/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Dirch Passer Monologer
Fra : steno
Vist : 3465 gange
500 point
Dato : 22-06-06 14:37

Jeg efterlyser Dirch monolog(r), som min bror havde på LP for længe siden. Jeg har søgt på bibliotek, pladeforretninger netttet alt sammen uden held. Jeg håber nogle kan hjælpe med titler og måske har den/dem liggende. D a det som sagt er længe siden er jeg i tvivl om det er en monolog eller 2 monologer. Her kommer lidt fra "rustbunken":

1.

Jeg er medlem af Botanikerfoeningen "De Muntre Tulipaner" hver år tager vi på en udflught til en kro. Efter vores formand Herbarium har sagt et par bevingede ord, klæder vi os ud i muntre kostumer. I år var jeg en ko. Det er varmt at være en ko, så jeg gik ud for at trække lidt luft sammen med servitricen frøken Grøn - krokussen som vi kaldte hende.....
Pludselig kom Mortensens store tyr tromlende ned mod os. Jeg sagde, nu vil jeg begynde, at spise lidt græs og så vidt jeg kan se, bliver De nødt til, at bøje Dem lidt.....
Nu er hun så hjulbenet, at selvom hun går henover kroens bowlingbane, så kan vi fortsætte spillet.
2.

Vi kom det år hvor kornet stod så lavt, at fuglene måtte ligge på knæ for at nippe det, bondend måtte høste med barberblade, vi kom da han var ved at sæbe hele marken ind......
Bonden spurgte mig, om jeg ville købe 5kg honning for 8kr. Joo tak det vil jeg da frygteligt gerne.
Bonden sagde, det kan godt være, der går noget tid..................
Jeg har nemlig kun een bi.

Som sagt kan jeg ikke huske om monologen er samlet i en eller som 2 forskellige monologer, det jeg som sagt vil vide hvad hedder monologen/monologerne og på hvilken cd kan de findes.
Der er 200 Points for en superbesvarelse

Hilsen steno

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-06-06 15:09

Citat
DIRCH PASSER For første gang er alle Dirch Passer’s store monologer samlet i et CD sæt! Næsten 2 timer i et gyldent genhør med klassikere som ”Op Å Då”, ”Kulmulen”, ”Tømmerflåden”, ”Kanonkongen”, ”How Jazz Was Born”, ”Skolekammerater”, ”Babs og Nutte”, ”Mudderkliren” og alle de andre. Et større”grin” fås næppe!

Det ser ud til at du nu kan købe en samling af Dirch's dejlige monologer for en pris af kun 149.00kr. Der er 3 CD'er i pakken og de skulle rumme alle de største.

Forretningen skriver:

Citat
Husk du altid er velkommen til at ringe ned i butikken på tlf.: 36469228 eller sende os en mail, såfremt du har nogen spørgsmål eller kommentarer til vores webshop.

Du finder det her:
http://www.sneglen.dk/cd/vis_cd.asp?cdid=6948

Jeg håber der er, det du søger, hér - jeg skal i hvert fald have fat i sådan et sæt, det er uhørt billigt

Jeg erindrer dem osse fra LP'erne i de unge dage - en klassekammerat havde dem, jeg har aldrig ejet dem men det kommer jeg, forhåbentligt, til nu

Held og lykke!

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 22-06-06 16:14

Hej vil.du

Det lyder meget godt, men som du selv erinde på, får jeg ikke svar på hvad Monologen/Monologerne hedder. Så jeg forhøjer og afventer mere konkrete svar.

Hilsen steno

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-06-06 16:19
Kommentar
Fra : steno

Dato : 24-06-06 19:46

Der var desværre ikke noget at hente på TDC. Jeg tror det er en svær nød at knække. Hvis man har hørt omtalte monolog/er og har pladen, burde min beskrivelse få en klokke til at ringe.

steno

Kommentar
Fra : steno

Dato : 24-06-06 20:17

Til vil.du

Jeg har netop sendt Øresneglen en mail med en kopi af mit spørgsmål/Beskrivelse. Jeg håber på et positivt svar fra dem.

Hilsen steno

Kommentar
Fra : steno

Dato : 27-06-06 00:40

Jeg har idag fået mail fra Klaus fra sneglen. Han kendte dem ikke. Så jeg er ikke kommet et hak videre.
Det er utroligt, at der ikke er nogen der kender denne/disse monolog(r)

Jeg tror jeg vil forsøge på eksperten.

steno

Annuller spørgsmålet
Fra : steno

Dato : 27-06-06 00:43

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål