/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Kirk Hammett - Skæg??
Fra : Elfredo
Vist : 3954 gange
50 point
Dato : 17-06-06 15:13

Hej.

Jeg er 14, og har overvejet at begynde at barbere mig i ansigtet.
Jeg vil gerne spørge, er det for tidligt som 14 årig? Bliver 15 om en måned. Og hvis man gerne vil have et skæg som Kirk Hammett fra bandet MetallicA, har lagt et link så i kan se hvad jeg taler om: http://www.einslive.de/dersektor/images/nb_metallica_hammett1.jpg

Hvis jeg nu gerne vil have et skæg sådan, hvordan skal man så barbere sig? Og skal man bruge skraber eller maskine? Har aldrig prøvet det før. Eller hvis man ville have et skæg som James Hetfield fra MetallicA: http://www.soundmag.gr/tribute/metall.jpg ...

Håber på at få lidt hjælp. Det jeg i bund og grund helst vil prøve at nå er enten som kirk hammet, med et lille overskæg og på hagen, måske også under læben som kirk har... eller kun hageskæget der. Hvordan gør man?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-06-06 15:23

Hej Elfredo.

Dit sp. giver sådan set selv svaret.... Hvis du har hår i ansigtet, så er det ikke for tidligt at barbere dig, og har du ingen, så er det lidt ligemeget med at barbere dig. Om du kan, hvis du har skægvækst, lave et skæg som dem du skriver om afhænger af, om din skægvækst er kraftig nok.

Du kan ikke fremprovokere skægvækst ved at barbere dig - Det styres kun hormonalt.

Kommentar
Fra : Elfredo

Dato : 17-06-06 15:27

Det er selvfølgelig rigtigt. Men hvis man gerne vil have det der skæg på hagen bare, hvordan gør man det? Jeg ved ikke hvor i ansigtet man skal barbere henne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-06-06 15:28

Med hensyn til hvordan...... Elfredo.... når din skægvækst begynder, så lad være at barbere dig.

Når det på et tidspunkt ser herrens ud, så barber det væk, som du ikke vil ha'. Du skal være forsigtig med at bruge skraber... Unge mænds hud er mere sart end de gamles, som mere har et læderfjæs som kan tåle skraberen. Good luck med hårene i ansigtet

Kommentar
Fra : Elfredo

Dato : 17-06-06 15:30

Altså jeg har jo som de fleste unge teenagere kun små lyse dun, der hvor et overskæg plejer at sidde.. Det siges jo at hårvæksten gror hurtigere når man barberer det.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-06-06 15:31

Når du først har skægvækst i passende mængde, så gir' det sig selv hvordan du skal barbere det.

Et gammelt husråd for at få gang i skægvæksten (blandt teenager drenge) er at smøre duelort på hagen...... Meeeeen jeg tror ikke du skal stole for meget på det

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-06-06 15:32

Det med at det gror hurtigere hvis man barberer det passer ikke, og er osse min erfaring. Det styres udelukkende hormonelt.

Kommentar
Fra : Elfredo

Dato : 17-06-06 15:33

Men mange af mine venner er lige startet med at barbere sig i ansigtet, og de har ligeså meget skægvækst som mig

Kommentar
Fra : Elfredo

Dato : 17-06-06 15:34

Men mange af mine venner er lige startet med at barbere sig i ansigtet, og de har ligeså meget skægvækst som mig

Kommentar
Fra : Elfredo

Dato : 17-06-06 15:35

Men mange af mine venner er lige startet med at barbere sig i ansigtet, og de har ligeså meget skægvækst som mig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-06-06 15:43

Elfredo..... At de barberer sig, kan skyldes at de ønsker at virke mere voksne, hvilket man jo psykologisk føler er, hvis man foretaget sig noget "voksent" som at barbere sig, og samtidig kan det være at de bare ikke bryder sig om de lidt sarte hår, som det ofte begynder med.

Jeg glemte at fortælle dig, at skægvæksten foruden den hormonelle styring også er genetisk betinget. Spørg din far, hvornår hans skæg begyndte at vokse rigtigt (hvis han kan huske det hehe). (Din mors skægvækst kan osse vise dig lidt om hvad du kan vente dig) Du skal nok ikke vise hende dette LOOL

Der findes måske i handlen nogle mirakelcremer / væsker som kan fremskynde det lidt, men jeg vil ikke anbefale dig at bruge disse grimme ting. Din hud i ansigtet skal du ha i maaaaange år, og det er møghamrende ærgeligt at få en grim, bumset, arret hud bare fordi man vil forcere skægvæksten. Jeg kan sagtens forstå dig, og havde det fuldstændig på samme måde i din alder, men mit råd er..... Lad disse kemikalier være og tag den tid det tar.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-06 16:20

Du skal bruge en skraber og blive ved med det.
En skraber skåner huden, en maskine brænder huden
med friktionsvarme fra knivene.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-06-06 18:43

Teill

Sikke dog en gang fordrukkent ævl........

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-06 19:35

Jeg drikker ikke barbersprit.
En skraber er nu engang mere skånsom mod huden.
Basta.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-06-06 19:54

Nå!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-06 20:55

Nå!

Kommentar
Fra : Elfredo

Dato : 18-06-06 12:52

Til Teil: Du siger at jeg skal bruge en skraber og blive ved med det. Hvor i ansigtet skal jeg bruge den for at få de ønskede skæg? (Kirk, og James) ^

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-06-06 14:11

Du markerer med en spritpen hvor du ønsker skægget,
så barberer du bare resten væk.

Kommentar
Fra : Elfredo

Dato : 18-06-06 17:03

Hvordan får man det der lidt 'længere' skæg på hagen? Skal man bare lade det blive ved med at gro der og barbere resten? Bliver det så 'langt'?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-06-06 19:50

Det kommer af sig selv med tiden, måske først når du er 26 år.

Kommentar
Fra : Elfredo

Dato : 18-06-06 20:23

Men er det det samme princip? Skal jeg til den tid bare lade det gro i det område og barbere det andet?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-06-06 21:57

Ja, lad det gro. Ser det for tyndt ud i rækkerne kan du
jo barbere eller klippe det ned.
Det er jo din smag der afgør om der ser godt ud.

Kommentar
Fra : Elfredo

Dato : 20-06-06 13:37

Forresten. Hvis man skal barbere sig med skraber skal man så bruge skum? Og hvor meget?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-06-06 14:46

Ja man kan/skal bruge skum, og den lange del af skraberen er skaftet, som du skal holde på. Hårene i ansigtet skal skæres af i den ende, der vender ind imod kinden, og det er bedst hvis du tænder lyset imens. Så er det nemmere at se hvad side der vender inad

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-06-06 19:32

Du kan også trykke skægget indad og bide det over på indvendig side.

Kommentar
Fra : Elfredo

Dato : 20-06-06 22:26

Nogen gode skrabere at bruge? Dem min far har skal man vaske efter hver eneste gang jeg har skrabet ned en enkelt gang. Man bliver træt i hånden til sidst. Findes der råd?