/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Små røde dyr
Fra : droslerne
Vist : 5521 gange
100 point
Dato : 21-06-06 17:35

Jeg har en mur ude ved min garage ca . 1,50m høj, når solen skinner og det varmt kommer der nogle små mikro røde dyr, de er mindre end en myre, og der er virkelig mange, hvad er det ????
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-06-06 17:41

Tror nu måske alligevel det er en slags myrer.
Nemlig stikmyrer.

Det er nogen små rødlige/brunlige fiduser, der er noget mindre end de almindelige sorte havemyrer, nemlig kun 3-3,5mm store.

mvh dova

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 21-06-06 17:42

Hej Robert.

Mon de sidder i et edderkoppespind?

Hvis de gør det, så har vi dem osse - de sidder i hjørnet af et spind og vi har talt om at det sikkert er edderkoppebabyer og aaaalle dyrebørn er jo søde og nuttede så.......

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-06-06 17:42

Og der findes såmænd en art røde myrer der er endnu mindre, nemlig græstørvsmyren, som er helt ned til 2,3 mm lang.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 21-06-06 18:03

Det svært at forklare men der er hundredevids og de er halvt så store som myre, man kan næsten ikke se dem og de er skrigende røde trykker men på en bli`r der rødt

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 21-06-06 18:18

Ps. det er kun på muren de kravler
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-06-06 18:23

Nårh, det er lykkeedderkopper, -er det ikke?

Måske er det kun børn, siden der er så mange.

De har sikkert et andet (latinsk) navn osse...

...Vender tibage, hvis jeg finder det.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 21-06-06 18:31

Øh - hvorfor ville man trykke på dem? Da jeg stærkt går ud fra at ingen på dette forum kunne finde på at slå dyr ihjel, så er det måske et forsøg på at kilde dem?

Accepteret svar
Fra : mulberry

Modtaget 110 point
Dato : 21-06-06 18:34
Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-06-06 18:37
Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 21-06-06 18:51

Hej mulberry
Du var hurtigst, Det var det rigtige jeg var inde og læse din henvisningsside og det er det samme.
Dova kom lige efter dig han fandt dem også

Men tak for hjælpen alle sammen.
Hilsen Robert

Godkendelse af svar
Fra : droslerne

Dato : 21-06-06 18:52

Tak for svaret mulberry. det var lige det jeg skulle bruge

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 21-06-06 18:59

Hej rosekamp
Det rigtig der er ingen der ønsker at slå dyr ihjel ved at trykke på dem, husk det når du får en bi eller hvips ned af ryggen, at du skal kilde den (dyret)

Og jeg trykker helst ikke på dem, jeg sprøjter på dem.
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-06-06 19:17

nåja, det nåede jeg osse frem til...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-06-06 22:24

Citat
Dova kom lige efter dig han fandt dem også

Dova er en quinde!