/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
zorba - the greek
Fra : aasenissum
Vist : 638 gange
500 point
Dato : 17-06-06 15:32

min yndlingsfilm over alle.
jeg købte i sin tid grammofonpladen og for at bevare den, overførte jeg den til dvd.
MEN SUK! den har i mellemtiden forandret sig til en gang miskmask og jeg er grædefærdig. især da jeg i et øjebliks vanvid har foræret pladen væk. til hvem?
det er en speciel indspilning, hvor der foruden selve musikken OGSÅ er de skønneste replikker fra filmen. en af dem:

are you married?

am I not a man, and is not a man stupid? I'm a man. so I married. wife, children, house and everything. the full catastrophe.

hvor og hvordan får jeg dog fat i det, som nu må være en dvd? filmen kan købes på dvd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-06 15:41

Her kan du købe dvd'en filmen og cd'en musikken kan bestilles hjem

http://www.axelmusic.dk/list?searchstring=zorba&searchMediaType=1&searchType=narrow&search=S%D8G

God weekend

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-06-06 16:53
Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-06 18:54

I mit link er den også med danske undertekster, men 60 kr. billigere

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-06-06 21:08

Ja, Zorba er med danske undertekster, men Zorba the Greek er med engelske

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-06 21:31

Nordsted1

Nærlæs lige mit link og dit link.

I mit link er der 4 muligheder i dit link er der 1 mulighed. Mulighed nr. 1 i mit link (dvd) er det samme som du henviser til.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-06-06 22:00

Ups ans, du har ret

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 17-06-06 23:19

måske er jeg fatsvag, men det er altså kun den specielle indspilning, jeg er interesseret i, og kan ikke finde den på jeres links, måske ender jeg med filmen. lader det her stå lidt endnu

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-06-06 23:25

aasenissum... måske du kan være heldig på biblioteket??

Kommentar
Fra : steno

Dato : 18-06-06 23:47

Er det Zorba The Greek med Anthony Quinn fra 1964-Musik. Mikis Theodorakis, er det muligt, at jeg har den liggende somewhere.

Hilsen steno

Kommentar
Fra : steno

Dato : 18-06-06 23:48

Tilføjelse : Original Soundtrack

steno

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 18-06-06 23:57

åh steno, bliv ved.... tror bestemt, du har fat i noget.
gonunat
aase

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 19-06-06 07:30

så vidt jeg husker, er pladeomslaget hvidt med en kultegning (?) af zorba, som danser med armene hævet over hovedet..... åh, den der livsglæde, selv når livet hvæser ad én

Accepteret svar
Fra : steno

Modtaget 500 point
Dato : 19-06-06 22:13

Hej aasenissum !

Jeg har sent en "masse" mail, men jeg ved ikke om du har modtaget dem, mit system har været kørt ned. Så jeg prøver lige "denne vej" for at kontakte dig.
På min mail som du fik har jeg fået et svar.

Hilsen

steno

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 19-06-06 22:40

jeg blev pludselihg forhindret. gæster. nåede ikke at få kigget ordentligt på messengeren.
undskyld bøvlet. må desværre smutte igen.
aase

Godkendelse af svar
Fra : aasenissum

Dato : 20-06-06 08:16

Tak for svaret steno.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 22-06-06 14:49

Til aasenissum

Tak for point samt superbedømmelse.

Hilsen steno