/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Clematis med hvide klatter
Fra : karin42
Vist : 1010 gange
50 point
Dato : 21-06-06 21:24

Hvad er det mon der er efter min clematis ?
har nogen haft lignende hvide klatter i planten ? jeg hæger meget om min have , men ved ikke rigtigt hvordan det skal takles.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 21-06-06 21:51

Jeg har haft det samme, så kom min nabo og sagde du må ikke sprede vand på selve planten, jeg mener det er det for jeg har ikke set det efter, kun minimalt lidt
Men jeg kan ikke sige om det er rigtig.
Hilsen Robert

Accepteret svar
Fra : viviborgen

Modtaget 50 point
Dato : 22-06-06 09:28

Det er meget sandsynligt vand. Clematis vil gerne stå med rødderne i vand endda meget vand, og så vil de gerne have meget sol på bladene, men ikke på jorden omkrig rødderne og omvendt helst ikke vand på bladene.

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 22-06-06 10:23

Hvordan ser disse "klatter" ud? Er det plætter på selve bladene, eller er det små klatter der ligner en spytklat på stænglerne?

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 22-06-06 19:24

Faktisk ligner det en spytklat der er sendt over på planten .

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 22-06-06 19:54

Så er det et dyr af en slags, der har lagt sine æg der... Jeg har desværre ingen anelse om hvad det er for små dyr, men er ret sikker på at de ikke er skadelige Har nemlig lige kigget alle mine havebøger igennem og der er ikke nævnt noget om dem, dvs. at hvis der ikke står noget, så er de formodentlig heller ikke skadelige for planten...

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 22-06-06 20:32

Tak for svaret viviborgen.

Da vi lige fik en smule regn så det ud som om tingene løste sig af sig selv .....

hilsen til jer alle .