/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Canon objektiver
Fra : dinamus
Vist : 893 gange
100 point
Dato : 24-06-06 11:00

Hejsa.

Jeg har besluttet mig for at købe et Canon EOS 30D, egentlig uden objektiv i første omgang, da jeg har et...som dog ikke er super godt.
Men når jeg nu er inde på de forskellige hjemmesider der sælger dette kamera, har næsten alle et tilbud med en 17-85 mm. til ikke ret meget ekstra.
Kan jeg regne med at det er et EF eller EF-S objektiv når der kun står 17-85 mm? Eller har Canon også objektiver helt uden for EF serien?
Jeg har også fundet det både med og uden USM og IS, men der er det vel også bedst at købe et der har begge?
Er der nogen der har erfaring med de nævnte objektiver? Og hvad er vigtigst at gå efter?
(Jeg ville jo helst have et objektiv i L-serien, men det er der ikke økonomi til pt :)

Håber på svar. Mange hilsner

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-06-06 11:50

Gå ind i Platanfoto.dk og spør. De har god viden og er tilmed landets billigste.

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 24-06-06 11:58

Hej

Test af 17-85 http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/canon_1785_456_is/index.htm

Du kunne også overveje Canons nye 17-55 mm f:2,8 USM IS.
http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=30101618&menuid=19701&level=2
- kan sikkert findes billigere på nettet.

Den ikke har fået "L-status", da det er et EF-S objektiv. Glassene er samme kvalitet som i L-objektiverne.

Ps.
Jeg har selv en 30D med en ef 24-70mm f/2.8 L. :)

-croaks

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 24-06-06 12:01

Se evt. denne side: http://www.photozone.de/8Reviews/index.html

-croaks

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 24-06-06 12:13

Citat
Canon 30D inkl. 17-40 mm L USM
Med taske og 512 mb kort. Både kamera og linse er stort set ubrugte og helt nye.

http://www.fotokritik.dk/?x=/salg.html_vid=17202&ll=1

Citat
Canon 30D, spejlrefleks, 8 Megapixels, 512 MB hukommelse, Inkl. 17-40 mm L USM og taske. Helt nyt og stort set ikke brugt. Sælges pga fejlkøb.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45110948

-croaks

Accepteret svar
Fra : Sygate

Modtaget 100 point
Dato : 26-06-06 14:27

Jeg ville købe det uden objektiv til. jeg fik mit 30D med standard objektivet 18-55 mm. Dete r stort set ubrugeligt, og tegner ikke skarpt overhovedet.

men det er også fordi jeg er vant til at bruge objetiver med fast brændvidde. De tegner hammer skarpt.
Desuden er de meget billigere end zoom objektiver hvis du skal have et ordenligt zoom objektiv der tegner skarpt.

Jeg har hørt at 24-70 L som også er nævnt i tråden er det skarpeste objektiv man kan få så længe det ikke er zoom objektiver der er tale om.

Eller er det nye 17-55 også super skarpt.

Men med 17-55 ef-s kal du jo være opmærksom på at du ikke kan bruge det på et prof Canon hus med Full frame censor hvis nu du en dag vil opgradere dig kamera.

Når du nu har et 30D må det være fordi du går en del op i fotografering.
Så det skal lige nævnes.

Men jeg har selv et følgende objektiver: (Alle med fast brændvidde, der er SUPER skarpe)

28mm
35mm
50mm

Vil gerne have
85mm

Ja du kan sten sikkert regne medat 17-85 er et EF objektiv, eller et EF-s.
De laver nærmest ikke andre objektiver mere. Især ikke når det komme sammen med et splinter nyt kamera.

Men 30D er et super lækkert kamera.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 26-06-06 14:29

Det er jo ærgeligt at købe et EF-s objktiv til 8000 kr. hvis du en dag opgraderer dit HUS.
Så hellere købe EF objektiver.

Godkendelse af svar
Fra : dinamus

Dato : 29-06-06 21:09

Tak for svaret Sygate.
Jeg har nu købt en 30D ér, godt nok med en 17-85 USM IS. Umiddelbart synes jeg det er et lækkert objektiv, der ser ud til at tegne skarpt...men har ikke fået det ordentlig testet endnu :)