/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Selvvanding til drivhus???
Fra : solvej2
Vist : 2830 gange
100 point
Dato : 23-06-06 10:18

-Jeg har tænkt mig noget selvvanding til mit drivhus via en 200l vandtønde...Det jeg ikke har overvejet så nøje er vandtrykket fra de ca 200l vand i vandtønden. Et hævertprincip skulle være løsningen, men hvordan virker det nøjagtigt???
Hilsen Solvej2

Accepteret svar
Fra : A.C.Rosmon

Modtaget 110 point
Dato : 23-06-06 11:01

Vandet ønsker at udjævne højden. har du så 2 kar der står ved siden af hinanden med en fyldt slange i mellem, vil vandet løbe over i det kar der har lavest vandstand , fordi den samlede vandsøjkle højde er størst her. Slangens længde er i princippet ligegyldig, idet den kun har indflydelse på vandmodstanden, og dermed på den hastighed hvor med vandet flytter sig. Højdeforskellen, og slangetykkelsen er de 2 vigtigste faktorer for hvor hurtigt vandet vil løbe, når der ikke er en pumpe blandet ind

Godkendelse af svar
Fra : solvej2

Dato : 23-06-06 12:12

Tak for svaret A.C.Rosmon.
-nu forstår jeg det...God week-end