård, der KUN består af net, som et skur af skattefar. Og som sådan skal det anmeldes til kommunen. Da vi brokkede os over ejendomsvurderingen for nogle år siden, kom de og synede. Så snart de så løbegården, brokkede de sig over, at den ikke var på tegningerne over huset, og ikke var anmeldt til kommunen. De går i ret så små sko. Skuret til min kørestol, som ikke er mere end et par meter i længde og ca. halvanden meter i bredden, skulle også anmeldes som bygning!!!
Hilsen Jette

Hmmmm....... Tjo oki, så længe der kun skal anmeldes så ser jeg intet problem. Men den vil jeg lige tage på mandag med den pågældende kommune.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 26-06-06 02:55

Ja, det er det sikreste. Skuret til kørestolen skulle der søges bygningstilladelse til. Jo vist, de går i meget små sko. Babysko. Jeg kan godt forstå, de klager over for meget arbejde på kommunerne. Sikke en masse papirnusseri for ingenting. Men OK, så er de jo garderet ind, så de kan opkræve ejendomsskat af det. Mon ikke, det har noget med det at gøre??
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 26-07-06 15:06

Tak for svaret MacMadsen.