/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Tablet tegneplade
Fra : Søssan
Vist : 528 gange
200 point
Dato : 16-06-06 12:43

Hejsa

En Dexxa Graphic Tablet tegneplade/digitizer fra 2001. På bagsiden af den står der P-UA6(UP-403B)

Nogen der ved noget om den, bl.a. hvor god den er, og hvad den bør koste som brugt? Nævnt som værende i rigtig god stand.

Venlig hilsen
Søssan

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-06-06 14:54

Jeg har hørt om den, men kender ikke lige denne udgave specifikt.
Jeg har selv to. En ældre til RS232 (COM port) seriel, og en til USB.
De virker begge rimligt, men tegner ikke helt rene linier; især ikke, hvis man bevæger pennen for hurtigt. Så bliver det for takket i buede streger o.lign.
Jeg har også en lidt speciel museplade, med mus og pen, som kan tegne 3D, men her er det noget af det samme problem med takkede linier.

Hvis du kan få lov til at se den i funktion, og evt selv prøve den, vil være det bedste for dig. men det er vel et spørgsmål om afstand til ejeren.

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 16-06-06 20:28

Den er til min datter. Hun er oprettet under Tegnebordet.dk under navnet Sølvdragen. Jeg er meget i tvivl om hvorvidt hun kan bruge den, når den ikke er større? Tør du skyde på nypris på en tilsvarende?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 16-06-06 22:28

Den sidste, USB'en, købte jeg i ALDI, da den havde samlet lidt støv, og blev sat ned, så jeg gav ca 150 kr. for den.
Hvis du/din datter ikke stiller de store kvalitetskrav, så kan hun sikkert få mange timer, til at gå med en sådan tegneplade.
Men hvor der skal tegnes i finere detaljer, og man er hurtig på hånden, så er jeg bange for at den skuffer i oplevelsen.

Den type der bruger batterier i tegnepennen, bruger oftest kviksølv batterier, og kan nemt æde alle lommepengene.
Andre typer som den gamle RS232, brugte ikke batterier, da tegnepladen var trykfølsom.
Så det er nok noget du skal have med i dine overvejelser.

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 17-06-06 10:35

Hej Severino

Ud fra dine svar har jeg besluttet at droppe den. Min datter er 15 år og god til at tegne. Tror, som du skriver, at den vil skuffe hende. Hun tegner mange detaljer og hun "skitser" meget hurtigt.

Jeg vil sætte mig grundigt ind i modellerne før vi køber en. Uanset om prisen bliver høj eller lav, vil pengene være spildt, hvis hun ikke kan bruge den ordentligt, og ikke finder glæde i at bruge den.

Tak for svarene og fortsat god weekend.

Venligst Søssan

Godkendelse af svar
Fra : Søssan

Dato : 17-06-06 10:36

Tak for svaret severino.