/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Ingen varm vand i CV
Fra : prosat
Vist : 887 gange
200 point
Dato : 19-06-06 17:08

Er der nogen der ved hvad det kan skyldes at der ingen varmt vand er i CV, vi var ude første gang i år i den forgående weekend, jeg gør som jeg plejer fylder vand på vandbeholder åbner for vandhanen på toilettet (længst væk fra vandbeholder), når der løber vand ud fra aftømnings hanen efter vandvarmer lukkes/drejes, først derefter tænder jeg for strømmen til vandvarmeren. men der skete intet, jeg har ledt efter om der var en thermosikring eller tænd sluk knap på selve varmeren.
Det kan nævnes at CV er født med vandvarmeren som for øvrigt er en Wilk Tipi, vandvarmeren er placeret under den ene seng.

Ideer modtages.

Mvh
prosat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-06-06 17:20

Jeg tror du har brændt sikringen af indeni varmtvandsbeholderen, den sidder i forbindelse med varmelegemet. Hvis beholderen ikke har været helt fuld, så tager det kun 5 sek. at brænde den af

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 19-06-06 18:20

Hej Nordsted1.
Hvor sidder den der sikring, og kan den skiftes uden at splitte det hele ad?

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 19-06-06 18:43

Hej Nordsted1.
Hvor sidder den der sikring, og kan den skiftes uden at splitte det hele ad?

Det er åbenbart et kendt problem. ??

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 19-06-06 19:37

Det hele skal splittes ad, sikringen sidder inde ved varmelegemet, der sidder en modstand som skal udskiftes, den kan købes billigst i en elektronikforretning, der handler med modstande, der koster den en brøkdel i forhold til en campingforhandler, de vil jo da også helst sælge et nyt varmelegeme.

Godkendelse af svar
Fra : prosat

Dato : 19-06-06 20:01

Tak for svaret Nordsted1.

Jeg må igang.

God sommer.

prosat

Kommentar
Fra : alka

Dato : 20-06-06 07:47

Uden vand = varmelegemet brænder af meget hurtigt. Jeg har aldrig fundet en sikring ved/i varmelegemet, da varmelegemet består at en flanke hvor varmelegemet - et U-rør - er indstøbt i. Så nyt varmelegeme til ca. 800 kr. Iøvrigt kan det heller ikke tåle klorin!, så går forseglingen op!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-06-06 08:27

akle, der sidder en sikring i, i forbindelse med ledningerne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-06-06 08:28

Hvis der ikke var en sikring, kan der gå overgang i skidtet og i værste fald, ild

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 20-06-06 18:48

Til Alka.

Se hvad jeg fandt ved lidt søgning.

http://hks-camping.dk/default.asp?lang=da

mvh
prosat

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 20-06-06 18:50

Ups: søg på varenummer

5387980

Kommentar
Fra : alka

Dato : 26-06-06 19:05

Naturligvis er der en sikring til varmevandsbeholderen. Afhængig af vognmærke. I min Hobby sidder den sammen med den øvrige elinstallation.