/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tyveri sikring af bil...hjælp.
Fra : Pete.Sinner
Vist : 773 gange
50 point
Dato : 15-06-06 21:08

En idiot har prøvet på at stjæle min transporter, eller bare min radio...

fakta er, at man har boret et hul i døren, og er ikke kommet videre......

Er der ikke en der har en god ide til hvordan man sikrer sin bil på bedste måde...

det er ikke fordi der er noget at stjæle, bare de ikke køre afsted med den...

Jeg kente engang en der havde en gammel FORD .... han skulle røre ved metallet på nøglen,

samtidig med en skrue under rattet.......ellers kunne den ikke starte.....

er det noget der er smart....eller hvad.....???

eller er der andre gode måder at beskytte min bil på....?

http://www.fg-forum.dk/viewtopic.php?p=54744#54744

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-06-06 21:22

Min gamle Ford Cortina havde en standard kontakt på instrumentbordet til instrumentlys
Den brugte jeg til at afbryde tændingen............så når nogen prøvede at starte - var det bare en "dårlig" bil.
Det kan ikke bruges til biler med katalysator.
Det er kun min Xantia som låses nu - ellers har mine biler stået ulåste med en gammel radio som ingen gad stjæle. Der har været "folk" inde for at kigge i de andre biler men ikke ødelagt noget.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-06-06 00:23

Køb en bremsepedal-ratlås i f.eks i biltema Den låser du fast med en krog der sidder fast i bremsepedalen i den ene ende og i rattet i den anden og låses så sammen og strammes så rattet ikke kan drejes eller pedalen aktiveres En sådan sag anbefales også hvis man skal over østpå Polen de Baltiske lande mm
Mvh Sune

Kommentar
Fra : alka

Dato : 16-06-06 07:18

For år tilbage, da vi var nogle der kørte på autogas, blev der monteret to ventiler. En til gas og en til benzin.
Hvis du kan købe sådan en - de kører vist stadig på gas i Sverige - Så er det enkelt, at montere den på benzinslangen - et eller ander sted. Du kan så montere en kontakt på et - for andre utilgængeligt sted. Det er en effektiv og billig løsning. Det skal siges, at bilen kan startes og køre et par hundrede meter på det benzin der står i karburatoren. Er det en diesel. går den i stå umiddelbart.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 16-06-06 07:50

Du skal bare have fat i et rat, af den type som man bruger i formel1, nemlig den type, som man i et snuptag kan fjerne. Man kommer ikke langt i en bil uden rat!!!!!!.
Mr. Bean bruger også metoden, som egentlig er ganske effektivt, da man kan se at rattet mangler, inden man bryder ind i bilen.
Ulempen er at man skal tage rattet med sig.
En anden, mere simpel, metode, hvis det er en benzin bil der er tale om, er at montere en lille afbryder, på et "hemmeligt" sted. forbind den ene pol til stel, og forbind den anden pol til tændspolen, på den side hvor "knikseren" (platinerne) er monteret. Hvis kontakten er sluttet, får du ikke gang i motoren. Denne metode kan vel laves for en 20-30 kr. og et kvarters arbejde.

MVH

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 16-06-06 13:58

Du kan tage kablet mellem strømfordeler og tændspole med dig, når du forlader bilen. Det er lidt besværligt, men billigt og ret sikkert (det er ikke mange biltyve, der render rundt med ekstra tændkabler.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-06-06 14:48

Skriv en seddel og læg den på rattet: "HUSK BENZIN"

Kommentar
Fra : From12

Dato : 17-06-06 12:16

hvad med at få fat i en alarm, med startspærre??
eller lave din egen startspærre, helst flere kredse...
hvis folk virkelig gerne vil have en bil, skal de nok få den!! men med flere startspærre kredse, giver du dem en røvfuld af problemer, og i de fleste tilfælde vil de forsvinde rimeligt hurtigt!!
evt- to-vejs alarm, så du også bliver advaret, når du ikke er i nærheden af bilen!!